2557
Sök

Snabbaste FWD bilen i Sverige?..

712 Inlägg
24 december 2008
Syst3m skrev:
Finns flera Volvo med mycket mer hk än de ovannämda... http://www.garaget.org/?car=58795 är nog rätt snabb t.ex.

Men innebär ju inte alltid att herrejössuseffekt alltid är snabbast..
Volvon du länkar till verkar ju dessutom inte vara färdigbyggd.. så dom där 1000hk är väl bara en vild gissning

3 650 Inlägg
24 december 2008
MRapollo skrev:
är det inte hotwok som är snabbast? eller jag kanske har fel?

WOKEN ÄR SVERIGES SNABBASTE GRÄVLING!
Nytt svenskt rekord i FWD 402meter lyder nu 9,91s - 248kmh

354 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
T16_AeRo skrev:
Syst3m skrev:
Finns flera Volvo med mycket mer hk än de ovannämda... http://www.garaget.org/?car=58795 är nog rätt snabb t.ex.

Volvon du länkar till verkar ju dessutom inte vara färdigbyggd.. så dom där 1000hk är väl bara en vild gissning

Håller med där..

1 059 Inlägg
24 december 2008
johannes röda s40 har väl också gått riktigt låg 10a

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Xenoholic
2 559 Inlägg
24 december 2008
AntonRacing skrev:
vänd lite på frågan , vem har kört snabbast med fwd som är både besiktad och godkänd för gata??

Skulle tro att att det blir svårt att hitta nån som kör en tia legalt om ens en tolva.
vad är snabbaste oroginal fwd då?roll

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

301 Inlägg
24 december 2008
dadooo skrev:
du kanske menar den vinröda 850 som går utav bara den  isf kan ja tro dn finns att beskåda i värnamo. moberg heter han som kör tro ja ni syftar på

Hans bil går bra å är snygg men inte nere på dom tiderna dom snackar om.. Sveriges snabbaste..

138 Inlägg
24 december 2008
har för mig att sveriges snabbaste FWD bil är en nissan cherry turbo som gått en medel 9a...
föraren är björn holmberg och enligt bilsport den första (och enda?) framhjulsdrivna bilen som kört en 9a.

hans exakta tid var 9,91 och en slutfart på 248,8km/h

236 Inlägg
24 december 2008
Har inte Boråsligans Hondor gått rätt lågt oxå? För mig att dom e gatlegala iaf..flesta N/A med väl?

354 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
racefan skrev:
johannes röda s40 har väl också gått riktigt låg 10a

jo det tror jag,, min fuelcell har varit utlånad till honom, (iom vi har samma mainspons).. hans läckte strax innan körningen på säve i år, och dem va slut hos fabriken,, men ja tror dem lyckades täta hans tillslut... Väldigt nödvändigt vetande!!! tongue

1 079 Inlägg
24 december 2008
T16_AeRo skrev:
Syst3m skrev:

Ja men om man låter han bygga färdigt så går den nog på rätt bra.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 december 2008
Finns väl någon 8-9sekunder civic i sverige? eller crx kanske det var.

Bmw osv..

139 Inlägg
24 december 2008
beda skrev:
Har inte Boråsligans Hondor gått rätt lågt oxå? För mig att dom e gatlegala iaf..flesta N/A med väl?

knappast, dom ligger långt bakom big_smile
även i sugmotorklass.

sverige suger för övrigt gällande fwd, i staterna kör man höga 7or med fwd, sugmotor drivna bilar spakar 9or.

sen är det alltid frågan var man ska dra gränserna för vad gatlegal bil innebär och vilka däck man åker på.
för mig är en gatlegal bil, komplett med glasrutor, standard hjulhus, standard plåt, dot märkta däck, skattad och besiktigad på sbp.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

400 Inlägg
24 december 2008
wille_k skrev:
har för mig att sveriges snabbaste FWD bil är en nissan cherry turbo som gått en medel 9a...
föraren är björn holmberg och enligt bilsport den första (och enda?) framhjulsdrivna bilen som kört en 9a.

det va de jag skrev på första sidan tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
24 december 2008
OverBoosted skrev:
Finns väl någon 8-9sekunder civic i sverige? eller crx kanske det var.

Var det inte AVR som byggde den med?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

236 Inlägg
24 december 2008
JG skrev:
beda skrev:

knappast, dom ligger långt bakom big_smile
även i sugmotorklass.

Sorry JG, glömde ju vem som e kung. wink

Slav
1 454 Inlägg
24 december 2008
som helt standard ligger nog N/A hondor jäävligt bra till då menar jag HELT original inte ens trimmtema filter som ger 25hk på driven. annars är de väl volvo och saab som dominerar i turbo klassen med "gatbilar"?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

138 Inlägg
24 december 2008
MRapollo skrev:
wille_k skrev:

ooopps:P där fick jag för att jag inte läste hela tråden!  sorry;)

354 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Syst3m skrev:
T16_AeRo skrev:
Syst3m skrev:

Ja men om man låter han bygga färdigt så går den nog på rätt bra.

Han som har den blivande 1000hk Volvon, han håller till i GBG va?

3 650 Inlägg
24 december 2008
MRapollo skrev:
wille_k skrev:

precis,orka diskutera vidare när ni har svaret här! Va själv på plats å såg tiden

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
24 december 2008
beda skrev:

Sen beror det på hur man ser det med gatlegal...
En turbokonverterad bil kan du ju inte besikta(med undantag för årsm. -75 och ner).
Inte för att jag ser dom som mindre legala men...
Sen var det väl 2 ggr Opel överst på prispallen för N/A fwd hela förra året på EDPS när jag var å tittade iaf.

För övrigt tror jag att Melins 850 är en av topp 3 fwd bilarna som är besiktade osv.
Vill minnas att han körde 10.59 och det var väl 2005 eller 2006...

Sök