Konsten att köra sportbil....

MeloveGolf Vw trimmare
21 december 2008 · 2 995 Inlägg

vad säger att han inte är en bra förare? han har nog mer erfarenhet av effekt starka bilar än de flesta här,
olyckor sker även om man är rally-förare eller inte och fyrhjulsdriften är inte någon sorts magi som gör att man inte kan köra av vägen är det en isfläck eller nått kommer i vägen och man gör en kraftig manöver så är risken att man ligger i diket enormt stort...jag själv flög av vägen pga av punktering i 130blås mitt i vintern hade det hänt en kille med en lambo skulle ni fortfarande säga att han förmodligen är en kass förare?

nåväl på nätet är vi alla världsmästare tills den dagen det smäller...roll

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
AeroMalm BMW fantast
21 december 2008 · 1 172 Inlägg

MeloveGolf skrev:
vad säger att han inte är en bra förare? han har nog mer erfarenhet av effekt starka bilar än de flesta här,
olyckor sker även om man är rally-förare eller inte och fyrhjulsdriften är inte någon sorts magi som gör att man inte kan köra av vägen är det en isfläck eller nått kommer i vägen och man gör en kraftig manöver så är risken att man ligger i diket enormt stort...jag själv flög av vägen pga av punktering i 130blås mitt i vintern hade det hänt en kille med en lambo skulle ni fortfarande säga att han förmodligen är en kass förare?

nåväl på nätet är vi alla världsmästare tills den dagen det smäller...roll

jag tror dock på att det finns mycket folk med mycket pengar som inte vet vad det är dom har för bilar. nån Bugatti veyron har gått åt, ferarri f40in i malmö förra sommarn? "Kontorsnissen" på Koenigsegg som tog en sväng och gick av på en raksträcka utanför Ängelholm.

bara för man har pengarna till en supersportbil så kan man inte tro att det är som sin vanliga vardagsbil.

tror att om många av oss "bil intresserad" här på garaget hade kört lambon bättre än ett gäng rika brats som bara köper den för den e "flott" och har en dyr prislapp...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
camaro67 Meister
21 december 2008 · 6 763 Inlägg

Tysken|GBG skrev:
Bilen stod bara några hundra meter ifrån där ja bor o enligt farsan är den jävligt intryckt.
Den kurvan är dessutom inga problem i runt 70-90 blås med lotusen eller hundkojan, bra asfalt osv.
Så han är antagligen bara värdelös på att köra och haft en bra bit över 120 om han ska ens lyckas få runt bilen.

Men det är fortfarande en shopping bil så det är inte så mycket att gråta över smile

Kan de ha varit så att de va halt? De är de ingen som har tänkt på? Han är säkert inte sämre chaufför än alla andra idioter här

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
KimVsWorld Mästare
21 december 2008 · 2 947 Inlägg

camaro67 skrev:

Tysken|GBG skrev:
Bilen stod bara några hundra meter ifrån där ja bor o enligt farsan är den jävligt intryckt.
Den kurvan är dessutom inga problem i runt 70-90 blås med lotusen eller hundkojan, bra asfalt osv.
Så han är antagligen bara värdelös på att köra och haft en bra bit över 120 om han ska ens lyckas få runt bilen.

Men det är fortfarande en shopping bil så det är inte så mycket att gråta över smile

Kan de ha varit så att de va halt? De är de ingen som har tänkt på? Han är säkert inte sämre chaufför än alla andra idioter här

Inte sämre men inte bättre heller.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Coddas ProWanker
21 december 2008 · 211 Inlägg

dåliga däck kanske?  min supra går fan inte köra när det har regnat ute.  bara kastar till höger o vänster  o detta vid lugn körning!

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
262turbo
21 december 2008 · 1 004 Inlägg

det är väll lättare att åka av vägen med mycke effekt? tycker nog att alla som skryter om att dom har sladdat av med sierror,240ar,kadetter och annat slött skit är sämmre förare....

Senast redigerat av 262turbo (21 december 2008)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
TTMotorsport
21 december 2008 · 196 Inlägg

Hm , kan bero på att ja bor där ? det regnade inte när han åkte av och nyss spöregnade det och en liten colt-08a visade inga tecken på att ens börja vingla i den kurvan.
Har åkt där i 21 år nu, bara 3 pers som lyckas köra av där:
1 epa som voltade för att den kom i självsvängning
2 biltjuvar som måste haft långt över 100 blås som krockade i trädet brevid lambon
3 lamborginin.

