4363
Sök

Honda vtec Problem? Hjälp

55 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Hejsan! Undrar om någon kan veta varför min vtec motor inte går som den ska!
När vtecen ska gå in så blir det inte den knuffen som det ska bli. känner knappt av den. beror det av olije trycket i motorn eller vad kan det vara? Tacksam för svar.

Ps. Någon som har Trim till min Vtec motor? b16a motor, söker extraktor grenrör mm.

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 januari 2009
Det kan vara också vara vattentempen som inte går upp. Blir den varm? Har du luftfickor?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 021 Inlägg
3 januari 2009
ang. trim så kolla ebay.com finns masser me delar till japs där.

1 948 Inlägg
4 januari 2009
som caromania säger kolla olje samt vatten temp och nivå. kan rekommendera dig www.hondaklubben.com/forum dom kan 10 ggr mer om honda wink

55 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Det kan vara också vara vattentempen som inte går upp. Blir den varm? Har du luftfickor?

vattentempen är som den ska. nybytt olija.?? Fårstår inte varför det inte funkar som det ska:/

133 Inlägg
4 januari 2009
Va använde du för oljefilter? Original?
Termostaten fungerar som den ska?
Senast redigerat av fagerlund (4 januari 2009)

82 Inlägg
4 januari 2009
Låter som att Katalysatorn e på sista versen. Eller så e det stopp nån annanstans i avgassystemet.

Man har varit med för...

654 Inlägg
4 januari 2009
När Vtec går i ska det inte bli en knuff/ryck,tonläget ska ändras och man ska känna hur den drar på mer hysteriskt.
Har du gjort någon Ventiljustering?
Om du lyfter på mattan nere vid fötterna på passagerar sidan,blinkar det någon röd lampa på "plåt lådan" där i dess lilla runda fönster?
Har du rätt olje nivå i motorn?
Går du in i Vtec (du hör när motorn ställer om)?

Grenrör och annat trim köper du antingen i staterna på Ebay eller på Hondaklubbens säljes del.
Finns HUR MYCKET SOM HELST TILL B-SERIEN.

551 Inlägg
4 januari 2009
det kan bero på att du har bytat till fel sorts olja också..

You can't B serious, oh K

55 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Blida skrev:
När Vtec går i ska det inte bli en knuff/ryck,tonläget ska ändras och man ska känna hur den drar på mer hysteriskt.
Har du gjort någon Ventiljustering?
Om du lyfter på mattan nere vid fötterna på passagerar sidan,blinkar det någon röd lampa på "plåt lådan" där i dess lilla runda fönster?
Har du rätt olje nivå i motorn?
Går du in i Vtec (du hör när motorn ställer om)?

Grenrör och annat trim köper du antingen i staterna på Ebay eller på Hondaklubbens säljes del.
Finns HUR MYCKET SOM HELST TILL B-SERIEN.

Allså ljudet kommer men jag känner inget drag. Nej ventiljustering har jag inte gjort.  Jag har inte kollat om där blinkar en lampa, vad menas med det om det gör de?Ja olije nivån är rätt och motorn blir varm endligt mätaren står den på halva vilket måste vara där den ska stå. Är bara orolig att det ska vara något fel på motorn. den låter bra och snart ny servad hoppas det hjälper annars ska jag byta grenrör kat. och plocka bort ljuddämpare, sista utvägen är at lämna den till honda men det kostar skjortan.

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 januari 2009
Se till att allt fungerar som det ska innan du byter grenrör och andra prylar. Fungerade bilen annorlunda innan du servade den?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök