3789
Sök

sålt bilen men ingen hämtat den

835 Inlägg
5 januari 2009
nosferato skrev:
Hexenhammer skrev:
nosferato skrev:
har du fått några pengar på ditt konto räknas dem som dina,upp till dig själv om man vill lämna tillbaka pengarna.

sambon flyttade pengarna fel,så det är därför jag vet.

Gäller det där verkligen? Jag har hört om exempel där företag har fört över hundratusentals kronor till fel konto, som innehavaren sedan handlat upp. Och när det sedan kommit fram så blir det hutlösa bötesbelopp/återbetalning. Tror till och med det fanns något fall som innebar fängelse... kan se om jag hittar den infon.

i mitt fall sa banken att om killen inte är ärlig kan ja känna mig blåst

Tveksamt va? Tror du måste betala tillbaka pengarna. Men det kan säkert ta tid. Men jag spekulerar mest.

2 982 Inlägg
5 januari 2009
du får vänta tills liraren hör av sig. se den som såld,. se upp så att ingen sabbar bilen när den ligger i ditt omhändertagande

Fritidsforskare
344 Inlägg
5 januari 2009
Kanske är någon brottsling som behöver gömma sina snodda pengar ett tag? smile. Sen kommer han och vill ha både bil och pengar?, kanske bara är jag...som vanligt då.

MvH//Robin.

Dom kallar mig Danino

1 853 Inlägg
5 januari 2009
En annan sak man skulle kunna göra för att skynda på det hela är:

ringa din bank som ser vart pengarna kommer ifrån och be dom kontakta avsändaren med ett meddelande från dig ex: flyttar till Italien om x antal dagar, och att han måste hämta bilen asap...  annars ring detta nummer... eller liknande... ?

(kanske redan någon som sagt det i tråden men orkade inte läsa allt..)

Med lem
164 Inlägg
5 januari 2009
Jag har en polare som råkade ut för nått liknade för ca 10 år sen, han sålde en race bil för ca 100 000:- killen var nere och kollade på bilen och betalade, han skulle bara fixa frakten och återkomma.
han fick inte tag på honom  försökte ringa mm men kammade noll. så han garage ställde bilen i ca 1 år. Då helt plötsligt ringer killen och undrar om han har hans bil kvar ?? 

Han hade blivit akutsjuk och inlagd på lasarettet hamnade i koma och ingen i hans närhet visste att han handlat bilen.  det tog ett år innan han var på benen igen. men naturligtvis fanns bilen kvar.

Så behåll bilen och vänta på att han hör av sig , olyckor sker och du har ju rent juridiskt sålt bilen och fått pröjs för den, bryter du affären nu så är du ganska oärlig.

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

Fritidsforskare
344 Inlägg
5 januari 2009
Håller med Instabil!. Olyckor händer.

Dom kallar mig Danino

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 januari 2009
Instabil skrev:
Jag har en polare som råkade ut för nått liknade för ca 10 år sen, han sålde en race bil för ca 100 000:- killen var nere och kollade på bilen och betalade, han skulle bara fixa frakten och återkomma.
han fick inte tag på honom  försökte ringa mm men kammade noll. så han garage ställde bilen i ca 1 år. Då helt plötsligt ringer killen och undrar om han har hans bil kvar ?? 

Han hade blivit akutsjuk och inlagd på lasarettet hamnade i koma och ingen i hans närhet visste att han handlat bilen.  det tog ett år innan han var på benen igen. men naturligtvis fanns bilen kvar.

Så behåll bilen och vänta på att han hör av sig , olyckor sker och du har ju rent juridiskt sålt bilen och fått pröjs för den, bryter du affären nu så är du ganska oärlig.

Uschamej.. Jo, sjukdomar är inte att leka med. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

133 Inlägg
5 januari 2009
Ja snubben (måtte gudarna förbjuda) kanske krocka eller liknande på väg för att hämta bilen, men va fan e ändå konstigt att han inte lämnar namn eller nummer när han betalar för bilen sad

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

1 237 Inlägg
5 januari 2009
bara att vänta och se, ställ av bilen och låt den stå om han inte hämtar den/hör av sig inom en månad typ..

3 714 Inlägg
5 januari 2009
jag tror på att han har blivit akut sjuk eller liknande

så det är bara vänta och se
vet en som sålde sin bil fast det tog ca 2 månader innan den blev hämtad

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Random Hero
4 047 Inlägg
5 januari 2009
han kanske ville ha den stående hos dig på vintern wink ?

Dog food lid. Backwards

79 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
han kanske ville ha den stående hos dig på vintern wink ?

jag kommer vänta ett tag och kolla om någon dyker upp han sa att han skulle höra av sig innan nyår o han skulle skicka ner en lastbil som skulle hämta den o sånt men som sakt väntar ett par månader innan jag ska göra något bilen e avs o körbar redan så sålde den med motorhaveri

1 210 Inlägg
5 januari 2009
prata med polisen och se vad de är för nått som gäller... jag skulle tippa på att de är mest ärligheten som gäller och egentligen kan denna kille känna sig blåst på sina pengar... hmm ja du skumt ialla fall... hehe rätt var de är så kanske polisen kontaktar dig och säger att du blivit anmäld för bedrägeri tongue

nä men hoppas de löser sig.

122 Inlägg
5 januari 2009
Låter som en jävla dagisaffär asså. Köper man en bil, eller säljer, så vill man väl fan ha lite uppgifter om den andra personen. Att behålla pengarna och sälja bilen igen känns väldigt moraliskt fel, imo.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 januari 2009
Kan ju ha hänt killen nånting, så har du möjlighet att ha bilen stående ett tag så är det väl det "bästa" i denna situationen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Thorssa
5 januari 2009
Jag skulle sitta på bilen i max en månad. Därefter skulle jag se till att banken betalade tillbaka pengarna till det konto som de kom ifrån också skulle jag lägga ut bilen på annons igen.

1 210 Inlägg
5 januari 2009
Thorssa skrev:
Jag skulle sitta på bilen i max en månad. Därefter skulle jag se till att banken betalade tillbaka pengarna till det konto som de kom ifrån också skulle jag lägga ut bilen på annons igen.

tummen upp!

Egenföretagare
999 Inlägg
5 januari 2009
Alla kanske inte vill ha en bil stående pga plats osv..

Hör han inte av sig inom några veckor eller en månad, tycker jag det är OK att sälja den till någon annan.
Men givetvis skall pengarna tillbaka till den förste köparen, antingen om du får tag på honom eller så hör han väl av sig så småningom.
Har han blivit allvarligt sjuk eller liknande så tror jag knappast han bryr sig om en bil för 16 000

831 Inlägg
8 januari 2009
Sant! Är förvånad att den andra snubben hade bilen kvar efter 1 år. Borde krängt iväg skiten men sparat pengarna.

weeeman skrev:
Alla kanske inte vill ha en bil stående pga plats osv..

Hör han inte av sig inom några veckor eller en månad, tycker jag det är OK att sälja den till någon annan.
Men givetvis skall pengarna tillbaka till den förste köparen, antingen om du får tag på honom eller så hör han väl av sig så småningom.
Har han blivit allvarligt sjuk eller liknande så tror jag knappast han bryr sig om en bil för 16 000

Sök