2178
Sök

Kamrem volvo

694 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
#21
Drönirettab skrev:
Men om man byter kamrem+rulle direkt så behöver man inte fundera på om det blir motorhaveri eller inte. Om man chansar och väntar ett tag med bytet så kan man ge sig sjutton på att remmen går av mitt i natten på en helg och man befinner sig ute i buschen med 3 mil till närmaste hus och temperaturen är -30 grader.

haha sant men ja bor inte i norrland:D här finns mobiL:D


Direktör
305 Inlägg
10 mars 2006
#22
okkar skrev:
Hur ofta ska man byta? antal mil mellan ca? och va kostar en rem plus arbete till en 940 ca? något som vet detta.. tacksam för svar

jag kan göra det för en peng åt dig smile

Speed limit are only for pussy

21 761 Inlägg
10 mars 2006
#23
okkar skrev:
Drönirettab skrev:
Men om man byter kamrem+rulle direkt så behöver man inte fundera på om det blir motorhaveri eller inte. Om man chansar och väntar ett tag med bytet så kan man ge sig sjutton på att remmen går av mitt i natten på en helg och man befinner sig ute i buschen med 3 mil till närmaste hus och temperaturen är -30 grader.

haha sant men ja bor inte i norrland:D här finns mobiL:D

OJ! Har ni sådana moderniteter. Hos mig kör vi med röksignaler, telefonen är inte uppfunnen än.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
11 mars 2006
#24
De vore nog allra bäst att låta en Volvo-verkstad sköta kamremsbytet... Om man inte är 100% säker på vad det handlar om bör man nog låta nån som gjort det förr göra det... De e klart...de blir dyrare, men säkrare..smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

736 Inlägg
11 mars 2006
#25
1400 pix på volvo inkl. arbete


433 Inlägg
11 mars 2006
#26
frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Whoho..1400:- för ett kamremsbyte..det är hårt, jag lämnar alltid in till en kille som jobbat som bilmekaniker. Han byter för femhundringen! Men åk till nån liten bilfirma eller nått. Då ska man väl ändå ha "garanti" ifall biljävel packar ihop på hemvägen?

694 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
#27
xBjorlingx skrev:
frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Whoho..1400:- för ett kamremsbyte..det är hårt, jag lämnar alltid in till en kille som jobbat som bilmekaniker. Han byter för femhundringen! Men åk till nån liten bilfirma eller nått. Då ska man väl ändå ha "garanti" ifall biljävel packar ihop på hemvägen?

haha sant tycker jag med kör på detta:) va behöver ja köpa remmen och en spännrulle? eller va var det någon sa?


694 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
#28
Nallen_sthlm skrev:
okkar skrev:
Hur ofta ska man byta? antal mil mellan ca? och va kostar en rem plus arbete till en 940 ca? något som vet detta.. tacksam för svar

jag kan göra det för en peng åt dig smile

haha visst vart bor du? haha du får 600:D


ingen aning
687 Inlägg
11 mars 2006
#29
Sharky skrev:
Har du en tuschpenna?

Dra ett streck.

/Göran

okkar skrev:
Ok hur ser man detta då? har aldrig kollat rem innan annat har jag gjort men inte detta..skulle vara intressant att lära sig...


behövs knappast för på de flästa bilar så finns det märkningar på kamm drevet och drevet som sitter på vevaxeln

se bara efter så att merkningarna skall vara parallela med merkningar på blocket eller toppen

även zebran har sina fläckar

Lada-missbrukare
566 Inlägg
11 mars 2006
#30
xBjorlingx skrev:
frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Whoho..1400:- för ett kamremsbyte..det är hårt, jag lämnar alltid in till en kille som jobbat som bilmekaniker. Han byter för femhundringen! Men åk till nån liten bilfirma eller nått. Då ska man väl ändå ha "garanti" ifall biljävel packar ihop på hemvägen?

Ojj...Här i finland e de billit om ja minns rätt...de motsvarar 140euro...skulle troo at ett rem byte plus rem kostar nåt i stil me 200-250 euro (2000-2500 kr) om ja inte e ute å cyklar...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

21 761 Inlägg
11 mars 2006
#31
Till och med jag lyckades med att byta kamrem på en B21-77 och jag är ingen stjärna på motorer.
Jag var jätterädd att dreven skulle röra sig men när jag kände lite lätt på dem så märkte jag att det inte var någon större fara, de rör sig inte så lätt som man kan tro. Det var lite krångligt eftersom jag inte hade plockat bort den nedersta lilla kåpan på undersidan av vevaxeldrevet men det gick bra ändå.

694 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
#32
ok så pass:) får la ta och lämna in skiten då.. eller så testar ja själv.. blir läropengar om ja mysslyckas:D hehe


ingen aning
687 Inlägg
2 Inlägg
15 mars 2006
#35
xBjorlingx skrev:
Kör tills den går av oscar..sen kör du in till vägkanten å trär på en ny..det tänker ja göra med min 16v..höhöhö wink

jo det kan du ju prova.. ingen höjdare precis! ventilerna kommer stå som träden efter stormen Gudrun.. haha


kamremmen brukar bytas vid 7-8 tusen mil så det är nog som sagt dags på din 940 nu.. men inget spec händer om den skulle gå av ändå, den bara stannar..

1 396 Inlägg
15 mars 2006
#36
frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Bilia ville ha 4000 för kamremsbyte på morsans bil.....(Volvo S80)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

694 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
#37
NiclasT skrev:
frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Bilia ville ha 4000 för kamremsbyte på morsans bil.....(Volvo S80)

4 k dra mig baklänges.. haha never ever mer än bilen är värd.. ffs


24 Inlägg
15 juni 2009
#38
NiclasT skrev:
frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Bilia ville ha 4000 för kamremsbyte på morsans bil.....(Volvo S80)

4k? Det är bensinaren?
Kompisen fick offert på 8tusen, men då har han 2,5D-motorn.



Sök