Efter en tids buslutsångest har jag bestämt mig för att lägga upp en projekttråd om hobbybilen
Detta är då min absolut första bil, köptes i augusti -05 och övningskörde endast lite på hösten innan jag skulle börja renoveringen..
Tanken från början var att lyfta i en c20xe från kadett gsi samt snygga till utsidan lite, jo tjena
Började leta rost och ungefär där spårade det ur, skrapade ren hela bilen under, blästrade samt grundade för att få bort all gammal rost samt föhindra ny. lagade den rost som fanns och parkerade bilen i ett hörn av garaget medans rallycrossbilen fick kärlek.
Plockade fram den igen nu i höst och då var planen snabb FWD racer. Kom dock på andra tankar efter att ha sett andra 4x4 bilar byggas så det ville ju såklart jag också göra
Tog kontakt med sfro och fick klartecken
sagt och gjort mycket plåt kapades bort och bakvagnen började leta sig mot rätt ställe, efter en herrejösses massa mätning satt den exakt på rätt ställe och boxarna för främre bussningarna kunde byggas, fortsatte sedan med ramben och nya hjulhus, skitenkelt
bilen kommer få hela drivlinan från en Calibra turbo samt kommer mest troligt reggas som ombyggt fordon (beroende på hur nya reglerna blir).
Ska försöka lägga upp lite bilder nu också
objektet
donatorbilen
lätt strippad
gammelmotorn, gjorde en kort karriär inom JSM rallycross efter detta
inte världens bästa skick precis
skrapat
provmontering motor
påväg till blsästring
blästrat
grundat
ena länkarmsfästet lagat/förstärkt