3914
Sök

Hur billigt kan man få det igentligen?

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Tjena tongue

Fundarade lite. SKa ha nytt avgasystem from downpipe och bakåt, nytt filter, nytt chip och ny lack....

Är själv byggare så käner en del inom allt NÄSTAN... Fixar allt vid sidan av förutom detta förbannade chip... tongue Kanske inte ska klaga på just att jag faktiskt måste skaffa detta vitt.

Har summat allt någotsånär...

Avgasystem... 4000 för material 500 för svetsandet

Filter... va då 700 spänn?

Chip (autotech) 5000 spänn

Ny lack... 5000 spänn

plus minus lite.. shit skull ha satsat på detta inna jag pressa den orginal så skiten gick åt helvete tongue

för nu ligger jag med en rep kostnad på typ 13 000 för att skiten ska kunan rulla igen tongue

Vad har folk lagt på sina bilar? Ta upp lite allt möjligt. Menar det är ju inte så att så fort någon berätta "wow köpte denna" så kommer ju självklart priset upp också och det ska ju vara billigare än in näste? inte sant?
Senast redigerat av Vincent_S40 (23 december 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
23 december 2008
Vad har jag lagt på min bil?
Lakering av lite skavanker (Front, huv och bakkjol) - ca:2000kr.
Chip - 2000kr
BSR Optiflow - 1500kr
Laddtrycksmätare - 2700kr
Vinge - 2500kr

Det är nog allt.
Sen kan jag ju dra upp reparationskostnader också, fast då svimmar jag nog. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Haha Brukar vara så tongue

Vad har du för bil? Chipet var ganska billigt eller det är undan för svenska pappa det med? wink

DFFL
9 020 Inlägg
23 december 2008
Vincent_S40 skrev:
Haha Brukar vara så tongue

Vad har du för bil? Chipet var ganska billigt eller det är undan för svenska pappa det med? wink

En A4 1.8T -04.
Antar att du menar Staten när du säger Pappa och då tänker på momsen?
Momsen är inräknad, de tog inte mer för Audi:s 1.8T-modeller.
Men så fick jag inte ens momentbegränsning...

Vilket i sin tur resulterade i drivaxelbyte. tongue

EDIT:
Men den går mycket bättre än original åtminstone.
190hk/240Nm till 224hk/310Nm blev lite skillnad.
Senast redigerat av FireTraXX (23 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Haha ja jo inom byggnads brukar vi kalla staten det tongue

Varför fick du inte det direkt? låter rent vansinigt att inte berätta det. Som att fylla kyllaren på vintern med bara vatten?

Ja det blev en del skillnad smile Dom säger att svars tiden ska bli bättre desutom av att bara byta chipet. Men jag vet inte själv eftersom jag inte har gjort det på någon bil tidigare =/ Vad tycker du?

DFFL
9 020 Inlägg
23 december 2008
Jag fick inte det för att chippet kostade 2000kr. tongue
Snålar man så får man lida. smile

Nästa bil blir det chippning av en stor erkänd firma som ger mig momentbegränsning.

Russel Crowe, Gladiator.

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Haha kan tro det lite dyrt annars att chippa om det kostar en drivaxel i kvartalet tongue

Jag tar mitt från autotech.. 5000 spänn är fan ändå rätt mycket så man hoppas att man får mycket för det smile men inte hörst någon klaga på dom än så länge.. Om man bortser från alla dom som klagar på allt ofc tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 december 2008
inte jag som lagt allt men chip 15000:- (gjort av volvo -97 det va dyrt på den tiden) avgas 6000:-
luftfilter 800:- annars e det inte mycket i trimväg styling å ljud och div. kanske 35000 extra?

=P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 december 2008
"Hur billigt kan man få det igentligen?"

Ja du, det beror ju på vilken bordell du går till eller om du kanske tom provar lyckan direkt på gatan men då kan det ju va en civilsnut du raggar upp.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 883 Inlägg
23 december 2008
Under -08 har det blivit. Förutom mellanservice och inköp av själva bilen (071207)
Chip: 7200
Solfilm: 3200
USA-ljus: 800
08ans bakljus: 3700
Högtalare: 4000
Lackbehandling: 3695

Totalt: 22595
Senast redigerat av Hamilton (23 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

7 274 Inlägg
23 december 2008
Saaben har inte haft nå större servicekostnader, en inre drivknut har jag bytt.
Däremot stereon har jag slutat räkna på, men jag ligger väl på strax över 20.000 änsålänge och jag saknar en del.

Dock har jag planerade kostnader på saaben, dom ligger på lite drygt 60.000kr.

Får jag igen pengarna? Aldrig i livet!
Värt det? Absolut!

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
23 december 2008
Man får aldrig igen pengarna. Men man får mycket glädje.

På 900 har jag lagt ut mellan 35-40 000kr på 2 år. Sen volta jag in i ett träd, så va det slut tongue
Men är mest icke synes saker på den. Renoverad motor chassiet ligger mest i.

99:an har jag inte kommit upp i så mycket än, 8000-12:000kr.
Minns inte allt. Men endel
Hybriddump 595kr
Ic med tryckrör. 400kr
3" avgas, inkl 3"dp, 500kr
X-grenrör runt 2000kr.
Förstärkt Växelåda 4500kr
Filter 600kr

Fick ihop 8600kr här. Men är mer.
Detta är på knappt ett halvår.

//David
Senast redigerat av 99_turbo (23 december 2008)

2 337 Inlägg
23 december 2008
TBOC_Razor skrev:
"Hur billigt kan man få det igentligen?"

Ja du, det beror ju på vilken bordell du går till eller om du kanske tom provar lyckan direkt på gatan men då kan det ju va en civilsnut du raggar upp.

Precis min tanke när jag såg tråden tongue

FreddeK
23 december 2008
kass rubrik och flummig tråd...

3 650 Inlägg
23 december 2008
Har 2 hela a4 papper med grejer jag köpt/gjort på bilen ca 12k (inget trim dock)

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Hamilton har nog lagt mest på kortast tid tror jag änså länge skrivet tongue Ska fan in och kolla om du varit lika flitig med kameran.

Men kan ju inte säga emot 99_turbo heller Sjukt mycket skoj man får på vägen smile Men sen å andra sidan just nu har bil priserna sjunkigt något extremt så tror att om ett par år får man nog mer för bilen om den är snyggt gjord och man hittar rätt köpare. =/

Till Sarge och TBOC_Razor vill jag bara tillänga en lite billiagre version av er indirekta hobby?

Oldies but goodies tongue

Freddeponken? Är du en sån som måste klaga på saker och hela världen ska veta att du klagar? Shit vad jag tycker du e great ^^
Senast redigerat av Vincent_S40 (23 december 2008)

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
23 december 2008
la en bit över 40 000 på min gamla sunkiga 740 tongue men det var på ett helt år, så det märktes inte direkt. men däremot fick man lite dåligt samvete när man läste vad man hade lagt ut på bilen, och ändå så funkade den inte som den skulle. surt surt smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
_tedde88_ kanske värt att lämna in bilen och få den felsökt eller rent av sakt instäld? Fan ibland är dom där datorerna som verkstäder mäter med ganska underbara tongue

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
23 december 2008
hörredu att jag har sålt bilen och det hade aldrig kommit mig för att lämna iväg en gammal 740 till en verkstad? dessutom är det inte värt att försöka sig på att mappa orginalsprutet på 740, och vid det tillfället hade jag inte råd med annat sprut så det blev till att göra sig av med bilen ist

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

3 650 Inlägg
23 december 2008
asså vafan ere här för flumtråd?!?

Sök