Fjong skrev:
nisse-andren skrev:
Jockk3 skrev:
slutsteg(förstärkare) förstärker signalen från källan(stereon/elr vad nu som skickar signalen)
den inbyggda förstärkaren i huvudenheter (själva stereon) har oftast väldigt låg effekt och orkar oftast inte driva högtalare fullt ut.
om du har orginalstereon så finns inga RCA ljudutgångar (lågnivåutgångar) och därför behövs oftast en högnivå till lågnivåadapter.
så har du en eftermarknadsstereo så kan man kolla på baksidan om den har rca ljudutgångar därifrån drar man lågnivåkablar till slutsteget.
hoppas det hjälpte lite iaf
dit svar är mycket hjälpsamt
men om jag förstod dig rätt så bör jag alltå byta ut originalstereon samt originalhögtalarna för att kunna spela med baslåda?
Går att göra på olika sätt beroende av vad man vill uppnå och vilken budget och kunskap man har.
Känner du att du är hyfsat nöjd med hur framsystemet låter nu (volvos större paket brukar låta helt ok ändå) så kan du ju alltid börja med att byta stereo och sätta in en baslåda och gå vidare med framsystem sen. Men som sagt så är ett originalsystem inte riktigt gjort för att kunna hänga med ett par hyfsat feta basar
Tack så jättemycket! Tror jag hänger med lite nu iaf
Speed saves people! - Jeremy Clarkson