3602
Sök

Varför så svårt att sälja bilstereogrejor???

375 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Har i ett par månader nu försökt att kränga min Kicker DC Comp 2x12 och tillhörande Kicker slutsteg men det är fanimej helt omöjligt att bli av med grejorna.
Har även sepparata annonser på både steg och låda ifall någon har det ena eller andra.
Under tiden jag haft mina ute har man sett flera i mina ögon mindre värda grejor typ GAS, Zachry, MDS m,fl för samma pengar...OCH DOM ANNONSERNA FÖRSVINNER yikes
Är dom mer populär eller va fan är det frågan om???
Jag har nu nått bristningsgränsen vad det gäller priset, är nere under halva priset för grejor i mycket bra skick. Steget nästan oanvänt.
Vad ska man göra? Antar att ingen har något direkt svar men jag ville iaf ventilera lite hmm
Senast redigerat av Dirk Diggler (15 december 2008)

33 Inlägg
15 december 2008
Jag håller med, det är väldigt svårt att bli av med bilstereo utrustning.
Och det håller ett väldigt dåligt andra handsvärde, så det är ju inget man ska köpa nytt om man inte måste tongue lycka till med försäljningen smile

Nismo
758 Inlägg
15 december 2008
Beror ju på vad de är för pris på grejerna, bilstereo prylar är väl bland de sämre andrahands värde som finns..

plattsättare!
804 Inlägg
15 december 2008
det är väl svårt å sälja ungefär allt nu? gäller bara att hitta rätt köpare smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

956 Inlägg
15 december 2008
Jag tror på att det till största del beror på att de flesta som köper billjud tittar sig blinda på watt.
Då köper de med större sanolikhet no name basen och steget med 1000+1000w, med massa häftiga uppgifter som låter ballt, än kicker med kanske 250wrms utskivet och ett steg på 500wrms.

Sen beror det ju på annonsen. Många går nog på och köper något bara för att det står tex Grymaste ljudet till din bil, klarade inte att ha det i min då den skallrade sönder!!!!!!!!! Bli värst runt korvkiosken med denna basen!!!!!  Obs viktigt med många utropstecken. obs

Men om din annons är mindre "utrycksfull" är det nog bara de som söker efter just det du har som hittar den bland alla superbasar och steg.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

FreddeK
15 december 2008
finanskrisen=(

130 Inlägg
15 december 2008
Freddeponken skrev:
finanskrisen=(

näe, det är knappast därför man inte kränger bilstereogrejer på 10min.

Eliminator
1 441 Inlägg
15 december 2008
Skulle aldrig köpa elektronik beggat, kanske många andra tänker likadant,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Avstängd
67 Inlägg
15 december 2008
Jag köper ju bara nytt inom bilbasar och steg! Om det inte är nån pålitlig kompis eller nån firma eller så.
Helt främmande köper jag inte basar från beg tex! Det är vanligt spelat 3låtar, fast dom spelats vid korvkiosken 190dygn och folk har haft sin bil bas låda med till polarnas rave faster i hemma miljö osv:)
Allt är möjligt och allt är ändå relativt!

Det beror på vilket ord pris du oxå satt ut dom på ! Tänk på att för 2år sen kosta dom kanske bara exempel basen 2tusen st , men att idag finns de nån butik som rear ut dom för 1200kr nya. Då vill folk knappast köpa dom för 900kr beg . Du måste utgå från lägsta butiks pris idag . Leta noga se vad man kan hitta sånt för i tex utförsäljningar eller nått! det gör ju alla. Söker på produkterna på google tex och hittar nån butik tex som säljer jäkligt rätt pris nån drive eller så! då skiter dom att handla av dig ju!

Länk till din annons? få se bild du tatt och allt , samt om du skrivit korrekt info om grejjerna. Och om du angett vettigt pris som sagt ! kan göra en produkt sökning va man får samma prylar nya IDAG !

375 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Ville inte länka till annonsen i första inlägget ifall det skulle klassas som något fösök till annonsering men här är den. http://www.blocket.se/vi/19472941.htm?ca=5_s
Visst har jag googlat och allt sånt och hittat ett ställe som säljer lådan för 2600:- Det är väl vad jag har hittat och jag tycker väl ändå att det är ett jäkligt bra pris med 2500:- inkl nästan nytt steg.
Jag kan garantera att grejorna inte gått 190 dygn vid korvkiosken big_smile Jag är 32 år och slutade hänga på stan och spela stereo för många många år sedan. Jag var nog lite överambitiös när jag köpte grejorna och trodde att barnvagn och hund ändå skulle få plats smile Därav har dom mest legat i garaget.
Säkert någon som kommer att hänga upp sig på att det bara står mailkontakt i annonsen men det är lite svårt när man jobbar i butik större delar av dagen om privata mobilen ringer hela tiden. Och jag har sålt och köpt bilar på det viset i flera år nu så det var väl faan om man inte skulle kunna sälja lite smågrejor via mailen.

x40
1 209 Inlägg
15 december 2008
det kommer säker nån snart och fråga efter d... det e ju jätte finna grejer d... så vänta du bara så kommer d att ringa snart.. jag vet inte vad priset e just nu på d, men kanske du säljer d för dyra pengar... nu kostar d inte så mycket att köpa andra märke som e nästan lika bra som kikers. ja jag tror att du fattar vad jag menar..

Volvo S40 turbo.

Avstängd
1 714 Inlägg
15 december 2008
har du länk till annonsen med bara baslådan?

375 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Emilius skrev:
har du länk till annonsen med bara baslådan?

Javisst, fast den ser ganska lika ut. http://www.blocket.se/vi/19500508.htm?ca=5_s

Avstängd
1 714 Inlägg
15 december 2008
tackar, tänkte bara kolla va du ville ha för den, jag kan vara intresserad så wink
vet inte om du skickar men gör du de så hör jag av mig ifall det är intressant. ska inte offtopicrejsa nå mer

Jägermeister
910 Inlägg
15 december 2008
Om man är intresserad att att köpa dom så kan du skruva för nån skiva för basarna och fast skruva fast steget om möjligt fast innuti lådan? Tänkte om du skickar dom med bussgods så dom kommer fram hela.

En gång är ingen gång...

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 december 2008
Haken är väl bara att man kan gå in till en handlare och få allt nytt för samma pris, måste ner mer i pris.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 727 Inlägg
15 december 2008
Och mobilen funkar även med vibb, då kan man ju välja att svara om det passar.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

375 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Haken är väl bara att man kan gå in till en handlare och få allt nytt för samma pris, måste ner mer i pris.

Visa gärna var isåfall så ska jag sänka priset då. Eller ska jag bara sänka för att du vill det?
Senast redigerat av Dirk Diggler (15 december 2008)

1 727 Inlägg
15 december 2008
NU såg jag, varför 2st fet8 Audin (jo jag vet att dom går fint), varför inte 1, och en annan med poppat ?
Kombi!Avant!Touring!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

375 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
NU såg jag, varför 2st fet8 Audin (jo jag vet att dom går fint), varför inte 1, och en annan med poppat ?
Kombi!Avant!Touring!

Pierre

Meningen var att 92:an skulle säljas till förmån för ett kombiköp när jag köpte A8:an men för dom pengarna man får för en sån har jag inte hjärta att sälja den. Har haft den ute men för det folk vill betala har jag den hellre kvar smile

Sök