3042
Sök

Skyline R33 GTS-T -95, Lite info tack.

Avstängd
77 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#1
Funderar stark på att byta in min passat och skaffa en Skyline som den som står i rubriken.
hittat en på j-spec..
http://www.blocket.se/vi/18908531.htm <---- min passat om nån undrar vad jag vill byta från:)

Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar? smile
Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?
Är det lurigt att växla med fel hand o så? tongue
Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...
Är det dyrt o trimma en GTS-T?
Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat? smile

Och jag vill ha en GTS-T! Ingen GT-R!
Så inget tjat om det smile

Kan ni hjälpa mig tror ni..?smile

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
31 december 2008
#2
När man köper import, speciellt i ditt fall så se till att motorn är helt orginalt. många rasar tyvärr ja pga slarviga trimm.
Ofta är milmätarna skruvade eftersom bilarna i japan får en straffskatt eller något efter 10'000 mil.  titta och känn på bilen och följ magkänslan.
Skylines är ofta hårt körda bilar så räkna du med att du får reparera en del men numera är det gott om kunnigt folk och delar. är inte löjligt dyrt heller.
känner tyvärr inte till j-spec, litar inte på någon. bäst att hämta själv tongue

Driver
2 111 Inlägg
31 december 2008
#3
Rekommenderar Skyline.se  om du vill veta saker om dessa bilar. Större chans till fler som svarar iaf.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

German Engineering
9 083 Inlägg
31 december 2008
#4
Pingi skrev:
Funderar stark på att byta in min passat och skaffa en Skyline som den som står i rubriken.
hittat en på j-spec..
http://www.blocket.se/vi/18908531.htm <---- min passat om nån undrar vad jag vill byta från:)

Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar? smile
Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?
Är det lurigt att växla med fel hand o så? tongue
Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...
Är det dyrt o trimma en GTS-T?
Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat? smile

Och jag vill ha en GTS-T! Ingen GT-R!
Så inget tjat om det smile

Kan ni hjälpa mig tror ni..?smile

Även om jag har lämnat Skyline-träsket för ett tag sen för Volkswagen så ska jag försöka svara på dina frågor smile

Ska jag vara ärlig så är det inte så bra att äga en Skyline om man inte är kunnig.

Oavsett vilken modell man väljer på just Skyline så får man räkna med att det kostar en massa pengar och har man inte det så är det ingen idé att äga en sån bil.

Jag tror inte att det är så svårt att växla med vänster hand, i början är man ovan men man lär sig snabbt.

Jag har hört talas om J-spec men skulle aldrig köpa bil genom de, bättre att hämta själv.

Att motorn rasar beror på att man har slarvat med trimmet och det är inte billigt om man ska laga det

Jag vet inte vad det kostar att trimma till en Skyline R33 GTS-T men billigt är det inte tongue

Om du verkligen vill ha en Skyline, köp helst en original utan trim och sånt. Se till att motorn är servad och att serviceboken är stämplad osv. Men man kan inte lita på mätarställningen för de är ofta skruvade.

Hoppas att du fick dina frågor besvarade smile Annars kan jag också hänvisa dig till Skyline.se, medlemmarna där är mer kunniga wink

Lycka till smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

OEM <3
6 957 Inlägg
31 december 2008
#5
Sam176 skrev:
Pingi skrev:
Funderar stark på att byta in min passat och skaffa en Skyline som den som står i rubriken.
hittat en på j-spec..
http://www.blocket.se/vi/18908531.htm <---- min passat om nån undrar vad jag vill byta från:)

Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar? smile
Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?
Är det lurigt att växla med fel hand o så? tongue
Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...
Är det dyrt o trimma en GTS-T?
Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat? smile

Och jag vill ha en GTS-T! Ingen GT-R!
Så inget tjat om det smile

Kan ni hjälpa mig tror ni..?smile

Även om jag har lämnat Skyline-träsket för ett tag sen för Volkswagen så ska jag försöka svara på dina frågor smile

Ska jag vara ärlig så är det inte så bra att äga en Skyline om man inte är kunnig.

Oavsett vilken modell man väljer på just Skyline så får man räkna med att det kostar en massa pengar och har man inte det så är det ingen idé att äga en sån bil.

Jag tror inte att det är så svårt att växla med vänster hand, i början är man ovan men man lär sig snabbt.

Jag har hört talas om J-spec men skulle aldrig köpa bil genom de, bättre att hämta själv.

Att motorn rasar beror på att man har slarvat med trimmet och det är inte billigt om man ska laga det

Jag vet inte vad det kostar att trimma till en Skyline R33 GTS-T men billigt är det inte tongue

Om du verkligen vill ha en Skyline, köp helst en original utan trim och sånt. Se till att motorn är servad och att serviceboken är stämplad osv. Men man kan inte lita på mätarställningen för de är ofta skruvade.

Hoppas att du fick dina frågor besvarade smile Annars kan jag också hänvisa dig till Skyline.se, medlemmarna där är mer kunniga wink

Lycka till smile

//Sam

Du är nog den 1:a personen som säger emot J-spec, dom om några kan ju hitta de man söker

OEM <3

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
31 december 2008
#6
Jap-spec skall vara bland de bästa att ha med att göra bland importörer i Sverige idag. Dem skall göra rätt för sig, skulle du välja att köpa en bil av dem utan att kolla på den först så beskrivs bilen in/utvändigt noggrant före köp. Vid felaktigheter löser jspec detta (enligt alla jag pratat med) Finns dem som fått helt nya delar gratis till bilarna efter att dem upptäckt något fel på bilen.

Bilarna fraktas av ett seriöst företag som tar ansvar för att bilen kommer fram oskadd (kan ej namnet i skallen just nu)  Ett stort plus är ju även att om du köper via j-spec så fixar dem ofta riktigt bra priser på både original och trimdelar till din bil efter köp. Funderar själv på att göra ett sådant "blind buy" av J-spec.

Allt folk jag har pratat med som köpt bil av j-spec har endast haft positiva kommentarer.


Importörer du bör akta dig för är är Jap-sport som enligt sägeln skall ha kontakt med ett försäkringsbolag i japan, och köper bilarna billigt av dem.. dvs att de flesta jap-sport bilarna skulle haft med försäkringsbolag i japan att göra, vilket är mindre roligt! (Detta om japsport är inte fakta utan sånt man läst här på forumet) Skulle din bil krångla så sägs det att jap-sport oftast(alltid?) avsäger sig allt ansvar.. Finns en del trådar om dem här på gorg.


Lite mer motor/allmän info och skillnader mellan de olika skylinesen - J-spec:


GT-R är alltid 2,6liter (RB26DETT) med fyrhjulsdrift och dubbelturbo. R32:an hade 280HK, medans det sägs att R33:an hade 300, och R34:an har mellan 320-330 HK (på pappret står 280HK för samtliga).
För GTS (R33) är effekten 250HK, och för GT-T 280HK. För R32GTS-T som har RB20DET (2,0Turbo) är effekten 216HK.

GT-R är styvare i karossen, har större bromsar, motorn tål mer (BPU är runt 400HK, dvs med original turboaggregat, men med bytt avgas, luftfilter, laddtrycksstyrning mm) och hos GTS-T ligger motsvarande nivå runt 320-330HK.
Stakar och kolvar tål mer i en GT-R, och över 500HK är inget problem med original innehåll. I en GTS-T kommer man upp till runt 430-440HK med original innehåll i motorn.

Vikten skiljer också, och en R33GT-R är avsevärt tyngre än en R33GTS-T. Skiljer 100-150kilo. Fyrhjulsdriften drar även den lite extra effekt, men vridet i en RB26 är högre än i en RB25 och GT-R är ändå den klart snabbaste av de två.

Det var från början GT-R som byggdes för bankörning, medans GTS-T blev en mer "väg-anpassad" maskin som inte har allt som GT-R har för att göra den optimerad för bana.

Det hänger ofta i slutändan på om man gillar bak-eller fyrhjulsdrift. En GTS-T är ofta roligare om man gillar att åka brett, medans vill man åka fort så är det GT-R som är klart bättre.

Ska Du ha 500+HK så är det endera GT-R som gäller om Du inte vill byta stakar. Var även medveten om att GT-R:en upplevs som tung i jämförelse med GTS-T. Den ligger bättre på vägen, den tål mer, men drar mer bensin och är inte lika lätt att åka på bredden med som en GTS-T eller en supra.

Missade säkert nåt, men som Du ser så är det inte så att nån av bilarna är sämre/bättre än den andra. Det beror helt på vad man ska ha bilen till, och hur man gillar att köra




- Blev kanske lite mycket info men det har väl ingen dött av! smile


Lycka till med ditt framtida köp, hoppas du har lättare för att bestämma dig än jag!

Gott nytt år!
David
Senast redigerat av Dawe_A (31 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

4 767 Inlägg
31 december 2008
#7
Pingi skrev:
Funderar stark på att byta in min passat och skaffa en Skyline som den som står i rubriken.
hittat en på j-spec..
http://www.blocket.se/vi/18908531.htm <---- min passat om nån undrar vad jag vill byta från:)

Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar? smile
Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?
Är det lurigt att växla med fel hand o så? tongue
Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...
Är det dyrt o trimma en GTS-T?
Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat? smile

Och jag vill ha en GTS-T! Ingen GT-R!
Så inget tjat om det smile

Kan ni hjälpa mig tror ni..?smile

Skylinen är ingen "tanka och vrida på nyckeln varje dag året om" bil, utan den kräver ett visst underhåll jämfört med en standardbil, sen är ju bilen du tittar på 13 år gammal. Alla gamla bilar krånglar.

Det kostar att äga! Räkna absolut inte med nåt annat. Både försäkring, delar, underhåll, bränsleekonomi kostar på! Sen måste du ju ha en bruksbil på vintern också.

Att växla med vänster hand lär man sej på en dag, inga problem.

J-Spec är duktiga, men självklart är det betydligt billigare att köpa av tex Jap-City i england och regga den själv i sverige.

Alla motorer som inte sköts eller servas som dom ska rasar. Skylinen rasar inte lättare än nån annan bil i samma segment. Sköt servicarna, bonntrimma inte, och sätt dit en rejäl oljekyl så är man ganska lugn sen.

Riktigt trim kostar såklart. Men det håller, och är ofta billigare i det långa loppet! Jag skulle aldrig sätta tex en kina-turbo på min.

Orginal med lite småpill som öppet filter och avgas ger ca 300 hk och det är helt klart en rolig lek-bil. smile

Får även tipsa om att läsa, som det tidigare i tråden har tipsats om, på www.skyline.se/forum

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
31 december 2008
#8
Erick skrev:
Pingi skrev:
Funderar stark på att byta in min passat och skaffa en Skyline som den som står i rubriken.
hittat en på j-spec..
http://www.blocket.se/vi/18908531.htm <---- min passat om nån undrar vad jag vill byta från:)

Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar? smile
Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?
Är det lurigt att växla med fel hand o så? tongue
Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...
Är det dyrt o trimma en GTS-T?
Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat? smile

Och jag vill ha en GTS-T! Ingen GT-R!
Så inget tjat om det smile

Kan ni hjälpa mig tror ni..?smile

Skylinen är ingen "tanka och vrida på nyckeln varje dag året om" bil, utan den kräver ett visst underhåll jämfört med en standardbil, sen är ju bilen du tittar på 13 år gammal. Alla gamla bilar krånglar.

Det kostar att äga! Räkna absolut inte med nåt annat. Både försäkring, delar, underhåll, bränsleekonomi kostar på! Sen måste du ju ha en bruksbil på vintern också.

Att växla med vänster hand lär man sej på en dag, inga problem.

J-Spec är duktiga, men självklart är det betydligt billigare att köpa av tex Jap-City i england och regga den själv i sverige.

Alla motorer som inte sköts eller servas som dom ska rasar. Skylinen rasar inte lättare än nån annan bil i samma segment. Sköt servicarna, bonntrimma inte, och sätt dit en rejäl oljekyl så är man ganska lugn sen.

Riktigt trim kostar såklart. Men det håller, och är ofta billigare i det långa loppet! Jag skulle aldrig sätta tex en kina-turbo på min.

Orginal med lite småpill som öppet filter och avgas ger ca 300 hk och det är helt klart en rolig lek-bil. smile

Får även tipsa om att läsa, som det tidigare i tråden har tipsats om, på www.skyline.se/forum

Mvh
Erick

Så du menar att det inte sitter oljekyl orginal på gts-t?


mvh
Senast redigerat av Dawe_A (31 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

2 014 Inlägg
31 december 2008
#9
Det sitter en intern, vattenkyld oljekyl på alla Skyline-motorer, men den är inte mycket att hurra för om man vill pressa bilen länge och hårt.