Tror mera på att killen fick panik innan det svängde minimalt o svängde för mycket o gasade = snurrar och slår i trädet höger bak o sen snurrar ut igen.

Finns rätt många såna shopping bilar här omkring , låter mest men inget händer smile

Kan väll tilläga att man inte ser några sladdspår nånstans heller , men det e märken på gräset så han måste haft en jävla fart att lyckas flyga över 20 cm kantsten

Senast redigerat av Tysken|GBG (21 december 2008)

T200
22 december 2008 · 83 Inlägg

Skulle var o en här på garaget få varsin Lamborghini skulle vi nog se fler nyheter av denna typ.  Så enkelt är det smile

Turbo X
Rquired Allmänt envis
22 december 2008 · 12 512 Inlägg

Tysken|GBG skrev:
Hm , kan bero på att ja bor där ? det regnade inte när han åkte av och nyss spöregnade det och en liten colt-08a visade inga tecken på att ens börja vingla i den kurvan.
Har åkt där i 21 år nu, bara 3 pers som lyckas köra av där:
1 epa som voltade för att den kom i självsvängning
2 biltjuvar som måste haft långt över 100 blås som krockade i trädet brevid lambon
3 lamborginin.

Tror mera på att killen fick panik innan det svängde minimalt o svängde för mycket o gasade = snurrar och slår i trädet höger bak o sen snurrar ut igen.

Finns rätt många såna shopping bilar här omkring , låter mest men inget händer smile

Kan väll tilläga att man inte ser några sladdspår nånstans heller , men det e märken på gräset så han måste haft en jävla fart att lyckas flyga över 20 cm kantsten

Flyga över 20cm kanstem med en Lambo... Ush tanken svider sad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mäki Långsam Perfektionist
22 december 2008 · 4 800 Inlägg

Rquired skrev:
Synd att många som har råd att köpa såna här bilar inte kan köra eller inte respekterar bilens kapacitet. För övritgt är Gallardo fyrhjulsdriven så det måste ha krävts en hel del för att få den av vägen.

Nja, i dom bilarna hjälper inte 4wd så mycket om man inte vill wink En som bor här i stan hade precis köpt sin Gallardo, han satt och lekte lite mer knapparna i en korsning, när han åkte iväg hade han även tryckt av ESP, så det slutade med nästan 2varv innan han stannade i fel riktning..Klarade bilen dock wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
bjoorniiee
22 december 2008 · 356 Inlägg

Men vem som helst kan väl krocka en bil, bara att det uppmärksammas mer när det är en snuskigt dyr sportbil. När folk säger att vissa inte borde få köra en sån bil, är det bara den svenska avundsjukan som slår till igen.

TTMotorsport
22 december 2008 · 196 Inlägg

Haha ne avundsjuka är det fan inte !
Shopping bil ala pizzeria ägare är inget jag vill ha i garaget smile men äldre lamborgini , ja tack !

DusanMandick Random Hero
22 december 2008 · 4 047 Inlägg

Rquired skrev:
Synd att många som har råd att köpa såna här bilar inte kan köra eller inte respekterar bilens kapacitet. För övritgt är Gallardo fyrhjulsdriven så det måste ha krävts en hel del för att få den av vägen.

hur vet du att han inte kan köra ? tänk dej världens bästa förare, säg colin macrae eller ken block eller liknande ? dom krckar också ? oftare än vi vanliga förare, så det hänger nog itne på att han är kass på o köra.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Hamilton
22 december 2008 · 8 873 Inlägg

DusanMandick skrev:

Rquired skrev:
Synd att många som har råd att köpa såna här bilar inte kan köra eller inte respekterar bilens kapacitet. För övritgt är Gallardo fyrhjulsdriven så det måste ha krävts en hel del för att få den av vägen.

hur vet du att han inte kan köra ? tänk dej världens bästa förare, säg colin macrae eller ken block eller liknande ? dom krckar också ? oftare än vi vanliga förare, så det hänger nog itne på att han är kass på o köra.

