3237
Sök

vevhusventilation!!!!

176 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
ok ska gå ut och prova att starta den nu och blanda i lite mer glykol och kolla oljan...

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 december 2008
GlimmaMera skrev:
ok ska gå ut och prova att starta den nu och blanda i lite mer glykol och kolla oljan...

Spännande..

3 295 Inlägg
31 december 2008
tycker du ska byta den där lilla backventilen till den nya sorten som finns på saab... dom gamla brukar strula och gå sönder och sen laga sig själva, när man får laddtryck så trycker den ner lite tryck genom den lilla slangen, ner i vevhuset så det blir övertryck där och skjuter ur sig olja ur påfyllningslocket, har varit med om det själv nämligen.

176 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Slave_joe skrev:
tycker du ska byta den där lilla backventilen till den nya sorten som finns på saab... dom gamla brukar strula och gå sönder och sen laga sig själva, när man får laddtryck så trycker den ner lite tryck genom den lilla slangen, ner i vevhuset så det blir övertryck där och skjuter ur sig olja ur påfyllningslocket, har varit med om det själv nämligen.

tack så himla mycket för svar, men killen som hade bilen innan mig har gjort om allt med slangar, för den grova slangen från vevhusventilationen går till en oljecatchtank och den lilla slangen med backventilen går ingenstans, den bara hänger där liksom, vet inte varför han har gjort så...men jag prov starta bilen nu iaf och har åkt en sväng och nu verkar det som att den inte trycker ur sig någon olja....såg att du bor i Vingåker, har själv bott där 18år...;-)

176 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

Spännande..

bilen starta och gick bra som vanligt, såg inga tecken på att det har spruta ut olja...

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 december 2008
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

Spännande..

bilen starta och gick bra som vanligt, såg inga tecken på att det har spruta ut olja...

Härligt... Hoppas de håller i sig då.. !

176 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:

Spännande..

ja det gör jag oxå....
GOTT NYTT ÅR

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 december 2008
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

ja det gör jag oxå....
GOTT NYTT ÅR

Detsamma..!!!

Sök