3023
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

16 197 Inlägg
23 juli 2011
Sydeken skrev:
evilaudio skrev:
Sydeken skrev:

Jag vill inte det iallafall jag tar heller bra ljud men man ska ju ha plånbok till det oxå om du förstår, alla har ju inte sponsorer wink

kan säga att ja gjorde min första sponsorbygge 2007 .. innan dess betala ja ALLT själv.

ja betalar även nu oxå för sakerna men inte lika mycke.

Menade inte bara dig utan dom flesta storbyggarna smile

fast de flesta "storbyggarna" har en gång börjat som alla andra..

finns ingen som får sponsring "serverat" som så många tror..

sen har man rätt så höga krav ställda på sig oxå.

många tror att de bara e att åka å hämta pallvis med prylar å sen kan man leka som man vill.. men så e de INTE kan ja säga-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 juli 2011
Sydeken skrev:
evilaudio skrev:
Sydeken skrev:

Jasså,.. smile

de va liksom innge konstigt att man köpte stereo för 50.000 till bilen då smile

nu vill ju folk att ALLT ska kosta max 5000.

Jag vill inte det iallafall jag tar heller bra ljud men man ska ju ha plånbok till det oxå om du förstår, alla har ju inte sponsorer wink

Sponsorer.. bästa jag hört ikväll.

Skulle vilja att du lägger en kvalificerad gissning på hur mycket pengar jag och EA lagt på bilstereo genom åren..

BRA ljud kostar pengar, väldigt enkelt.

Köper du en ferrari eller en kitcar för att den är billigare?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

142 Inlägg
23 juli 2011
tja har en liten fråga, va händer om man har en bas som har t.ex 500W max och man har ett slutsteg som har 800W rms, vad händer då?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 juli 2011
erko4 skrev:
tja har en liten fråga, va händer om man har en bas som har t.ex 500W max och man har ett slutsteg som har 800W rms, vad händer då?

Tja inget går ju sönder så att säga.. om jag ska vara helt ärlig. Är bara å köra.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
23 juli 2011
erko4 skrev:

händer inte så mycke så länge man justerar rätt.

142 Inlägg
23 juli 2011
okej smile tackar för svar smile då grannen inte vet va han ska göra me sitt ljud. han har 2 FRR12:or och ett 800W mds GT800? tro jag d hette, och han får sämre bas än folk som köper skit saker? så va kan d va för fel ?

16 197 Inlägg
23 juli 2011
erko4 skrev:
okej smile tackar för svar smile då grannen inte vet va han ska göra me sitt ljud. han har 2 FRR12:or och ett 800W mds GT800? tro jag d hette, och han får sämre bas än folk som köper skit saker? så va kan d va för fel ?

felbyggd låda? feljusterat slusteg? dåligt med ström..

de kan vara vilket fel som helst.

750 Inlägg
23 juli 2011
Tokken skrev:
Sydeken skrev:
evilaudio skrev:

de va liksom innge konstigt att man köpte stereo för 50.000 till bilen då smile

nu vill ju folk att ALLT ska kosta max 5000.

Skulle vilja att du lägger en kvalificerad gissning på hur mycket pengar jag och EA lagt på bilstereo genom åren..

Jag tror vi båda vet att en sponsor är en fördel eller hur? Visst man har ju jobbat sig till en sponsor det vet jag...

Det med ferrari fatta jag inte :S

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

16 197 Inlägg
23 juli 2011
Sydeken skrev:
Tokken skrev:
Sydeken skrev:

Jag tror vi båda vet att en sponsor är en fördel eller hur? Visst man har ju jobbat sig till en sponsor det vet jag...

Det med ferrari fatta jag inte :S

inte alltid de e fördel med "sponsosrer"..   allt hänger ju på vilket avtal man får..

"många vill ha en ferrari men har inte råd med de så då köper dom en "kit car" å tror att den ska va lika bra"

142 Inlägg
23 juli 2011
evilaudio skrev:
erko4 skrev:

isf lådan. lådan är en sån man kan köpa i t.ex ljudverkstan "tomma lådor" har justerat slutsteget och mixxra men ingen förbättring. batteriet är inge fel på allt lyser som d ska och blinkar inte om du inte spelar mkt mkt högt eller ha t.ex bas i love you så kan d blina lite.

