3383
Sök

Köpa ny bil.

998 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Går och tänker på att köpa en ny bil efter det att någon tyckte det var kul att backa in i min bil med en dragkrok och dela kofångaren i 2 delar samt buckla till huven. Blir ganska dyrt för försäkringen med tanke på att den är en 850se-94 ingen ny bil direkt.

Tittar mycket på s70/v70 då max 60k för en sån, gärna 00.
Men min fråga är vad dom olika paketen innehåller, som blackline och greyline.
Har letat men ej hittat någon förklaring på vad dom betyder.

Och har ni något råd om vad man ska titta på dom här bilarna, tex drar mycket olja.
Spelar ingen roll om det så är se modellen eller T5 kollar på alla då det inte finns jätte många på blocket i göteborg.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

998 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
inte en jävel som vet.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

41 Inlägg
28 december 2008
vad vill du veta då? Jag har en s70 t5 ba fråga på..

Volvo850-92
1 678 Inlägg
28 december 2008
Varför inte fixa till bilen? Billigare.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 december 2008
Blir väl billigare att fixa 850n och ge den en  "x70 facelift"...?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 december 2008
Av S/V70 finns det GLE, GLT, T5, 2,5T, 2,5T AWD, dvs en hel bunte.

Idag kan du få en S/V70 rätt mycket billigare än 60 000 - beroende på vilken bil du jagar.

00-orna har elektroniskt gasspjäll, åtminstone T5orna.
Edit: Detta gasspjäll är känt för att krångla, men -02 bytte man till Bosch gasspjäll, och då har det fungerat bra.
Tyvärr går det inte att göra en transplantation av gasspjäll, verkar dock inte många som har gjort något dylikt.

Angående -00 T5 så är det V70N-karossen som kommit då, bara V70R som behållit gamla karossen med nyare motorn i.

S70 fanns även -00 med 2,5T AWD som val.

Angående utrustningsval och klasser kan jag dock inte säga mycket...
Senast redigerat av TurbOla (28 december 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 december 2008
Rquired skrev:
Blir väl billigare att fixa 850n och ge den en  "x70 facelift"...?

S/V70 front kostar väl runt 10-15 000 i material, lack, samt arbetet. (När man gör det själv.)
Behövs innerskärmar, ytterskärmar, spoiler, huv, nya lyktor, stötfångarbalken måste modifieras, lite sånt pill.

Kanske trevligare att lägga till en slant och få en nyare bil på köpet? smile

178 Inlägg
28 december 2008
inneskärmar behövs inte alls.. jag fick ta bort mina ifram även ibak för att hjulen skulle få plats...

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

178 Inlägg
28 december 2008
det är ju roligare med att bygga om ju. finns ju inte så många som är 850 som ser ut som v70.

mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

998 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
blir billigare för mig 1800 i självrisk OM nu försäkrings bolaget vill betala för ny front och ny huv plus lack och arbete så blir det nog mer än va bilen är värd, plus att förarens fönsterhiss går ej ända ner efter det sad

Har kört runt med en 140 hästars 1.8ton bil i snart 6 år, börjar tröttna på den plus att den börjar gå i sönder, så jag vill ha en ny bil och hoppas på att dom kanske löser in den.

Tack för all info smile

Så svårt att hitta rätt bil, V70 är ibland billigare än s70, men den kostar ju mer i skatt, sen är det kanske lite dumt att köra runt med kombi när man bara är två i huset.

hittade en för 65k med nya sommar på nya R fälgar och vinter däck på alufälg. Men den är bara en 2.4.

Svårt det ska vara då.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 december 2008
Aha är det så dyrt med delar till facelift... helt rätt att satsa på en nyare då. Se till att skaffa lite motor så du får lite fart på tillvaron wink smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 december 2008
PeTTa skrev:
inneskärmar behövs inte alls.. jag fick ta bort mina ifram även ibak för att hjulen skulle få plats...

Det beror väl på vilka hjul man har? wink

Det var kanske faceliften mellan 940/960/S90 jag tänkte på med innerskärmarna, tror jag.

Men vad kostade det för dig då att bygga om?

Tja, så ovanligt är det inte med 850 med S/V70 front, man ser en del på Blocket... tongue

998 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Japp större motor vill jag ha, men så svårt att hitta en utan automat, vill inte ha det då min flickvän ska övningsköra med den. Sen gillar jag att växla tongue

Bygga om hade jag kanske gjort men har ingen stans att stå.

Administratör
11 935 Inlägg
30 december 2008
Tråd låst med hänvisning till rubriksanvisningarna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök