2586
Sök

745 tic b230ft startar ej. ovanligt? :P

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
idag så körde jag hem för att käka och skulle sedan ut igen då bilen inte starta. den hosta till några gånger men sen går motorn bara runt och runt men inget händer. kollade tändningen och va lite osäker på den men bytte iaf fördelarlocket som va slitet men låter mer som att den inte får bensin nu. och hur mycket borde soppa pumpen under bilen låta för jag hör nämligen inte ett smack. min förra 740 lät som fan under. och hur kan man utesluta t.ex relä eller annat soppa fel? hör att relät klickar när man drar på tändning iaf. tips? står på en parkering och mekar så ni får ha lite överseende på detta tongue

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
tänkte om man kunde bylga spridarrelät i motorrummet eller nåt också kanske? men hur byglar jag det. vore skönt att kunna utesluta alla saker. så man inte drar å köper en svin dyr pump och sen är det typ relät... snällla. behöver svar snabbt! smile

35 Inlägg
18 december 2008
låter inte pumpen alls? isåfall e det nog relät som e kass bytt bensin filter nångång? bensinpumpen kanske har lagt av finns billigt på biltema

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
relät klickar fint. så är nog inte bränsle relät inne i bilen. men finns ju ett spridar relä i motorrummet som jag hört att man kan bygla. kanske kan testa det först men vet inte hur jag ska bygla nämligen.. sen så kostar fortfarande en pump 500:- på biltema och långt hemmifrån att ta mig dit så vill va säker först tongue
tack för tipset!

43 Inlägg
18 december 2008
ja sen finsn d ju en liten chans att d blivit ngt el fel d har hänt mig. då lyffter du av minus polen på batteriet i 2 min sen på med den igen och testa d kan funka. har gjort d för mig ett par ggr

luft har man i däcken inte i hjulhusen

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
okej. får pröva det också då. tack för tipset smile

35 Inlägg
18 december 2008
kan ju koppla ström direkt till pumpen med ett batteri o 2 kablar då hör du om den går iallafall

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
jo sant. men har ej tillgång till ett löst batteri plus att bilen står på en parkering sad

Rapidoz
688 Inlägg
19 december 2008
husmus skrev:
jo sant. men har ej tillgång till ett löst batteri plus att bilen står på en parkering sad

Äh sluta gnäll nu micke, vi fick ju fan igång bilen nyss tongue

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
ja nu funkar den. tack jocke till starthjälpen smile (940turboplus)
vad bara knacka lite på soppa pumpen så gick pärlan igång. wink men är nog dags att byta pumpen nån dag så jag slipper knacka på den varje gång jag ska starta smile

Sök