2590
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

142 Inlägg
24 mars 2011
Freddddan skrev:
erko4 skrev:
tja är det någon som vet höjden på en 740 -87? har börja komma i fum med att mtx:s låda va alldeles för fet för att på plats i någon bil tongue

Har för mig att det är 28 cm högt. och 120 brett. Om inte 29 cm tongue

fan tongue min är som lägst 34 cm tongue

87 Inlägg
25 mars 2011
erko4 skrev:
Freddddan skrev:
erko4 skrev:
tja är det någon som vet höjden på en 740 -87? har börja komma i fum med att mtx:s låda va alldeles för fet för att på plats i någon bil tongue

Har för mig att det är 28 cm högt. och 120 brett. Om inte 29 cm tongue

fan tongue min är som lägst 34 cm tongue

Haha, då får du göra om big_smile

Mästarsexamen i slägghantering
181 Inlägg
26 mars 2011
Tjena, Kopplade in stereon i min vento cl -93 och den hade en sladd för dimmer(stereon alltså), men hittade ingen orange i bilen, så vet någon av er om det finns i en vento? Eller måste jag dra från innerbelysning? tongue Tacksam för svar.

Mvh. Emil

Bilar utan turbo suger..

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
28 mars 2011
har lyckats med konststycket att få upphängningen att lossna på min MDS FR12W. alltså den "gummibälgen" som sitter emellan membranet och den yttre "gummiringen" som man skruvar fast basen i.
det jag funderar över nu är om det är någon ide att försöka reklamera basen eller om det är enklare att bara försöka limma ihop det hela? någon som har erfarenhet av att upphängningen lossnar?

uppdaterar med bilder om det är av intresse smile

MVH

3 466 Inlägg
28 mars 2011
FreddeLi skrev:
har lyckats med konststycket att få upphängningen att lossna på min MDS FR12W. alltså den "gummibälgen" som sitter emellan membranet och den yttre "gummiringen" som man skruvar fast basen i.
det jag funderar över nu är om det är någon ide att försöka reklamera basen eller om det är enklare att bara försöka limma ihop det hela? någon som har erfarenhet av att upphängningen lossnar?

MVH

Låter som att den har varit dåligt limmad.. Reklamera!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 903 Inlägg
28 mars 2011
M_icke_ skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

Låter som att den har varit dåligt limmad.. Reklamera!

Okej, då gör Ja så smile Får hoppas dom godtar Det tongue

Mvh

1 903 Inlägg
29 mars 2011
liten update till min tidigare fråga! snackat med MDS nu och det var som sagt ett garantiärende. dock är det som såhär att frakten till deras verkstad kostar ca 300kr. och basen är en FR12W som jag köpte för ett halvår sen så den kan väl inte vara värd mkt mer än 500-600kr i dagens läge? är de verkligen lönt att skicka iväg den för att limmas eller ska jag göra det själv? har redan testat en omgång med smältlim och det var ingen höjdare.....så tips på lim mottages också gärna smile

MVH

142 Inlägg
29 mars 2011
tja nu kanske jag börja bli lite tjatig men jag har hittat en bmw 318i med e36 chassit, någon som har en och vet hur hög/bred bagaget är ?

Mvh Erik

DLS
1 147 Inlägg
29 mars 2011
FreddeLi skrev:
liten update till min tidigare fråga! snackat med MDS nu och det var som sagt ett garantiärende. dock är det som såhär att frakten till deras verkstad kostar ca 300kr. och basen är en FR12W som jag köpte för ett halvår sen så den kan väl inte vara värd mkt mer än 500-600kr i dagens läge? är de verkligen lönt att skicka iväg den för att limmas eller ska jag göra det själv? har redan testat en omgång med smältlim och det var ingen höjdare.....så tips på lim mottages också gärna smile

MVH

Frakt till deras verkstad? Pratar du inte med dom du köpte basen av? Är det fel på grejorna ska konsumenten aldrig bli drabbad.

1 903 Inlägg
29 mars 2011
huntelaar skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

Frakt till deras verkstad? Pratar du inte med dom du köpte basen av? Är det fel på grejorna ska konsumenten aldrig bli drabbad.

köpte den på vallåkraträffen så jag får tydligen stå för frakten till stockholm. så sa dom iaf i telefon (var support jag talade med)

MVH

DLS
1 147 Inlägg
29 mars 2011
Bara att sluta handla på Mds, så enkelt är det.

Jag reklamerade en bas från DLS, några dagar senare kan jag hämta ut en ny. Servicen är kanske inte lika viktig på mds

1 903 Inlägg
29 mars 2011
huntelaar skrev:
Bara att sluta handla på Mds, så enkelt är det.

Jag reklamerade en bas från DLS, några dagar senare kan jag hämta ut en ny. Servicen är kanske inte lika viktig på mds

jag hoppades faktiskt på att det skulle gå till på det viset som du beskriver men tydligen så var de inte så. man tycker ju att de borde bli billigare för dom att skicka mig en ny mot att dom får bildbevis på att upphängningen släppt? men men..... tongue

MVH

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 mars 2011
FreddeLi skrev:

MVH

Om du ska limma, prova epoxy eller superlim.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
29 mars 2011
ChriZtoffer skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

Om du ska limma, prova epoxy eller superlim.

jag har limmat några gamla 15" med kontakt lim

1 903 Inlägg
29 mars 2011
okej, efter mkt övervägande så väljer jag nog att skicka iväg basen till MDS iaf, vill inte chansa om det skulle bli fel och det släpper igen så att basen går helt sönder hmm

MVH

263 Inlägg
29 mars 2011
Hej,

Har alltid undrat, vad är just en koaxialhögtalare och finns det andra varianter?

DLS
1 147 Inlägg
29 mars 2011
Koaxialhögtalare så sitter diskanten ihop med midbasen. I ett kitsystem är diskant och midbas separerade, dessa kallas två-vägssystem.

Saxat : "Om man tittar på för- och nackdelar med två eller trevägshögtalare så har tvåvägs en lättare konstruktion och färre antal komponenter vilket ger mindre risk att något ska gå fel. En trevägs har större effekttålighet och lägre distorsion i diskanten än en tvåvägare. Ingen har dock övertaget över den andre när det gäller ljudkvalitén."

263 Inlägg
29 mars 2011
Så vad är bäst huntelaar, koaxial eller två-vägssystem?

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
29 mars 2011
SaabAnton skrev:
Så vad är bäst huntelaar, koaxial eller två-vägssystem?

en koaxial är ju enkel att montera men inte helt enkel att montera på rätt plats för att får rätt ljudbild.'

ett två vägs system är du friare med monteringen utav diskanten och därför är det lättare att få en bra ljudbild

DLS
1 147 Inlägg
29 mars 2011
Jag har gått från det enkla koaxial till tvåvägssystem. Höjde ljudbilden rätt mycket då koaxialerna satt i golvnivå. Nu sitter midbasen där nere och diskanten i a-stolpen.

Sök