Ja, även dom som har betalt för att köra kan ha mindre lyckade dagar.....
Han lyckas ju krocka utan att ens sitta i bilen..roll
http://www.liveleak.com/view?i=972_1229716419

Senast redigerat av Hamilton (22 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Rquired Allmänt envis
22 december 2008 · 12 512 Inlägg

DusanMandick skrev:

Rquired skrev:
Synd att många som har råd att köpa såna här bilar inte kan köra eller inte respekterar bilens kapacitet. För övritgt är Gallardo fyrhjulsdriven så det måste ha krävts en hel del för att få den av vägen.

hur vet du att han inte kan köra ? tänk dej världens bästa förare, säg colin macrae eller ken block eller liknande ? dom krckar också ? oftare än vi vanliga förare, så det hänger nog itne på att han är kass på o köra.

Du läser inte ordentligt wink

Jag skrev inte att han inte kan köra, utan att många som köper sådana bilar inte kan köra dom utan köper bara för att dom kan. Och klart att alla kan krocka, jag påstår definitivt inte att jag är kapabel till att köra en sån här bil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hasselstrom
23 december 2008 · 796 Inlägg

Hamilton skrev:
Ja, även dom som har betalt för att köra kan ha mindre lyckade dagar.....
Han lyckas ju krocka utan att ens sitta i bilen..roll
http://www.liveleak.com/view?i=972_1229716419

FY FAAN vad jag hade ställt mej o dött om jag hade gjort så! HAHAHA!


Förstår mig inte på såna här trådar...

Varenda jävel kör olika bra/dåligt och att sitta o diskutera om killen/tjejen i lambon kör kasst eller inte, är bara sjukt..

Han/hon hade en Lambo och gjorde ett misstag/klantade sig  och snurrade in i ett träd!? Och??

Mår ni bättre om ni sitter o kallar han för klant/brat/idiot mm?

Varenda jävel har klantat sig nån gång även om det handlar om att tappa ett glas eller krocka en bil.

Misstag är lika tråkiga oavsett vem eller vad som drabbas.

Lägg ner bara.....

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
NoCooL
23 december 2008 · 215 Inlägg

Hasselstrom skrev:

Hamilton skrev:
Ja, även dom som har betalt för att köra kan ha mindre lyckade dagar.....
Han lyckas ju krocka utan att ens sitta i bilen..roll
http://www.liveleak.com/view?i=972_1229716419

FY FAAN vad jag hade ställt mej o dött om jag hade gjort så! HAHAHA!


Förstår mig inte på såna här trådar...

Varenda jävel kör olika bra/dåligt och att sitta o diskutera om killen/tjejen i lambon kör kasst eller inte, är bara sjukt..

Han/hon hade en Lambo och gjorde ett misstag/klantade sig  och snurrade in i ett träd!? Och??

Mår ni bättre om ni sitter o kallar han för klant/brat/idiot mm?

Varenda jävel har klantat sig nån gång även om det handlar om att tappa ett glas eller krocka en bil.

Misstag är lika tråkiga oavsett vem eller vad som drabbas.

Lägg ner bara.....

Håller med... Alla gör vi fel någon gång.

Opelmadness German cars, quality and beyond
23 december 2008 · 8 197 Inlägg

Tråkigt på en fin Lamborghini...
Men hade det varit en vanlig svenssonbil, t.ex en Volvo eller liknande hade det bara varit en notis om en singelolycka.. På sin höjd.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 december 2008 · 5 650 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Tråkigt på en fin Lamborghini...
Men hade det varit en vanlig svenssonbil, t.ex en Volvo eller liknande hade det bara varit en notis om en singelolycka.. På sin höjd.

så sant blir ju mer story om en lambo crachas än en volvo 740

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
TRYIT Teddan
23 december 2008 · 2 495 Inlägg

härligt å se att alla jävla proffs här inne tror att folk som kör lambo elelr ferrari är brats, värdelösa på att köra, idioter, klantar, pizzabagare osv.


fy fan är ni så jävla sluta i huvudet eller gör ni er till ?

Hasselström , jag håller med dig.

först sitter ni å skryter om vem som har åkt av flest ggr denna vintern, men om någon drar av i sin sportbil då e han idiot.

Ne gå å gräv ner eran jävla avundsjuka era patetiska jävlar.

Om någon moderator har åsikter om mitt inlägg så ni gärna ta det med mig så kan jag omformulera big_smile

Senast redigerat av r-ted (23 december 2008)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang