bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
Ja okej. Men sen ska man köpa separat diskant och filter. Men visst dem var billiga. Och ja jag kollade känsligheten som var hög.
Men om jag t ex delar dem middarna vid 100hz och sen att baslådan spelar upp till 80 då fattas ju 20 hz.
Hur gör man då? Så frågan är om man skulle testa beymas 5.25 middar? Bara man blir nöjd och att dem ger bra midbas ändå.
ja delar mina middar vid 100 å basen vid 80.. funkar hur bra som helst eftersom man ALLTID har ett "läckage" i delningen.. när ja delar aktivt så brukar ja alltid "öppna" delningen.. kör mina middar upp till 3200 å diskanterna från 4000..
Beror ju lite på brantheten men har man 12db branthet så funkar det ju.
Men det här med värre diskanter och att allt ska sitta dolt blir svårt eller?
t ex dem du använder dig av i plankan är ju svåra att placera osynligt vid fästet för backspegeln liksom.
Några tips?
Och är detta en bra idé med pa middar och värsting diskanter? Kommer det funka bra i en bil? Man blir ju lite fundersam när det är PA grejer. Men skulle va kul att testa. Det ska ju gå att vardagslyssna på det också. Men ska gå att spela pissehögt också som sagt.
fast välljud som spelar TOK högt kostar galet mycke pengar..
ja åker runt i min vita jetta å som sagt de framsystemet e ju PA.. funkar kalas å lyssna på även när man åker i bilen.
kan säga dig att du kommer ALDRIG hitta nå bilstereo prylar som spelar så högt.
"Testar man inte så får man aldrig veta"