Bakaxeln rasade på min 740 GL -90, så nu måste jag byta
Om man sätter på en bakaxel med samma utväxling som jag har nu kommer hastighetsmätaren gå rätt? Och hur sitter bakaxeln? hur är det lättast att byta? Passar bakaxeln från vilken annan 740 som helst olika modeller och årsmoddeler?
Bakaxeln rasade på min 740 GL -90, så nu måste jag byta
Om man sätter på en bakaxel med samma utväxling som jag har nu kommer hastighetsmätaren gå rätt? Och hur sitter bakaxeln? hur är det lättast att byta? Passar bakaxeln från vilken annan 740 som helst olika modeller och årsmoddeler?
Ja de är samma upphäng på alla 740 axlar. Lättast att är nog genom att pumpa upp bilen och krypa under lossna kardan. handbromsvajrarna och sen ser du vad de sitter i
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
ring till skrotar å fråga om dom har någon bakaxel till 740 GL -90 sen är det bara plocka ner den gammla upp med den nya å sen är det bara rulla igen! finns inget lättare att göra en att byta bakaxel..
1031 är ju inte utväxlingen. Det är ju namnet på axeln.
Ja men bytar han till en så är det samma va så jag menade
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
hissa upp bilen, sen ta loss oken,och handbromsbackarna med. sen lossar du kardanstången. sen sitter det ett stag på tvären.lossa det. sen hänger den i hundbenen,2st. över och under har jag för mig. lossa dem. sen sitter det bli låsklossar över axeln längst ut typ, men 4 skruv på varje sida. sen är det bara att släppa ner axeln. kan vara så att du får plocka bort bakfjädrarna med om dem inte e kapade redan:D heheh.. lite svårt att förklara med, men när man ligger där under så är det enklare att se vad som ska göras.
spelar ingen roll vilken utväxling du byter till kommer att visa rätt ändå för givaren sitter i bakaxel på 740 men du måste ha en med rätt givars krans.. finns med 12? och 48=? kugg.. om ja inte minns fel..
spelar ingen roll vilken utväxling du byter till kommer att visa rätt ändå för givaren sitter i bakaxel på 740 men du måste ha en med rätt givars krans.. finns med 12? och 48=? kugg.. om ja inte minns fel..
Finns en satans massa olika h-mätarkransar.
På den tiden när jag fick byta axlar en gång i veckan:P så hämtade jag bara en axel på skroten och tog ur diffklumpen ur diffhuset och flyttade över räknehjulet med en avdragare eller liknande, sen är det bara att smälla dit.
Sen finns det 2 olika axlar med aluminiumkåpa eller plåtkåpa.
Men hämta en axel med plåt eller alukåpa, beroende på vilken du har nu. är det likadant räknehjul som på din förra så är det bara att smälla dit, eller så får du flytta över ditt gamla. är inte så kompliserat. (behåll din gamla givare)!!
tjena jag har en 740 års 90 som ja ska byta bakaxel på nu, bakaxeln som sitter på nu och är trasig är en lamelldiffad bakaxel. någon som vet om de är samma givar krans på en 88ans 740 vanlig bakaxel ?
88-89 är övergångsår, där är det blandat med olika givare, bäst är att titta hur det ser ut innanför kåpan så blir det garanterat rätt.
Jag har bara sett 2 olika modeller på kransar, och jag har gått igenom en hel del axlar.
utväxlingen spelar som sagt ingen roll vad det gäller hastighetsmätaren, eftersom den mätaer varvtalet på hjulen inte som på gamla 240 varvtalet på växellådan.
kom och tänka på de också att jag har ABS nu men det är inte ABS på bakaxeln som jag ska sätt dit . hur blir de på besiktningen då,går den igenom ändå? nån som vet?