2398
Sök

Wii , Xbox , PS ???

2 182 Inlägg
26 december 2008
Jag är en snål jävel, så jag köpte ett Wii...... trots att ja redan har ett Snes med F-Zero

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

260 Inlägg
26 december 2008
Min bror har haft alla maskiner nu, nu kör vi på ps3 då det är roligaste spel till den, sköna kontroller... men inget fel på wii eller xbox heller.. dock kommer wii sist..

672 Inlägg
26 december 2008
Android skrev:
( Folk som klagar på att 360'n låter högt, har aldrig hört en lätt överhettad PS3'a! big_smile)

En PS3'a på högsta fläktläget låter mindre än vad en Krysslåda låter.

Sen vare ju dom tidigare modellerna som lät bla min 60Gb, men den byts nu mot en ny smile
Dom nya låter inte mkt för världen smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

DFFL
9 020 Inlägg
26 december 2008
KimVsWorld skrev:
FireTraXX skrev:
Här hemma har vi PS3, 360 och Wii.
PS3 är den maskin jag föredrar.

Varför? smile

Antagligen mest för att jag aldrig satt mig in i hur 360:s "nätverksfunktioner" (Vänner, onlineaffär o. dyl) fungerar, men sen tycker jag också att den har ett mycket trevligare och användarvänligare gränssnitt. (XMB)

Och något som för MIG är väldigt viktigt är uppspelning av HD-material (I detta fallet Blu-Ray) eftersom att jag tycker om film.
Något som syns ganska tydligt i Detta köpte jag nyss-tråden. tongue
Vilket de andra två konsolerna saknar, 360 har visserligen en extern HDDVD-spelare men det är ju som att försöka återuppliva Laser Disc.

Wii är och kommer dock alltid att vara en tramsig barnkonsol, må vara att den är rolig som attan om man är flera, men i övrigt suger den.

T16_AeRo skrev:
För mig jag läste nån gång när det skulle bli en ev. prissänkning på PS3.. framåt påsk va de visst nån som hade uttalat sig om..

Kompisen köpte en Xbox nytt för 1500:- på elgiganten.. så man kunde ju önska att PS3 kunde varit lite billigare

Tvivelaktigt eftersom att enligt iSupply så kostar 40Gb 600 Euro drygt att tillverka, blir det någon ändring i priset så är det uppåt p.g.a. Eurons ökning i värde.
De har inte råd att sänka priset mer, alla gör inte som jag och spenderar 10-15000kr på spel och filmer...
Som faktiskt är anledningen till att konsolen inte kostar 8000kr...
Senast redigerat av FireTraXX (26 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mästare
2 947 Inlägg
26 december 2008
Vilka köpvärda spel finns det till Ps3 respektive inte finns?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Skaune
27 december 2008
det här har ju disskuterats så många gånger förr, och som den xbox fanatiker jag är så finns det ju bara ett svar, xbox! bästa online funktionen (kostar visserligen), bästa (flesta) spelen, en grafik som e redigt bra, kanske inte exakt lika vass som ps3, men mer än väl bra, billigare i inköp, och den absolut skönaste handkontrollen! smile sen har den ju blivit tystare sen man kan lägga in spelen direkt i hårddisken från skivan! och med 120gb o spendera e de nemas probemas!

German Engineering
9 083 Inlägg
27 december 2008
Jag är nöjd med min PS2 men kanske senare kommer jag köpa en PS3 big_smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Mästare
2 947 Inlägg
27 december 2008
Är det ingen som kan svara på vilka bra bil-spel det finns till PS3 resp. Xbox 360?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
27 december 2008
Android skrev:
( Folk som klagar på att 360'n låter högt, har aldrig hört en lätt överhettad PS3'a! big_smile)

Håller mig också till xbox!.. Men jag är en av dom som klagar på att skiten låter så innåthelvete.. Kan man göra nått åt det?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
27 december 2008
ps3 utan tvekan.
O vad e dehär tjatet om onlinegrejset?
Är det bättre att betala för att kunna spela online än att bara plugga in sin ps3a som datorn eller köra trådlöst o spela online gratis?
Nåt sett för 360 ägare att försöka motivera att de är grundlurade? "ps3 är skit online"... big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
27 december 2008
ExXtr3me skrev:
Android skrev:

