2738
Sök

Ditech m.m.?

281 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Min bil är inne på omlackering pga dikeskörning i sommras + lite mer grejer.
Hur lång tid behöver man vänta innan man kan göra en lackförsegling, typ Ditech.
Är det minst 3månader ?

Är det nån som har nå erfarenheter av Ditech eller något annat bolag som är bra, tips önskas.

GOTT NYTT ÅR !

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

173 Inlägg
28 december 2008
När jag köpte min bil ny så sa säljaren att man inte fick vaxa på 6 månader för lacken skulle härda. Men ditec och liknande metoder var ok att göra direkt.

168 Inlägg
28 december 2008
Ditech är bra iallfall, Dom har tydligen lack-konserverat Hyundaien i något tidigare liv, Har inte rostat ännu och lacken är fortfarande i perfekt skick.

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
28 december 2008
Tror nog att man ska skippa själva polerings/rubbing-processen när dem menar detta då det slipar på lacken, och tänker man efter så är det itne så smart att värma en ohärdad lack med en polermaskin hmm

När man ditech-behandlar en nybil så skippar man väl maskin och bara lägger på skyddet? smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Fuel Injected
10 Inlägg
28 december 2008
Citat från ditecs hemsida:

"Vad händer om jag får en skada på bilen?" 

"Behöver någon del av bilen lackeras om lägger vi en ny behandling på den delen. Efter lackeringen bör man vänta 3-4 veckor innan vi behandlar den. Är bilen försäkrad täcker de flesta försäkringsbolag kostnaden om man anmäler att den är Ditec-behandlad på skadeanmälan. Det är bra om ni har skadebrevet från försäkringsbolaget, där de godkänner kompletteringen, med till oss vid återbehandlingen för att undvika merarbete för er och för oss."

Hämntat från: http://www.ditec.se/faq/default.php

Hoppas det hjälper! smile

Mvh

Sök