3852
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 juni 2011
Dom flesta Dubbel-DIN enheterna (om inte alla) som har stor skärm innehåller även DVD-spelare. wink Men som redan nämts, Alpine 520 eller Kenwoods motsvarighet borde räcka till.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 juni 2011
ChriZtoffer skrev:
Dom flesta Dubbel-DIN enheterna (om inte alla) som har stor skärm innehåller även DVD-spelare. wink Men som redan nämts, Alpine 520 eller Kenwoods motsvarighet borde räcka till.

Finns en uppsjö med CD-enheter med som är dubbeldin du tongue

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

VW Das Auto!
56 Inlägg
20 juni 2011
ChriZtoffer skrev:

Håller med dig där dom levererar bra funktioner inom ljud och snygg layout. och dom är helt klart prisvärda smile

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.

7 241 Inlägg
20 juni 2011
Alpine IVA-W520R

VW Das Auto!
56 Inlägg
20 juni 2011
allxjohansson skrev:
ChriZtoffer skrev:

Håller med dig där dom levererar bra funktioner inom ljud och snygg layout. och dom är helt klart prisvärda smile

Kolla in Kenwood DDX-4028BT den värkar himmla bra. och de är inte så blodigt pris på den

Sketchys Racing Team.

VW Das Auto!
56 Inlägg
20 juni 2011

Satsa på Alpine tycker. jag kan inte tala så mycket för pioneer då jag inte är insatt så mycket på dom. men de e säkerligen väldigt bra enheter smile

Sketchys Racing Team.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
20 juni 2011
allxjohansson skrev:
allxjohansson skrev:
ChriZtoffer skrev:

Kolla in Kenwood DDX-4028BT den värkar himmla bra. och de är inte så blodigt pris på den

Har haft ögon på den spelaren, hade en spelare förut med separat sub utgång och tyckte det var väldigt praktiskt, om nu ja nu tänkt bygga seriöst borde ja inte köpa en som har det oxå?. Eller har det ingen större betydelse då allt högtalare i princip ska drivas av steg?.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

7 241 Inlägg
20 juni 2011
_Performance_ skrev:
allxjohansson skrev:
allxjohansson skrev:

Har haft ögon på den spelaren, hade en spelare förut med separat sub utgång och tyckte det var väldigt praktiskt, om nu ja nu tänkt bygga seriöst borde ja inte köpa en som har det oxå?. Eller har det ingen större betydelse då allt högtalare i princip ska drivas av steg?.

Smidigheten i att dela aktit i enheten är äldigt trevligt.....fast o andra sidan.....har man väl ställt in det bra så rör man det inte sen.

44 Inlägg
20 juni 2011
Har sökt runt som en galning nu efter ett hyffsat bra ljudsystem, någon som har erfarenhet av ett bra paket för max 5000kr? 5000kr är då helst bas/basar, förstärkare och om man behöver något annat så länka gärna hyffsade saker så att jag vet.
Lådan lagar jag själv.

Sedan hur ljudsystemet skall kopplas för att vara "rätt" får man även ge förslag på.

Sedan har jag ett par 6.5" DLS MS6 basar med 100W/160W, skall man köpa någon förstärkare till dessa och hur skall den kopplas isåfall?

Mycket tacksam för svar eftersom själv har jag aldrig varit så inne i dethär med ljud så! smile

Nissan Primera 2.0 GT 1991

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
20 juni 2011
Lonefox skrev:
_Performance_ skrev:
allxjohansson skrev:

Smidigheten i att dela aktit i enheten är äldigt trevligt.....fast o andra sidan.....har man väl ställt in det bra så rör man det inte sen.

Jo det är ju sant, fast vill ha nån funktion där ja ska kunna ställa bara basen från kupén om man känner för de, vid t.e.x utställningar osv, sen kunna ändra ner basen vid hemgång om du förstår vad ja menar . ist för att skruva på steg eller liknande

Skbg Performance Team.