16 197 Inlägg
23 juli 2011
erko4 skrev:
evilaudio skrev:
erko4 skrev:

isf lådan. lådan är en sån man kan köpa i t.ex ljudverkstan "tomma lådor" har justerat slutsteget och mixxra men ingen förbättring. batteriet är inge fel på allt lyser som d ska och blinkar inte om du inte spelar mkt mkt högt eller ha t.ex bas i love you så kan d blina lite.

e lådan sluten??

142 Inlägg
23 juli 2011
evilaudio skrev:
erko4 skrev:
evilaudio skrev:

e lådan sluten??

nääe det är portad, en sådan http://www.ljudverkstan.nu/produkt/Tom-Baslada-2x10

killen som han köpte bilen av ha sakt att han byggde lådan själv.. ända som skiljer dom åt är att + och - ligger på baksidan smile

det ska va 2x12**
Senast redigerat av erko4 (23 juli 2011)

818 Inlägg
23 juli 2011
Är det någon som har några erfarenheter av MDS Torque - T5? Är det något att satsa på eller ska man leta efter något annat i denna prisklass?

16 197 Inlägg
23 juli 2011
erko4 skrev:
evilaudio skrev:
erko4 skrev:

e lådan sluten??

nääe det är portad, en sådan http://www.ljudverkstan.nu/produkt/Tom-Baslada-2x10

killen som han köpte bilen av ha sakt att han byggde lådan själv.. ända som skiljer dom åt är att + och - ligger på baksidan smile

det ska va 2x12**

inte så att ni har kopplat EN bas fel?

16 197 Inlägg
23 juli 2011
rasurbo skrev:
Är det någon som har några erfarenheter av MDS Torque - T5? Är det något att satsa på eller ska man leta efter något annat i denna prisklass?

dom e väl slut hos MDS så man måste förskottsbelata för att få sitt steg??

142 Inlägg
23 juli 2011
evilaudio skrev:
erko4 skrev:
evilaudio skrev:

e lådan sluten??

det ska va 2x12**

du mena så det är fas vänt? jag vet inte hur det ser ut i lådan om dom e serie eller paralell kopplade, för utanpå lådan är det svårt att koppla fel^^

16 197 Inlägg
23 juli 2011
erko4 skrev:
evilaudio skrev:
erko4 skrev:

det ska va 2x12**

du mena så det är fas vänt? jag vet inte hur det ser ut i lådan om dom e serie eller paralell kopplade, för utanpå lådan är det svårt att koppla fel^^

exakt... har du kopplat EN bas fel så spelar de typ inget alls..

142 Inlägg
23 juli 2011
evilaudio skrev:
erko4 skrev:
evilaudio skrev:

exakt... har du kopplat EN bas fel så spelar de typ inget alls..

okej får väl kolla smile men inte ikvl då d bara braakar me åska och regn^^ för d dunka ju ganska bra tills jag tittade påre och drog ner all bas boost tongue

535 Inlägg
23 juli 2011
Hur viktigt är det för ett framsystem att dörrarna där dom spelar är täta för att få bas/mellanregister? Menar, det är ju svårt att få det luft tätt vid dörrhandtag, lås, rutvev osv.

Och kan man dra högtalarkablar bredvid strömkabelnca 1m utan att riskera störningar?

Motorer utan turbo.....suger!

311 Inlägg
23 juli 2011
Lemmy_Kilmister skrev:
Hur viktigt är det för ett framsystem att dörrarna där dom spelar är täta för att få bas/mellanregister? Menar, det är ju svårt att få det luft tätt vid dörrhandtag, lås, rutvev osv.

Och kan man dra högtalarkablar bredvid strömkabelnca 1m utan att riskera störningar?

Du kan ju bygga en låda inne i dörren tongue Annars tror jag nog det är svårt att få det tätt som du säger.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

Sök