2779
Sök

Erfarenhet av Bilstereopiraten.

33 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Hej!

Vad har ni för erfarenhet av Bilstereopiraten:http://bilstereopiraten.e-butik.se/
Kan man handla utan problem där?

MVH
     Jörgen
     Huskvarna

25 Inlägg
2 januari 2009
Skulle då själv aldrig handla där, ingen information om varken företaget eller dom som driver det...
Även om det är möjligt att du får varorna du handlar därifrån så tror jag du blir utan support om något nu skulle gå sönder t.ex.

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

1 210 Inlägg
2 januari 2009
säger bara nej! skulle aldrig göra nån affär med en så oseriös sida..
ingen info om företaget dess grundare namn lr kontakt uppgifter...

Hur dom som startat sidan tror i sin enfald att detta ger ett seriöst intryck av dom går mig förbi...

224 Inlägg
2 januari 2009
Känns lite som att man kommer blir blåst om man beställer nåt.

Att dom endast har förskottsbetalning verkar ju skumt.

Hemsidan verkar inte vara riktigt klar tycker jag.

Slutsats. Nee jag skulle inte beställa därifrån

Ge fan i TexasBoB!

Team Autohifi!
865 Inlägg
3 januari 2009
Skulle avråda att handla där.

Inga kontakt upgifter om företaget!
De är ej registrerad återförsäljare för Sinus live och därför saknar alla Sinus live produkter garanti som köps igenom dem.

505 Inlägg
3 januari 2009
Då kan jag skriva att jag har handlat där, Sinus live SL-A1500 hade dom för ett riktigt kanonpris ett tag där, gjorde en chansning, allt kom hem med kvitton och garantier vilket jag tycker verkar vara märkligt om dom inte är registrerad återförsäljare, fick även med lite klisterkappar som det står Bilstereopiraten på:)

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Darth Vader
1 644 Inlägg
3 januari 2009
OM det är som du säger så ändrades min uppfattning helt, nu verkar det mer som ett mindre företag som gör vad de kan och vill bli större, därav klisterlapparna wink

Braaaaap?

st200_timpa
3 januari 2009
men information om org. nummer på företaget och att dom har f-skatt
tycker ja är helt själv klar!..

men men ...hmm

Team Autohifi!
865 Inlägg
3 januari 2009
Spawner skrev:
Då kan jag skriva att jag har handlat där, Sinus live SL-A1500 hade dom för ett riktigt kanonpris ett tag där, gjorde en chansning, allt kom hem med kvitton och garantier vilket jag tycker verkar vara märkligt om dom inte är registrerad återförsäljare, fick även med lite klisterkappar som det står Bilstereopiraten på:)

MVH Matte!

Som svar kan jag säga följande.

Vi har importen & Agenturen för Sinus Live i Sverige, vi stå där med för alla fabriksgarantier.
Bilstereopiraten är inte en återförsäljare som är registrerad av oss som Sinus Live återförsäljare och därför avsägs alla garantier på produkter som de har sålt & förmedlat.
Alla Sinus Live slutsteg som kommer till Sverige har ett Seienummer som vi registrerar och skulle ett slutsteg med ogiltigt serienr framkomma så är det då helt utan garanti.

Detta företag? om det nu är det för det finns inget som är registrerat under detta namn och du hittar inga f-skatte nr på sidan eller adresser, telefonnummer som kan knyta ett företag till sidan.
Detta är inte ett seriöst företag kort & gott.

Om de lämnar "garanti" på varan så är det de själva som ska stå för denna och eftersom du inte kan få tag på företagaren "piraten" annat sett än via mail så är det föga troligt att du någon gång kommer få hjälp med ett garanti ärende från dem.
Det förut setter ju att du ska kunna skicka steget till dem och eftersom det inte har någon adress eller fysisk persson som vill stå för verksamheten så är det ju inget företag du kan skicka steget till.

Kan ju tilllägga att jag vet vem som står för verksamheten och hur han får tag på stegen han säljer.
Detta är ingen seriös person i mina ögon och jag skulle avråda att handla med denna person!

st200_timpa
3 januari 2009
MrCalle skrev:
Spawner skrev:

MVH Matte!

Vi har importen & Agenturen för Sinus Live i Sverige, vi stå där med för alla fabriksgarantier.
Bilstereopiraten är inte en återförsäljare som är registrerad av oss som Sinus Live återförsäljare och därför avsägs alla garantier på produkter som de har sålt & förmedlat.
Alla Sinus Live slutsteg som kommer till Sverige har ett Seienummer som vi registrerar och skulle ett slutsteg med ogiltigt serienr framkomma så är det då helt utan garanti.

Detta företag? om det nu är det för det finns inget som är registrerat under detta namn och du hittar inga f-skatte nr på sidan eller adresser, telefonnummer som kan knyta ett företag till sidan.

Om de lämnar "garanti" på varan så är det de själva som ska stå för denna och eftersom du inte kan få tag på företagaren "piraten" annat sett än via mail så är det föga troligt att du någon gång kommer få hjälp med ett garanti ärende från dem.
Det förut setter ju att du ska kunna skicka steget till dem och eftersom det inte har någon adress eller fysisk persson som vill stå för verksamheten så är det ju inget företag du kan skicka steget till.

Kan ju tilllägga att jag vet vem som står för verksamheten och hur han får tag på stegen han säljer.
Detta är ingen seriös person i mina ögon och jag skulle avråda att handla med denna person!

detta är sån sol klar information till alla här på garaget......
sånt här vill man veta om alla små sidor på nätet som säljer........

tack tack....smileneutralbig_smileyikeslol

1 727 Inlägg
4 januari 2009
Detta får ju mig att tänka efter som "liten", inte för att det sysslas med sneimport eller annat otyg, men jag behöver helt klart uppdatera.
Tack för påminnelsen, även om jag vet att en uppryckning är planerad.
Det kommer att hända en del hos mig början 09.

Bra att MrCalle förtydligar utan att "hoppa på".

Pierre
Seastreams Garage

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

2 665 Inlägg
4 januari 2009
jag köpte alla mina prylar hos bilstereopiraten på 90talet.

Då var det en fysiskt butik i västerås.

Men den gick ihop med brl.

Denna verkar oseriös! Kolla på sortimentet.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 januari 2009
Den som driver sidan Bilstereopiraten är en stor (läs, STÖRRE) importör utav Bilstereo i Sverige än MrCalle.

Sen kan man tycka det är rätt eller fel. Serienummer är det nog på dem Sinus-stegen med, jag vet också vart de kommer ifrån delvis.

Garantier lämnas förmodligen direkt utav Bilstereopoiraten. Man kan säga såhär: om nån skickar tillbaks ett pajjat Sinus-steg så är det inte lönt att laga, det slängs i 9 fall av 10, för det är en sån billig produkt iallafall......så är det med MÅNGA bilstereoprodukter.

/Jonas
Senast redigerat av jonash (4 januari 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Team Autohifi!
865 Inlägg
4 januari 2009
jonash skrev:
Den som driver sidan Bilstereopiraten är en stor (läs, STÖRRE) importör utav Bilstereo i Sverige än MrCalle.

Sen kan man tycka det är rätt eller fel. Serienummer är det nog på dem Sinus-stegen med, jag vet också vart de kommer ifrån delvis.

Garantier lämnas förmodligen direkt utav Bilstereopoiraten. Man kan säga såhär: om nån skickar tillbaks ett pajjat Sinus-steg så är det inte lönt att laga, det slängs i 9 fall av 10, för det är en sån billig produkt iallafall......så är det med MÅNGA bilstereoprodukter.

/Jonas

De som driver är inte större, vad jag har hört från en avgången delägare så är deras verksamhet påväg att läggas ner så om de är större eller går ju att orda om;)

Dock så tycker jag att man kan gå ut med information om företaget om det finns något sådant bakom denna sida.

