4881
Sök

Vad betyder denna lampa som lyser?

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Halloj!

Imorse när jag stack hemifrån så började en lampa lysa.
Bilen är en Opel Vivaro och lampan är en fyrkant med typ Zikzak mönster upp o ner i denna fyrkant, sen under denna är det som en liggandes åtta.
Lampan lyste gult.
Var minus tio ute och när lampan lös till så sjönk tempen på motorn.

Svårt o förklara men har någon nån som helst aning om vad jag pratar om?
Tacksam för svar.

Det är den symbolen under tanksymbolen.
http://auto.pege.org/2002/opel-vivaro-verbrauch1.jpg
Senast redigerat av Jojje_ (5 januari 2009)

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

58 Inlägg
5 januari 2009
Diesel?

1 723 Inlägg
5 januari 2009
den nedre delen liknar lampan för glödtändningen på en VW. så nåt med glödningen? titta i instruktionsboken?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 januari 2009
Med tanka på att glödsymbolen finns så antar jag att det är en dieselbil. Det har nåt med glödning/förvärmning att göra eftersom den sitter ihop med symbolen som indikerar när glödstiften är aktiva. Eller har du originalmonterad dieselvärmare? kan isf ha nåt med den att göra. Men läs i instruktionsboken så får du veta säkert vad det är för symbol.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

519 Inlägg
5 januari 2009
den lampan tänds när en felkod registrerats.likadant på min men gasen försvinner på min då bilen går ned i nödprogrammet.liggande 8 är glödningen till glödstiften...

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
henke_99:

Det är just det som är saken, instruktionsboken är spårlöst försvunnen.. =/
Fan va ruttet.. Motorn vart iskall på studs!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
5 januari 2009
Vart den kall enligt tempmätaren då? Då kan det nog vara att den tappa kontakten med kylvätsketempgivaren..

19 Inlägg
5 januari 2009
Pröva med att googla efter instruktionsböcker. Jag fick tag i en engelsk manual till min tysklands-importerade beamer på det viset.

Sök