7 241 Inlägg
20 juni 2011
_Performance_ skrev:
Lonefox skrev:
_Performance_ skrev:

Jo det är ju sant, fast vill ha nån funktion där ja ska kunna ställa bara basen från kupén om man känner för de, vid t.e.x utställningar osv, sen kunna ändra ner basen vid hemgång om du förstår vad ja menar . ist för att skruva på steg eller liknande

Man skaffar steg med remote för gainen wink

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
20 juni 2011
Lonefox skrev:
_Performance_ skrev:
Lonefox skrev:

Man skaffar steg med remote för gainen wink

Fan där slog du huvet på spiken, varför har ja inte tänkt på de.sad var helt inne i mina tankar på ny enhet utan att tänka på resten hehe.

Skbg Performance Team.

VW Das Auto!
56 Inlägg
20 juni 2011
_Performance_ skrev:
Lonefox skrev:
_Performance_ skrev:

Joo de e klart, men e bara trött i huvudet efter ha hört på bas en hel dag, så är de la det sista man vill ha ihuvudet om skall hem. men de borde finnas att man kan dra ner basen. i instälingarna lixom

Sketchys Racing Team.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
20 juni 2011
Kika lite på Youtube på Pioneer AVH-5300DVD och grafisk EQ föll ja för, tyckte det var riktigt grymt tongue

Skbg Performance Team.

DLS
1 147 Inlägg
21 juni 2011
NisAndersson skrev:
Har sökt runt som en galning nu efter ett hyffsat bra ljudsystem, någon som har erfarenhet av ett bra paket för max 5000kr? 5000kr är då helst bas/basar, förstärkare och om man behöver något annat så länka gärna hyffsade saker så att jag vet.
Lådan lagar jag själv.

Sedan hur ljudsystemet skall kopplas för att vara "rätt" får man även ge förslag på.

Sedan har jag ett par 6.5" DLS MS6 basar med 100W/160W, skall man köpa någon förstärkare till dessa och hur skall den kopplas isåfall?

Mycket tacksam för svar eftersom själv har jag aldrig varit så inne i dethär med ljud så! smile

Söker man bra ljudsystem på nätet om man har handlare runt omkring sig som man kan få lyssna på? wink

Skämt åsido, vad har du för prylar idag förrutom DLS-Kittet?

Personligen hade jag satsat på framsystemet först och jag hade utan att blinka skaffat en förstärkare till dina DLS-högtalare.
DLS-ca23 rekommenderar jag: http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_100

Dagen du känner dig nöjd med framsystemet tycker iallfall jag att du ska satsa på en bas.

En viktig point är dessutom att lyckas med installationen. Med det menar jag att biltemas produkter låter bättre än ett DLS-kitt om bara installationen är bra och DLS-kittets inte är bra.

Högtalaren ska sitta tätt och stumt vilket i slutändan avgör kvalitén, och det är i detta skedet nästa steg ska tas med bas. Att få in den i kupén (Vet inte vilken bil du har), att få en rätt avstämd låda efter dina behov och att dämpa ner allt som skramlar i bilen vilket i sig kan vara en konst.

Good luck cool

750 Inlägg
21 juni 2011
Vilken anser ni vara bäst, DD basar eller B2 basar? Med bäst menar jag mest tålig osv. smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

3 466 Inlägg
21 juni 2011
Sydeken skrev:
Vilken anser ni vara bäst, DD basar eller B2 basar? Med bäst menar jag mest tålig osv. smile

B2 är ju betydligt billigare om inget annat..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 224 Inlägg
21 juni 2011
Har hört att det är bra att dra extra jordning från batteri till chassi när slutsteget i anläggningen drar mycket ström... Hur? varför? lite info bara tack. Duger det här?:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ordkabel1/

i-vtec Do you?

7 241 Inlägg
21 juni 2011
Mazda6sex skrev:
Har hört att det är bra att dra extra jordning från batteri till chassi när slutsteget i anläggningen drar mycket ström... Hur? varför? lite info bara tack. Duger det här?:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ordkabel1/

För att bilens originalkabel är inte dimensionerad för de kraftigare strömurtagen som behövs....

Av de skulle jag kört på 35179 eller 35182
Senast redigerat av Lonefox (21 juni 2011)

Sök