FiddeVolvo850 skrev:
Hej!
Jag har en fråga angående problem i min basar (MDS FR12W - 12" Baselement x2) och ett slutsteg (MDS Torque T5 Mono Slutsteg).
Bilen är en volvo 850
Jag har köpt detta nyligen och jag märkte inte detta problemet i början, vet inte om det inte fanns eller som det startade senare. Men problemet är att det låter som en störning i basarna när jag spelar musik (man kan säga att störningarna låter nästan som ett modem gjorde förr). Dessa störningarna dunkar i takt med basarna, man måste dock ha huvudet nära basarna för att höra det (så det är väldigt lågt).
Kan det vara kablarna det är fel på? (fick låna ett par biltemasladdar av en polare som han använt till samma "setup", har även dragit sladdarna så att dom inte ligger bredvid varandra)
Kan det vara jordningen? (har jordat i hatthyllan, fick inte av muttern som sitter i bälteshållaren, men satte en skruv med ring och bult på andra sidan utav hatthyllan)Eller kan det vara något annat fel?
Tack på förhand
mvh Fredrik!
Bingo.
Troligen har du bränt signaljorden i enheten pga detta.
Byt jordpunkt och prova att jorda RCAns yttre ring mot enheten med en kabelbit.
Försvinner det då så får du helst lämna in enheten.
Måste bara påpeka att detta är påpekat ett antal ggr på forumet........bla många ggr i denna tråden.
Så sökfunktionen hade funkat bra
Senast redigerat av Lonefox (27 april 2011)
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP