3593
Sök

Varför så svårt att sälja bilstereogrejor???

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 december 2008
Dirk Diggler skrev:
Martin 9-3 skrev:
Haken är väl bara att man kan gå in till en handlare och få allt nytt för samma pris, måste ner mer i pris.

Visa gärna var isåfall såska jag sänka priset då.

Be lokala handlaren ta hem grejorna. Få kvitto på mobiltelefon och redan efter nyår ligger det med i deklarationen och helt plötsligt har du fått nya grejor billigare än de begagnade.

Efter 1-2 år säljs de på blocket för 2500:- och "mobilen" är trasig och borta, dvs skatt&momsfria pengar.
Wow du har helt plötsligt gått plus på affären innan det är slut.

Ska man räkna alla bilstereos häromkring som är subventionerad av staten så räcker fingrarna inte till.
Det är så det funkar. Särskillt i dessa prisklasser och sån elektronik som lätt kan byta namn.

Därför är det inte eftertraktade grejor. Tyvärr.

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att göra sånt, det är olagligt och jag kan ärligt uppvisa endast en mobil i deklarationen vilken jag också ringer med. Men det är så det funkar för många.

Jag är faktiskt lite småsugen på paketet själv och det är nära och bra till.
Hade jag inte haft planer på att plasta eget till våren så smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

375 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Det där lät inte lite invecklat. Tyckte du sa att man kunde "gå in till en handlare och få allt nytt för samma pris" Det var väl inte riktigt så du beskrev det nu big_smile
Sen vet jag inte riktigt hur mycket man får tillbaka men jag har letat som en galning nu efter ditt inlägg och har lyckats hitta baslådan för 2495:- som billigast och steget för 1995:- och då är det 2 olika nätfirmor så det blir alltså 2 frakter på det. Det blir alltså i runda slängar UTAN frakterna 2000:- du skulle få dra av eller hur? momsen ligger väl på 25% då är du nere på 3592:- du får isåfall dra av c:a 28% till på skatten sen då???
Detta är alltså beräknat på nätfirmornas lägsta priser...jag har svårt att tro att dom skriver mobiltelefon på kvittot åt vem som helst. Har även svårt att tro att din lokala bilstereobutik i Söderhamn kan sälja dom för samma pris.
Näe den där förklaringen kändes inte riktigt verklig för min del, eller så fattar jag bara inte hur det går till big_smile

31 Inlägg
16 december 2008
killar vill bara tillägga att med det kicker basarna spela jag 134,9db med ett sinus 1500:P så lite pulver e det för det priset tkr jag iaf,, konstigt att du inte blir av med det;/ bra ljud för pengarna tkr jag... men men lycka till så hörs vi haj!! wink

1 585 Inlägg
16 december 2008
Är också lite små sugen på dina basar, Lite synd att du bor så långt bort bara. Är lite tveksam till att köpa basar som jag inte kan lyssna på först samt att skicka dom. Då det är ganska så stor risk att något går sönder i frakten..
Senast redigerat av Jolle87 (16 december 2008)

121 Inlägg
17 december 2008
Martin 9-3 skrev:
Dirk Diggler skrev:
Martin 9-3 skrev:
Haken är väl bara att man kan gå in till en handlare och få allt nytt för samma pris, måste ner mer i pris.

Visa gärna var isåfall såska jag sänka priset då.

Be lokala handlaren ta hem grejorna. Få kvitto på mobiltelefon och redan efter nyår ligger det med i deklarationen och helt plötsligt har du fått nya grejor billigare än de begagnade.

Efter 1-2 år säljs de på blocket för 2500:- och "mobilen" är trasig och borta, dvs skatt&momsfria pengar.
Wow du har helt plötsligt gått plus på affären innan det är slut.

Ska man räkna alla bilstereos häromkring som är subventionerad av staten så räcker fingrarna inte till.
Det är så det funkar. Särskillt i dessa prisklasser och sån elektronik som lätt kan byta namn.

Därför är det inte eftertraktade grejor. Tyvärr.

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att göra sånt, det är olagligt och jag kan ärligt uppvisa endast en mobil i deklarationen vilken jag också ringer med. Men det är så det funkar för många.

Jag är faktiskt lite småsugen på paketet själv och det är nära och bra till.
Hade jag inte haft planer på att plasta eget till våren så smile

En vanlig privatperson kan väl knappast göra avdrag för en mobiltelefon i sin deklaration? Är man anställd och behöver en mobiltelefon i jobbet är det något som normalt arbetsgivaren står för. Är man egenföretagare kan inköpet av mobiltelefon medföra avdrag i rörelsen men större delen av befolklingen är nog vanligt anställda som varken kan göra avdrag eller tillgodogöra sig momsavdrag.

313 Inlägg
17 december 2008
håller med om att det är svårt att sälja stereo prylar!
köpte en stereo/DVD i våras för 15k och jag har haft den i en annons i 1 månad nu och högsta budet ligger på 3k tongue.........

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
17 december 2008
Att det kanske är svårt att sälja bilstereo på beg.marknaden har kanske att göra med att "vissa" handlare prisdumpar och förstör marknaden, både på nya grejor och beg. grejor....vad vet jag bara en spekulation...ha lite is i magen så kommer säkert rätt köpare o handlar dina grejor....cool

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

2 665 Inlägg
17 december 2008
ezz4 kan du förklara för mig varför det säljs så mycket "nya" grejer.

Köper man så dyra grejer borde man ju ha planerat och tänkt igen köpet ordentligt. Därför tycker jag det är konstigt att så många säljer grejer de precis köpt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

16 197 Inlägg
17 december 2008
Rickard-v skrev:
ezz4 kan du förklara för mig varför det säljs så mycket "nya" grejer.

Köper man så dyra grejer borde man ju ha planerat och tänkt igen köpet ordentligt. Därför tycker jag det är konstigt att så många säljer grejer de precis köpt.

tror nog många e "köpkåta" elle så har dom köpt saker som dom inte vet hur dom ska montera.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Skogsmålare
630 Inlägg
17 december 2008
Största anledningen varför jag oftast väljer nya saker istället för beg är att med nya så har man garanti.

När man köper begagnat vet man oftast inte om det fungerar det man köper och blir ofta extra jobbigt om det skulle vara sönder.

Tycker därför det är värt extra slanarna för nya prylar

4 586 Inlägg
17 december 2008
Dirk Diggler skrev:
Har i ett par månader nu försökt att kränga min Kicker DC Comp 2x12 och tillhörande Kicker slutsteg men det är fanimej helt omöjligt att bli av med grejorna.
Har även sepparata annonser på både steg och låda ifall någon har det ena eller andra.
Under tiden jag haft mina ute har man sett flera i mina ögon mindre värda grejor typ GAS, Zachry, MDS m,fl för samma pengar...OCH DOM ANNONSERNA FÖRSVINNER yikes
Är dom mer populär eller va fan är det frågan om???
Jag har nu nått bristningsgränsen vad det gäller priset, är nere under halva priset för grejor i mycket bra skick. Steget nästan oanvänt.
Vad ska man göra? Antar att ingen har något direkt svar men jag ville iaf ventilera lite hmm

det är svårt att sälja allt nu då tomten ska ha sina klappar

Sök