Jag tänkte ta och köpa en sänkningsats till min volvo s40 -03 2,0t till våren.
Nu är det så att jag har lite funderingar angående detta. Eftersom jag har en väldigt brant uppfart så vill jag gärna inte sänka för mycket, då blir det problem att komma upp där. Har kollat lite på olika bilar här på garaget och tycker att det skiljer mycket på 30, 35 och 40 millimeters sänkningsats.
Ibland är 30mm nästan lägre än 40mm, vad beror detta på? Har folk bytt dämpare med för att det blir så?
Iallafall, tror att jag bestämt mig för att 30mm är lagom. Men då är det så att jag tänkte beställa allt från realcar.se då jag ska beställa andra saker där med. Problemet som jag blir lite fundersam över är att det står på deras hemsida så här: Cobra Springs s40/v40 t4 00-2004 V/X/30/20.
Vad betyder detta? Att de bara passar till t4:orna? Skiljer det något mellan 2,0t och t4? Och vad står V/X/30/20 för? Sänker den 30mm fram och 20mm bak eller finns det två olika sänkningsatser, en på 30 mm och en på 20 mm?
Sista frågan då, har hört att man behöver göra en framvagnsinställning efter sänkning, stämmer detta? Detta för att hjulen inte ska stå såhär // \\ grovt sett. Men om det blir så, hur gör man för att fixa detta bak?
Jag hoppas att någon har aning om detta och kan hjälpa mig, ska självklart höra av mig till realcar efter jul och nyårsfirandet men tänkte höra med er på garaget först.
Tacksam för all hjälp