Har en 16v som andra bil (dvs inte andrabil) nu
Delarna till 16v är lite dyrare än till andra 740s.
En del komponenter som är gemensamma med
turbo-bilarna samt en del annat som är unikt.
Just B234F-motorn känns mycket mer modern än dom
andra B230-skorvarna iaf
Så där har du ett plus.
Så bra förstabil skulle jag väl säga om du hittade en riktigt fräsch!
Kan vara lönt att köpa en lite dyrare om du frågar mig.
Själv har jag väl lagt ned ungefär 50-60 000 sen köpet på delar/service
exklusive köpsumma. Men det är väl runt 600-lappen som har varit 'måsten',
typ bromsbelägg fram, halvljusrelä samt en del glödlampor. På två år.
Så går ju att rulla 'billigt' om man vill.
Min bil drog 0,82 långkörning (chippad/extraktogrenrör) för nån dag sen.
Drar mellan 1,05-1,15 för mig blandad körning (kör mycket i stad).
Så inte direkt snåla heller, men inte extremt. Nuvarande bilen drar mindre
än förstabilen 740 GLE med B230E (den hade iofs gått 32 000 mil).
Denna verkar 'intressant', men kostar ju som en något nyare bil
http://www.blocket.se/vi/18779642.htm?ca=6_s&last=1