Hur är det med 6x9" på hatthyllan, är det nån idé i en 940 om man ska ha in 2 st DS1214 och spela genom skiporten? Funderar på att skippa dom för att behålla original utseendet så mycket som möjligt på bilen.
Det är en ganska smaksak, jag tog ur mina i hatthyllan. Enda de användes till var "rearfill" men jag gillade inte det heller. Skulle inte säga att det finnes något behov av några i hatthyllan!
Hur är det med 6x9" på hatthyllan, är det nån idé i en 940 om man ska ha in 2 st DS1214 och spela genom skiporten? Funderar på att skippa dom för att behålla original utseendet så mycket som möjligt på bilen.
Det är en ganska smaksak, jag tog ur mina i hatthyllan. Enda de användes till var "rearfill" men jag gillade inte det heller. Skulle inte säga att det finnes något behov av några i hatthyllan!
Tanken med dom var att dom skulle fylla igen lite i registret mellan 5.25 högtalarna i dörrarna och basen, men det kanske inte behövs?
Hur är det med 6x9" på hatthyllan, är det nån idé i en 940 om man ska ha in 2 st DS1214 och spela genom skiporten? Funderar på att skippa dom för att behålla original utseendet så mycket som möjligt på bilen.
Det är en ganska smaksak, jag tog ur mina i hatthyllan. Enda de användes till var "rearfill" men jag gillade inte det heller. Skulle inte säga att det finnes något behov av några i hatthyllan!
Tanken med dom var att dom skulle fylla igen lite i registret mellan 5.25 högtalarna i dörrarna och basen, men det kanske inte behövs?
Det är en ganska smaksak, jag tog ur mina i hatthyllan. Enda de användes till var "rearfill" men jag gillade inte det heller. Skulle inte säga att det finnes något behov av några i hatthyllan!
Tanken med dom var att dom skulle fylla igen lite i registret mellan 5.25 högtalarna i dörrarna och basen, men det kanske inte behövs?
vart delar du baslådan samt 5,25"??
Baslådan är inte byggd än så har inte börjat konfigurera på det än. Dörrhögtalarna(MDS DC5 MK2) har ett filter som inte går att justera vad jag vet.
Baslådan är inte byggd än så har inte börjat konfigurera på det än. Dörrhögtalarna(MDS DC5 MK2) har ett filter som inte går att justera vad jag vet.
men har du inte byggt nån baslåda å inte har nån HP delning på framsystemet så lär du väl inte ha nån registerglapp..
Nä Mitt första seriösa stereo bygge så vill inte att det ska bli det heller. Men kitsystemet borde mao klara av att lågt nog för att subben sen ska ta över utan att jobba ihjäl sig? Tanke jag hade med 6x9'orna var att fylla ut den biten så att inte det blir en dipp strax innan subben tar över på höga volymer. Men jag är kanske helt ute o snurrar
Baslådan är inte byggd än så har inte börjat konfigurera på det än. Dörrhögtalarna(MDS DC5 MK2) har ett filter som inte går att justera vad jag vet.
men har du inte byggt nån baslåda å inte har nån HP delning på framsystemet så lär du väl inte ha nån registerglapp..
Nä Mitt första seriösa stereo bygge så vill inte att det ska bli det heller. Men kitsystemet borde mao klara av att lågt nog för att subben sen ska ta över utan att jobba ihjäl sig? Tanke jag hade med 6x9'orna var att fylla ut den biten så att inte det blir en dipp strax innan subben tar över på höga volymer. Men jag är kanske helt ute o snurrar
Du kommer inte kunna höra någon "dipp".. Det är ofta så pass litet glapp så det kommer inte märkas.
Landar totalt på 9000, finns det liknande för mindre peng? eller är detta vad det kostar för och få dugligt ljud till bilen?..
En polare köpte ett par 6,5 GAS och satte i framdörrarna, jävlar vad det poppa fint med ett steg! Med stereon lät det skit, men med ett slutsteg lät det äckligt mycket bättre! Och då köpte han nått skit steg ifrån Chlas Ohlsson tror jag.. Denver steg eller vad det nu va... Står 800W 4ch men det tror jag int på!
tjen har nu ett spl dynamics sd 5.2 kit fram som jag har monterat i orginal hålen i min audi och driver de på ett focal s4. men tycker inte ljuder är så värst bra så har nu flyttat upp diskanterna men då tycker jag att diskanten vart lite för vass så nu har jag funderingar kring mid/basen om den ska flyttar uppåt och kanske vinklas? som mid/bas sitter i dagens läge.. längst ner på dörrsidan spelandes vid fötterna..
diskanten flyttad från org platsen till plast kåpan vis spegeln..
detta har jag funderat på om de kommer göra nå skillnad?
eller om jag ska montera den där fast utan vinkel då den kmr lite ivägen med vinkeln dära..
christofer_k> Börja med att testa att fasvända diskanterna.....
ska göra de i eftermidda tänkte mer på avståndet på diskant och mellan register ganska bra bit ifrån varandra
Just därför du skall testa att fasvända diskanten..... Ett vanligt knep att få bort den vassa och påträngande diskanten vid sådant montage.
jag har prövat att fasvända mina diskanter nu efter inrådan från dig men det vart bara värre förut räckte det med att sänka diskanten på stereon till minus 2 men nu måste jag sänka till minus 4 ibland fem på vissa låtar. så nu undrar jag om det finns nått annat jag kan göra för att sänka ljudet på dom?
Landar totalt på 9000, finns det liknande för mindre peng? eller är detta vad det kostar för och få dugligt ljud till bilen?..
En polare köpte ett par 6,5 GAS och satte i framdörrarna, jävlar vad det poppa fint med ett steg! Med stereon lät det skit, men med ett slutsteg lät det äckligt mycket bättre! Och då köpte han nått skit steg ifrån Chlas Ohlsson tror jag.. Denver steg eller vad det nu va... Står 800W 4ch men det tror jag int på!
Dom ligger på 4x60rms i 4 ohm om jag inte minns fel
Mellanregister och diskant så nära varandra som möjligt, då är man på god väg. Det går inte att få dit mellanregistren längre upp i dörrarna eller i instrumentbrädan?