Sen finns det serie nr på stegen som de säljer med helt klart, dock utan garanti från oss som är agent för Sinus i Sverige. Problemet är just det att ingen kan skicka tillbacka något steg till dem eftersom de inte utger någon adress eller företags info som går att spåra.

Några grunder för att man ska driva ett företag bör ju vara att kunde ska kunna ha lite mera kontakt info än en Info-mail adress eller?
Det bör finnas F-Skatte nr, telefonnummer, företagets säte, adress... men inget sådant finns och på mail får man svaret "mvh Piraten.!"

Inte seriöst eller vad tycker du?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 januari 2009
MrCalle skrev:
jonash skrev:

/Jonas

De som driver är inte större, vad jag har hört från en avgången delägare så är deras verksamhet påväg att läggas ner så om de är större eller går ju att orda om;)

Dock så tycker jag att man kan gå ut med information om företaget om det finns något sådant bakom denna sida.

Sen finns det serie nr på stegen som de säljer med helt klart, dock utan garanti från oss som är agent för Sinus i Sverige. Problemet är just det att ingen kan skicka tillbacka något steg till dem eftersom de inte utger någon adress eller företags info som går att spåra.

Några grunder för att man ska driva ett företag bör ju vara att kunde ska kunna ha lite mera kontakt info än en Info-mail adress eller?
Det bör finnas F-Skatte nr, telefonnummer, företagets säte, adress... men inget sådant finns och på mail får man svaret "mvh Piraten.!"

Inte seriöst eller vad tycker du?

Att Carbonize inte ger garanti på produkter som inte kommer genom, Carbonize, det är givet, och inget som är konstigt alls. Så det bör vara. Så det gör du rätt i.

Sen huruvida de är stora eller ej kan vi lämna därhän. Man har själv ansvaret för den vara man säljer som sagt.

Kan också tycka att det minimum bör finnas alla dessa uppgifter du nämner. Så ur den synvinkeln är det väl inte seriöst nej.

Det som är seriöst, det är när vi i branschen försöker gå åt samma håll, och inte spreta iväg. Vare sig det gäller försäljning, kanaler eller att skapa egna organisationer till höger och vänster.

Det kommer SKJUTAS i sank...förr eller senare, det är enbart en tidsfråga. Så mycket kan vi vara överens om.....
Senast redigerat av jonash (4 januari 2009)

865 Inlägg
4 januari 2009
MrCalle skrev:
Spawner skrev:

MVH Matte!

ja nå du kan ju berätta hur han får tag i stegen???

har Bilstereopiraten haft länge uppe sin hemsida??? tyckte det såg ut som den vart nyss klar

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 januari 2009
no_fake skrev:
MrCalle skrev:
Spawner skrev:

MVH Matte!

ja nå du kan ju berätta hur han får tag i stegen???

har Bilstereopiraten haft länge uppe sin hemsida??? tyckte det såg ut som den vart nyss klar

De köper bland annat in partier som är över från tex andra distributörer runt om i världen.

mvh Jonas

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
5 januari 2009
skulle inte köpa därifrån, går inte att få tag på info på dom, samt så ligger baspaketet på 5700kr medans om man köper det löst så ligger det på 3985kr.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 785 Inlägg
5 januari 2009
huskvarna skrev:
Hej!

Vad har ni för erfarenhet av Bilstereopiraten:http://bilstereopiraten.e-butik.se/
Kan man handla utan problem där?

MVH
     Jörgen
     Huskvarna

För det första kolla adressen. Butiken har inte ens ett eget domän namn.

För det andra klicka på "kontakt" på den sidan hittar du ingen information alls. Texten som står där är orginaltexten som kommer från dem som tillhandahåller butiken "e-butik.se". Där bör man hitta telefon nummer, postadresser, e-post m m.

Ärligt talat jag har inte lyckats hitta en mer oseriös sida än den när det gäller att handla bilstereoprodukter på nätet.

Kolla de översta trådarna i forumet där finns ett antal butiker att välja mellan och fler än dem hittar du om du söker lite på en sökmotor

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök