Nitromast skrev:
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:
Kork funkar väl suveränt som dämpningsmaterial
de e bara stoppa in skallen i dörren å testa... HAHA
Ironi men
HUMOR hahaha. Får pröva det. Tvivlar på att jag får in skallen dock!
Däremot undrar jag en sak.
Om man har ett fullrange steg. Skulle man teoretiskt sett kunna driva basar + mid + diskanter med hjälp av filter?
Om man först delar upp det i subbas och mid/diskant. Sedan delar upp det med ytterligare ett filter till mid + diskant? Funkar det? [b]Teoretiskt sett
[/b]
Sen.. är det någon som har någon ide över huvudtaget vart man kan få tag i komponenter till ett gammalt rockfordsteg i sverige?
Det fungerar praktiskt med såvida att steget klarar av att simultankopplas (tri-mode)
Detta var ngt som väldigt många tillverkare av steg hade som kapacitet på 90-talet...
Rockford, Coustic, Soundstream, DLS/Genesis mfl.
Idag har jag bara sett Mutant som har angivit detta i sina specar.
Det mest normala var att man körde på 6db/okt på alla element.
Bas delad vid 50-60Hz LP med en spole, midbasar delade runt 100Hz HP med en kondensator, sedan en spole runt 2-3KHz och därefter diskanten likaså fast med kondensator.
Jag körde själv så med bas, midbas, mellanregister och diskant på ett Coustic Amp 215.....
Så om det går på ditt steg är svårt att avgöra just nu utan att se speven för det eller ens veta vilket steg det är.
Angående ditt steg........vad för RF-steg är det och vad för komponenter behöver du?
http://www.jbelektronikservice.se kanske kan hjälpa dig.