4512
Sök

Trasig display på ny GPS

76 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Köpte en ny GPS för två veckor sedan o skulle testa den efter nyår på en resa til Dalarna. Modellen är Navigon 2110Max. ALlt har funkat bra och jag har varit nöjd, iaf fram till det att vi skulle åka hem idag. GPS:en hade legat i bilen över natten och det var -18 grader när vi satte oss i bilen för hemfärd. När vi hade kört en bit så skulle jag sätta igång GPS:en och när jag trycker på skärmen så spricker displayen. Det blir som en krossad ruta ungefär med ett tryckmärke där jag tryckte o med sprickor ut i kanterna av displayen.
Min fråga nu är då om ni tror att man kan gå tillbaka med den dit jag köpte den (Bilia) o reklamera den, eller har jag gjort något fel iom att det var så kallt i bilen, men det borde den väl klara?
Om jag inte kan reklamera den, finns det då någon chans att byta displayen hos någon?
Känns ju lite surt om jag skulle behöva slänga den efter att ha haft den i två veckor.

631 Inlägg
4 januari 2009
Tjenare,

Jobbar med Service / Reklamation

Spruckna displayer går 99.9% aldrig att reklamera, då det alltid handlar om handhavandefel på något sätt  ( verkstaden/Tillverkaren skulle i ditt fall hänvisa till att ha den i 'extrem' kyla. ?!? )

Att/om den SKA tåla det är en sak.. Men som sagt, dom går inte sönder av sig själva.. oftast iaf .. 

Vi säljer 2110 för en ganska liten peng ( relativt ) , så att reparera den på ett ordentligt sätt skulle inte vara ekonomiskt frösvarsbart ( minst 1500 )  ..

Men men, det är EN åsikt ..

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 januari 2009
Om det nu är som du säger så åk tillbaka och förklara för dem. Går det så går det. De kanske har märkt av det problemet med den modellen och slänger pengar efter dig. Vem vet. åk dit och fråga så får du ett ordentligt svar istället för gissningar ifrån oss på garaget.org

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

76 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Arradin skrev:
Tjenare,

Jobbar med Service / Reklamation

Spruckna displayer går 99.9% aldrig att reklamera, då det alltid handlar om handhavandefel på något sätt  ( verkstaden/Tillverkaren skulle i ditt fall hänvisa till att ha den i 'extrem' kyla. ?!? )

Att/om den SKA tåla det är en sak.. Men som sagt, dom går inte sönder av sig själva.. oftast iaf .. 

Vi säljer 2110 för en ganska liten peng ( relativt ) , så att reparera den på ett ordentligt sätt skulle inte vara ekonomiskt frösvarsbart ( minst 1500 )  ..

Men men, det är EN åsikt ..

Jag får åka o kolla med dom idag. Saken är ju den att jag inte använt den utanför de temperaturer som står i manualen. Där står det att den kan förvaras i ner till -30 och handhavande från -10. Vi åkte i bilen i ungefär en halvtimma innan jag satte på gps:en just för at tdet varit så kallt, så bilen var riktigt varm när jag drog igång den, men som sagt, jag får väl kolla med dom idag vad dom säger.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 januari 2009
Tråkig händelse med din ny GPS, Jag har själv sen 4 månader tillbaka en navigon 8110 som jag inte har hafte några problemer intills.
Man köper inte en GPS för sköj skull och som säger Arradin med relativ lite pengar, det är i alla fall 2000:-
Jag hoppas verkligen att du får lösningar för den, helst ny GPS.
Om du inte får nånt lösning, ring till konsumentverket så att dom kan göra en test på en sådan och se om det som är skriven om temperaturer på manuel stämmer, det är ditt konsument rätt att göra en allmälan.
Hör gärna av dig för veta hur det gick.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 januari 2009
Står det att den ska klara sig ner till -30 är det bara att åka och hämta ut en ny. Men det gäller att veta sina rättigheter. Har varit med ett flertal gånger om att folk ljuger en rätt upp i ansiktet om de mest självklara saker ur konsumentköpslagen. Står man på sig så *suck ja jo* och så får man det man ska.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök