3841
Sök

Upplopp i rosengård

?
1 038 Inlägg
12 januari 2009
Dom kanske inte behöver irak så mycket mer som vissa påstår wink

http://www.aftonbladet.se/bil/article4168535.ab

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 963 Inlägg
12 januari 2009
_Jonex_ skrev:
IceEyes skrev:
_Jonex_ skrev:
Och hur ska vi kunna säga Stopp ?
USA är ju världspolis och med världens största dubbelmoral dessutom.

USA har alltid genom historien varit dummare än vad dom själva tror, dom
har ju åkt på däng i varenda krig dom gett sig in på.
USA tror på sig själva, på stormakt och på olja.
Det lär inte gå att bara säga Stopp åt en sådan världsnation.
Men det behövs snart, det håller jag med om.

Har USA åkt på däng i varenda krig dom gett sig in på? Jo tjena hejsan du..

Ok då, omformulerar.
USA har åkt på däng i varenda krig som dom själva startat / tagit
initiativ till...
Inkluderar bl.a Vietnam ( hur fan kunde det hända, en massa risbönder, tyckte USA iaf )
Afghanistan och Irak..
Det är helt enkelt jkligt svårt att vinna över urfolk som kan sina länders tillgångar
bättre än någon annan.

Nej jag tycker INTE usa förlorade kriget i Vietnam. Irak: Dom störtade saddam och blev av med nucleär vapnen. INTE förlorat med andra ord. Sen angående resurser osv och att urbefolkningen kan klara sig vill jag inte heller hålla med om, USA "förlorade" ju Vietnam kriget pga att de dödade för många civilmänniskor. De fick inte ut nåt av de, sen stack dom därifrån för att hela världen var emot dom? Men förlorade? nope, snarare inte vann. viss skillnad.
edit: de va väl inbördeskrig där? Och usa skulle ställa till rätta allt? De misslyckades med det, pga resten av världen.. så har jag uppfattat det hela
Senast redigerat av Felax (12 januari 2009)

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
12 januari 2009
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
inte säkert.. britterna & ryssen var också till stor hjälp men vem vet..

Utan USA;a inblandning så hade Engelsmännen torskat, sedan så hade dom (tyskarna) kunnat ägna sig åt ryssarna i lugn och ro..

ja men ryssarna "kicked da duetsche ass" det vet du väll, engelskmännen hade nog torskat ja.. men ja är inte så säker på att ryssarna hade gjort de.. av den simpla anledningen att dem antagligen skulle kämpat till siste man, bokstavligen talat och de finns ingen nation i världen som kan ta över ett så fast beslutet land, de är inte värt det... men ioförsig var ju hitler galen också så vemfan vet lol

Tyskarna hade smiskat på allihopa om inte USA skrämde upp alla med atombomberna. Den armen va inte o leka med..

Vill lägga till också att åk ner till tyskland och titta hur människorna ser ut. Finns knappt några tjockisar, alla ser ju vältränade ut. Som gjorda för att vara slagskämpar ju.
Senast redigerat av Felax (12 januari 2009)

Men are not born - Men are made

blacken
12 januari 2009
och de finns ingen nation i världen som kan ta över ett så fast beslutet land

Vi gjorde det med Danskarna..

624 Inlägg
12 januari 2009
utan usa´s inblandning skulle tyskarna vunnit tror jag. de skulle  efter polen och så, koncentrerat sig på fimpa storbritanien.. med dem ur vägen stod europa öppet, de skulle låtit det ta tid, en sak i taget och gett fan i afrika.
jag hade gärnat pratat tyska idag!

det är bra att usa finns, storebror gör skitgörat ingen annan vågar.. irak först, olja eller inte, se hur saddam skötte det i halabja..snacka om dialog.kurderna i norr etc..
iran sen då..Mahmoud Ahmadinejad verkar ju inte direkt va att lita på, dem med deras kärnvapen som de håller på att bygga eller redan har byggt tycker inte jag iaf verkar vara ngn bra idé..bara hoppas att israel tar ut dem illa kvickt,israel brukar ju göra rent hus..

men ngn måste ju hålla ordning i världen, iaf som den ser ut nu.
EU  vad fan e det?
Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Albanien, Bosnien-Herzegovina, Montenegro och Serbien..

för att nämna några tunga namn, vad ska de göra/bidra med  när det hettar till..eller bara överhuvudtaget?
de har ju inget att bidra med,INGET.!!
smart att ta med dem?! snacka om dökött!?
Senast redigerat av guwib (12 januari 2009)

who´s the man?

blacken
12 januari 2009
guwib skrev:
utan usa´s inblandning skulle tyskarna vunnit tror jag. de skulle  efter polen och så, koncentrerat sig på fimpa storbritanien.. med dem ur vägen stod europa öppet, de skulle låtit det ta tid, en sak i taget och gett fan i afrika.

det är bra att usa finns, storebror gör skitgörat ingen annan vågar.. irak först, olja eller inte, se hur saddam skötte det i halabja..snacka om dialog.kurderna i norr etc..
iran sen då..Mahmoud Ahmadinejad verkar ju inte direkt va att lita på, dem med deras kärnvapen som de håller på att bygga eller redan har byggt tycker inte jag iaf verkar vara ngn bra idé..bara hoppas att israel tar ut dem illa kvickt,israel brukar ju göra rent hus..

EU  vad fan e det?
Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Albanien, Bosnien-Herzegovina, Montenegro och Serbien..

för att nämna några tunga namn, vad ska de göra/bidra med  när det hettar till..eller bara överhuvudtaget?

Vad som bland annat "produceras" i dom länderna är väldigt duktiga och mycket stridsdugliga soldater..

624 Inlägg
12 januari 2009
blacken skrev:
guwib skrev:

EU  vad fan e det?

Vad som bland annat "produceras" i dom länderna är väldigt duktiga och mycket stridsdugliga soldater..

??

who´s the man?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2009
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
Ellertz skrev:

Ja tror inte straffskalan är felet. Kolla på USA, dom har högre brottslighet, trots dödsstraff osv...  Men mer poliser tror ja på smile

dem har mer mångkultur också ... man kan inte blanda ihop människor med helt olika språk o relioner.. det funkar inte bra.

Det har funkat i det landet sedan 1776..

har det funkat bra tycker du?.. tänk efter så vet du gott o väl att vita har tryckt ner svarta i USA.
och nu på senare tid har de snarare vänt och blivigt de svarta som trycker ner dem vita.

vita bor runt vita, svarta bor runt svarta..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2009
blacken skrev:

tog vi hela deras land? utrotade vi danskarna från planeten?..

blacken
12 januari 2009
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

tog vi hela deras land? utrotade vi danskarna från planeten?..

Vi tog majoriteten av deras landarea. och vi kväste en (två) folkresningar i dom "provinserna". Inget annat land i världshistorien har lyckats med det..

blacken
13 januari 2009
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

dem har mer mångkultur också ... man kan inte blanda ihop människor med helt olika språk o relioner.. det funkar inte bra.

har det funkat bra tycker du?.. tänk efter så vet du gott o väl att vita har tryckt ner svarta i USA.
och nu på senare tid har de snarare vänt och blivigt de svarta som trycker ner dem vita.

Det är inte bara vita och svarta som bebor det landet, och sedan så har dom Konstutionen som garanterar indiviuell frihet under eget ansvar och federal lagstiftning..

blacken
13 januari 2009
guwib skrev:
blacken skrev:
guwib skrev:

EU  vad fan e det?

??

smart att ta med dem?! snacka om dökött

Vad som bland annat "produceras" i dom länderna är väldigt duktiga och mycket stridsdugliga soldater.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 januari 2009
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

Det är inte bara vita och svarta som bebor det landet, och sedan så har dom Konstutionen som garanterar indiviuell frihet under eget ansvar och federal lagstiftning..

nej det finns folk av alla slag där, och alla söker sig till sitt egna folk = massa olika grupper!!!
våld hör till vardagen.. jag vill inte att sverige blir likadant. jag vill ha ett sverige med trevliga svenskar.. inte folk från hela jorden som ogillar varandra på samma ställe..

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 januari 2009
blacken skrev:
Ellertz skrev:
blacken skrev:

lollol Du är rolig du, USA skiter fullständigt i vilka hyss EU kan komma med. för när det kommer till kritan så är EU underlägset USA militärt så det skriker om det, och som "gräddde" på moset så är EU:s starkaste "enhet" NATO och NATO är USA. Och fick jag välja så valde jag USA alla dagar i veckan framför piss EU..

ja tänkte inte ritkigt på Krig ja... För om man ser på de länder som har oljan så har inget av dom någon som helst respekt för USA. USA är ett av världens mest exportberoende länder, en bojkott av USA:s produkter skulle mer eller mindre vara slutet för USA, och det vet EU om. Så om EU vill så kan man stoppa USA:s oljeberonde.

EU kan inte göra ett skit åt USA:s oljeberoende dels så producerar dom till stor del sin egen olja inom landet. Sedan så tar USA sin olja mestadels typ 99% ifrån Arabstaterna, och där så sitter EU:s vilja defenetivt i "grantoppen". Och skulle EU till äventyrs vara så puckad och försöka att strypa oljan till USA, så spänner USA sina muskler lite, varpå EU fi"""na bajsar i byxan STORT, samt springer och gömmer sig hos mamma ..

Så du tror på fullaste allvar att EU inte har nått att säga till om? Tror du USA vill få hela övriga världen mot sig? Den dagen som övriga världen sätter krav på jänkarna så kommer dom givetvis dra ner på sin konsumption... Jag tror knappast dom kommer starta ett krig för det.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

627 Inlägg
13 januari 2009
Jävligt coolt att gå från första inlägget till sista direkt utan att läsa allt emellan! "Uppror i Rosengård" har blivit huruvida "EU har något att säga till om gällande USA:s bus".

We Ride Togheter, We Die Togheter!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 januari 2009
mastrovious skrev:
Jävligt coolt att gå från första inlägget till sista direkt utan att läsa allt emellan! "Uppror i Rosengård" har blivit huruvida "EU har något att säga till om gällande USA:s bus".

haha läs tråden, står mkt ntressant i den och mkt fakta läggs upp ang. invandring.

627 Inlägg
13 januari 2009
richardoo290 skrev:
mastrovious skrev:

haha läs tråden, står mkt ntressant i den och mkt fakta läggs upp ang. invandring.

Haha jag tappa de efter sida 2... tyvärr är det så att människor är väldigt restriktiva och går in i försvarsställning när deras "revir" angrips. Helt naturlig reaktion... vilket ju samtidigt innebär att sådana diskussioner oftast spårar ur! big_smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

V10
13 januari 2009
Underhållning på hög nivå...det började med utlänningar från Rosengård och gick över till Irak, Saddam och USA...ain´t internet funny big_smile

blacken
13 januari 2009
Ellertz skrev:
blacken skrev:
Ellertz skrev:

ja tänkte inte ritkigt på Krig ja... För om man ser på de länder som har oljan så har inget av dom någon som helst respekt för USA. USA är ett av världens mest exportberoende länder, en bojkott av USA:s produkter skulle mer eller mindre vara slutet för USA, och det vet EU om. Så om EU vill så kan man stoppa USA:s oljeberonde.

EU kan inte göra ett skit åt USA:s oljeberoende dels så producerar dom till stor del sin egen olja inom landet. Sedan så tar USA sin olja mestadels typ 99% ifrån Arabstaterna, och där så sitter EU:s vilja defenetivt i "grantoppen". Och skulle EU till äventyrs vara så puckad och försöka att strypa oljan till USA, så spänner USA sina muskler lite, varpå EU fi"""na bajsar i byxan STORT, samt springer och gömmer sig hos mamma ..

Så du tror på fullaste allvar att EU inte har nått att säga till om? Tror du USA vill få hela övriga världen mot sig? Den dagen som övriga världen sätter krav på jänkarna så kommer dom givetvis dra ner på sin konsumption... Jag tror knappast dom kommer starta ett krig för det.

EU har inte ett skit att "säga till" om för dels så är EU en "kolloss på lerfötter" internt sett. Jänkarna behövet inte starta ett krig för att få sin vilja igenom Dom behöver bara att strypa SIN export till EU, så blir EU fi"""a tvärspaka på rot..

blacken
13 januari 2009
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

nej det finns folk av alla slag där, och alla söker sig till sitt egna folk = massa olika grupper!!!
våld hör till vardagen.. jag vill inte att sverige blir likadant. jag vill ha ett sverige med trevliga svenskar.. inte folk från hela jorden som ogillar varandra på samma ställe..

Men dom är enade under flaggan (konstutionen) Vilket fallet inte är någon annanstans i världen. Visst har dom våld, men per capita sett så är dom LÅNGT ifrån "världsbäst". Dom är ju ändå över 260 miljoner innevånare. Skillnaden mellan USA och te:x Sverige är att här så "invandrar" folk och fä, men i USA så invandrar man, mao man förbinder sig med en ed att följa USA:s konstution, lagar och seder. Dvs "nu så tar jag skeden i vacker hand..

Sök