Memoria skrev:
Jag blir snart galen, jag har labbat med olika lådor, placeringar och justeringar på min Torque T3 och FR12W och jag lyckas inte få det att spela bra. Jag har frågat flera gånger om råd och har fått bra hjälp, dock verkar jag inte få till det.
Senast köpte jag tomlådan från MDS, dock var den avstämd på ca 47Hz.
Jag kör i 2 ohms belastning, all EQ/loudness/bass boost är avstängd på stereon. Har ökat gainen sakta för att lyssna när den distar men det lyckas jag inte höra så jag vågar inte riktigt köra så hög gain. Dock tycker jag att det borde spela mer än vad det gör nu.
Jag har kollat över alla ström/jordkablar och sett till att allt sitter ordentligt osv. Det är en sedan som jag kör, har testat både att spela genom skidlucka, med baksätena vickade ner och med basen vänd mot bagageluckan. Inget verkar fundera.
Efter att ha väntat 4 månader på att få tillbaka basen efter strul med bussgods börjar jag bli lite smått desperat.
Kanske jag helt enkelt ska köpa en mer lättdriven bas?
System:
HU: DEH-7200SD
Steg - bas: MDS Torque T3
Bas: MDS FR12W
Fram: DLS UR5i
Bak: MDS Fanatic FGP700
Steg - bak/fram: Zachry R490.
Jag får väldigt bra ljud från högtalarna fram och bak och har lyckats få en fin balans men jag blir inte klok på hur jag ska få fram ett bättre/högare basljud.
LPF: ca 60-70Hz. Jag har testat fasvändning och allt möjligt.
Om någon har något att tillägga får ni mer än gärna göra det, jag har slut på idéer och börjar känna mig smått retarded efter alla frågor från min sida.