ok, det kommer å bli nästa vinter tror jag men hur centrerar man kopplingen då?
Du har ett dorn (eller lämpligt verktyg) som passar i mitten på svänghjulet och tryckplattan och lamellen, och så gäller det ju att få lamellen så jämn som möjligt med tryckplattan, för att inte få vibrationer och onödigt slitage.
ok, det kommer å bli nästa vinter tror jag men hur centrerar man kopplingen då?
Du har ett dorn (eller lämpligt verktyg) som passar i mitten på svänghjulet och tryckplattan och lamellen, och så gäller det ju att få lamellen så jämn som möjligt med tryckplattan, för att inte få vibrationer och onödigt slitage.
ok grymt du kan det mesta du =P
Eller ifall du kan få tag i en axel ifrån en likadan växellåda
Lite nyheter från Nordic R www.jerd.se/volvo hårda motor bussningar.. medlämmar får 20% rabatt komer inom kort att skaffas
fick hem mitt rör idag så nu e allt som det ska. snart kommer sterion kopplas in och om det finns nån här som kan massor om kondensatorer så snälla hjälp mig. jag vågar inte koppla in handgranater i bilen..
A är en backventil ser de ut som. men den ska iaf gå vidare till evap ventilen som sköter tankventilationen. slangen som fortsätter till vänster in under insuget ser de ut som, ska sitta kopplat i insuget i den undre nipplen. o sen sitter dumpen på den övre.. eller tvärtom om man känner för de. och sen e de ytterligare en stor vinklad nippel. vet inte riktigt va den gick till när ja tog bort mitt. men tror att de har nåt med ac att göra...
A är en backventil ser de ut som. men den ska iaf gå vidare till evap ventilen som sköter tankventilationen. slangen som fortsätter till vänster in under insuget ser de ut som, ska sitta kopplat i insuget i den undre nipplen. o sen sitter dumpen på den övre.. eller tvärtom om man känner för de. och sen e de ytterligare en stor vinklad nippel. vet inte riktigt va den gick till när ja tog bort mitt. men tror att de har nåt med ac att göra...
tänkte bara säga de om de inte redan löst sig..
Tackar för tipset men det var ett rör son inte va riktigt tätt så den tjuvade luft.. återstår och se idag om den kommer funka?
och så här ser det ut just nu... men dock har jag fortfarande problem med att bilen går konstigt när den blir varm..
om det är någon som har tips så skicka på bara tackar för allt..
hittade den här idag. men har inget minna av att den va i kopplad. Men om det är någon som vet va den är till för och om jag glömt koppla i den så säg till kommer mer bilder på den..
??? va e detta
hmm?? ja ja tack om det är någon som kan hjälpa mig.. ha de gött
Det är magnetventilen. Den skall vara kopplad. Bl.a. til Vg- klockan på turbon. Tack vare den så vaknar tubon till liv tidigare så den har du stor nytta av
Vet inte var motorstyningen mäter laddet men skulle tippa på magnetventilen...
Testade bilen idag och har nu fått bort att han inte rycker när han går på tomgåmgen. men han rycker fortfarande när man kör och detta är bytt sen ett år bak:
ska kolla igenom och byta klämmor till alla slangar för jag sköt en idag igen. dom jag har är kass. men om det är någon annan som har några bra tips så säg bara till. Notera att jag är nybörjare.