Inga problem med att köra brett/drifting med en GTR heller, plocka mellanaxeln bara.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Avstängd
77 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#10
tack för all info smile Blir ju inte lättare o bestämma sig:)
Men jag servar mina bilar ofta så då bör det ju inte rasa pga det iaf? smile
Den R33an jag tittat på är orginal förutom sportavgas o luftfilter.
Det räknas väl inte till "bonntrim" eller?
Och enligt j-spec har bilen gått 9500 mil..

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
31 december 2008
#11
Pingi skrev:
tack för all info smile Blir ju inte lättare o bestämma sig:)
Men jag servar mina bilar ofta så då bör det ju inte rasa pga det iaf? smile
Den R33an jag tittat på är orginal förutom sportavgas o luftfilter.
Det räknas väl inte till "bonntrim" eller?
Och enligt j-spec har bilen gått 9500 mil..

Länka gärna till bilen du funderar på.. så vi inte funderar på samma bil wink.   


Sportavgas och luftfilter är inge bonnatrim så länge röret och filtret har ett fabrikat (Om inte så skall det vara seriöst gjort).  & vara fastsatt med riktiga skruvar/bultar och inte ståltråd. 

Bonnartrimm / tattarjobb får man nog bedömma lite hur man vill, Oseriösa/enkla lösningar helt enkelt, som inte håller i längden.
Senast redigerat av Dawe_A (31 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Japs :)
775 Inlägg
31 december 2008
#12
Tycker verkligen du ska åka till J-Spec o snacka, de är grymt kunniga o har några års erfarenhet nu, de kan ta hem just den bil du vill ha o det sker smidigt (till skillnad mot om det krånglar om man ska ta hem en själv) och de tar inte så himla mkt extra pengar för det.
Helt klart värt o ringa el åka till J-Spec

Avstängd
77 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#13
hehe okej smile

http://www.blocket.se/vi/19524744.htm

vad tror ni om denna? smile

Japs :)
775 Inlägg
31 december 2008
#14
Pingi skrev:
hehe okej smile

http://www.blocket.se/vi/19524744.htm

vad tror ni om denna? smile

Har själv vart o tittat på den o det ser ut som en riktigt fräsch originalbil med lite lull smile

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
31 december 2008
#15
Pingi skrev:
hehe okej smile

http://www.blocket.se/vi/19524744.htm

vad tror ni om denna? smile

JO det kan helt klart vara något! Fråga så mycket som möjligt om bilen bara, jämn på tomgång, allmänt skick osv, få alltid företaget att säga så mycket som möjligt om bilens skick, gärna per mail så du har texten sparad om dessa uppgifter inte skulle stämma, så har du rätt att kräva dem på de delar som inte stämmer in på beskrivningen. Oftast så ljuger inte företagen utan bekänner allt fler skavanker om du frågar om precis allt, och därmed kan du få ner priset ännu mer!

Och till er som skriver att det är billigare att hämta bilen själv etc..  JO visst är det billigare, men då har du INGEN försäkring på hur bilen egentligen ser ut, ingen försäkring på hur bilen mår i motor eller om den ens startar.  Du vet inte ens om du får en bil.


Du har inga 3 månaders garanti fall något skulle hända. Du har inte bättre priser på orginal delar / trimdelar hos j-spec.  Det känns heltenkelt mer seriöst och bättre att köpa av ett företag man vet är seriöst i sverige som backar upp en om något händer så gott det går!  Jag lägger mer än gärna 20-30.000kr extra för att få en sådan försäkring.



Mvh
Senast redigerat av Dawe_A (31 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Avstängd
77 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#16
okej det ska jag göra:)  Ni som kan då..vad ska jag fråga om typ för o få reda på skicket?roll
Var kan man serva skylinen sen då om man inte
klarar det själv? Går det åka till en vanlig nissan verkstad?
kan dom även laga bilen om den går sönder?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
31 december 2008
#17
Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar?
Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?
Är det lurigt att växla med fel hand o så?
Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...
Är det dyrt o trimma en GTS-T?
Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat?

Det går alldeles utmärkt att äga en Skyline utan att kunna meka bilar! Men vill du styla trimma & utnyttja bilens prestanda med allt vad det medför utan att kunna speciellt mkt själv, så blir det DYRT! (jag vet)

Tycker den håller för bra mkt mer än gemene sportbil! Inte hunnit slita på min så mkt än, men den har skött sig väl utan att klaga, mer än att ett par synkringar börjat gnälla litegrann...

Växla med fel hand är busenkelt, blinkers/torkarspaken är däremot ett HELVETE! Speciellt om man skiftar bilar ett par gånger i veckan, man gör alltid fel, å ibland blir de jobbigt, sen ser man inte så bra när man kör om, men de e bara å chansa! Oftast går det big_smile

Vet inte mycket om Jspec, men billigare privat, och var NOGA när du köper din Skyline oavsett varifrån du skaffar den...

När motorn rasar efter ett tag har man inte kollat NOGA... Vissa saker är svåra/omöjliga att förutse, och shit happens, det är ingen ny bil. Men som det tidigare sagts så rekommenderar jag starkt att du köper en original. Även fast japanerna trimmat å kört skiten ur den i Japan, det är standard på dessa bilar. Räkna även med att mätaren är skruvad, det är mer en regel än ett undantag...

Trimning utan att kunna något själv blir fruktansvärt dyrt, som sagt. Om vi pratar seriös trimning vill säga, sportluftfilter bättre flås å nåt litet chip behöver inte kosta mycket mer än hjälpen du behöver att montera det. Delarna är snorbilliga i japan, och om inget rasar så kostar det inte mer än å trimma en volvo.
Men mer trim = kortare livstid, så länge man inte sköter den efter de nya modifieringarna.

Om den "räcker" i originalutförande eller inte är svårt att säga. Själv tycker jag inte riktigt den räcker till på motorväg till exempel, mestdels för att den inte går snabbare än 180km/h men på motorväg kan vemsomhelst pressa en 400hk skyline fullt ut.
Men jag utnyttjar ju knappast bilens fulla prestanda på bana eller konbanor där väghållning, bromsar med mera spelar in.

Riktigt rolig redan original, men man vill alltid ha mer...

Lycka till!

Sky´s the limit...

Lastbilschaffis
811 Inlägg
31 december 2008
#18
Själv har jag bara gott om j-spec att säga, jag har köpt 2 bilar av dem och den sista upptäckte jag lite fel på men det hjälpte j-spec mig att åtgärda. Sen tar de sina skylines direkt från japan till sverige. De åker ju på tull/moms då.

j-spec lämnar 3 månaders garanti på bilen samt rabatt på prylar de har om man köper sin bil där & grymt bra kundservice.

Generellt sett så tar japanarna bättre hand om sina bilar än t ex de i england men det går hitta fina bilar där med.

Skyline som folk säger är ingen billig bil att äga utan den är nog mer en entusiast bil som man får lägga ner lite tid på! Det är ingen volvo/saab tuta & köra bil direkt.

Sköter man sin skyline så tar den väl hand om dig wink  När det gäller service på en skyline så åtar sig inte nissan handlare att laga/serva sådana bilar vad jag fått lära mig.

Det finns firmor som t ex japtuning.se som utför diverse jobb så som trimning/service osv sen finns det ett par firmor till.

Man kan utföra enkla små trim så som avgasssytem & luftfilter som gör sin lilla del, det är nästan standars på skylines tycker jag

Avstängd
77 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#19
vet ni några firmor med hemsida som trimmar skyline då?

Golle
448 Inlägg
1 januari 2009
#20
Pingi skrev:
Det jag undrar är, kan man äga en skyline utan att kunna meka med bilar? smile

Ja. men rekommenderas absolut inte.
________________________________________

Är R33 en hållbar bil eller kommer den kosta massa pengar o laga?

Original är den är väldigt hållbar om den servas ordentligt, trim är en helt annan historia.
Beror på hur seriöst det görs.

________________________________________

Är det lurigt att växla med fel hand o så? tongue

Nej.
________________________________________

Är det säkert o köpa från j-spec?
Har ju läst om massa som köpt skyline från diverse ställen och motorn rasat efter ett tag.
Blir ju dyrt då om man inte kan meka med bilen själv...

Har bara hört gott från dem.
________________________________________

Är det dyrt o trimma en GTS-T?

Ja, som alltid med trim.
________________________________________

Räcker orginal för mig nu när jag bara har en passat? smile

Vet bara du själv, man vänjer sig fort vid effekten och efter ett tag vill du antagligen ha mer smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!


Sök