Håller mig också till xbox!.. Men jag är en av dom som klagar på att skiten låter så innåthelvete.. Kan man göra nått åt det?

http://www.minhembio.com/forum/index.ph … pic=219678

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

109 Inlägg
27 december 2008
Ps3

Crusty69
27 december 2008
PS3, den enda konsollen som erbjuder bluray + att Gran turismo 5 är värt hela prislappen bara det smile

712 Inlägg
27 december 2008
Enligt denan artikel är PS3 ett "sjunkade skepp".. roll

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.200944 … ande-skepp

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 december 2008
PS3 såklart. Vill man bara ha TV-spel som funkar okej så ligger ju PS3 och 360 lika. Men vill man ha
mer än så, så är ju PS3 det solklara valet. Världens multimediamaskin, som verkligen är ledande vad
gäller dagens teknik med HD-format o.s.v (Blu Ray, HDMI-out o.s.v.). Att man sedan surfar på den som
på vilken dator som helst, gör inte saken sämre. Du kan även installera andra operativsystem.

Gränssnittet på Playstation 3 tycker jag själv är tusen miljarder gånger bättre än hos 360. Sedan finns
det ju även en "communitydel" hos både 360 och PS3. Dock är ju det i 360 inte mycket att hurra för.
Det i PS3:an spöar ju det mesta, än så länge (Home).

Så ja.. för att sammanfatta: Ska du "bara" spela spel, utan att bry dig om grafik, framtida kompatibilitets-
tjohej o.s.v.; då kan du ta 360. Men PS3:an är på alla sätt och vis tusen gånger bättre.

Många gnäller på spelutbudet; att det är så dåligt till PS3 och så. Jag tycker bara att det är skitsnack. Det
är klart att spelutbudet inte är exakt lika stort som till 360, men det kan ju bero på att 360 släpptes långt
före PS3:an (och det kan ju vara därför det faktiskt är så dåligt som det faktiskt är). Nu har det dock gått
så långt så att PS3 har väldigt mycket spel. Tycker ni att dom har för "lite" spel, så måste ni väl i princip
köpa 300 spel om året, för att hänga med. wink

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
27 december 2008
FireTraXX skrev:
ExXtr3me skrev:
Android skrev:

Det var dyrt för att få tyst på skiten.. hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

DFFL
9 020 Inlägg
27 december 2008
ExXtr3me skrev:
FireTraXX skrev:
ExXtr3me skrev:

Ja, det är inte billigt att få kvalité. big_smile

Russel Crowe, Gladiator.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
27 december 2008
FireTraXX skrev:
ExXtr3me skrev:

Ja, det är inte billigt att få kvalité. big_smile

Nae.. Men det tycker jag att microsoft kunde ha lagt ner lite till på.. Förbannat vad den låter, Startar man xboxen och ett Jetplan. Jag kommer nog inte att höra Jetplanet... hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

2 182 Inlägg
13 januari 2009
Nu drar ja upp den här tråden till ytan wink

Tänkte köpa antagligen en Ps3 eller Xbox 360,. Vet inte vilken ja ska köpa, har inte testat Xbox men har testat Ps3. Men vissa säger att Xbox är bättre, varför säger de inte det verkar bara vara så i deras värld. Maskinen ska mest användas till sportspel som Nhl å bil spel.
Give me arguments.

Ps:Har redan Wii så det behöver ni inte föreslå wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2009
Niklas1987 skrev:
Nu drar ja upp den här tråden till ytan wink

Tänkte köpa antagligen en Ps3 eller Xbox 360,. Vet inte vilken ja ska köpa, har inte testat Xbox men har testat Ps3. Men vissa säger att Xbox är bättre, varför säger de inte det verkar bara vara så i deras värld. Maskinen ska mest användas till sportspel som Nhl å bil spel.
Give me arguments.

Ps:Har redan Wii så det behöver ni inte föreslå wink

Ska du inte använda övriga funktioner hos vald konsol än just spelande så kan det kvitta vilken du väljer.
Då är det egentligen bara utseendet som skiljer.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök