Check engine lampan lyser på min saab 900 2.3l -94 (ng900) och jag har fått fram felkod 72 men hittar ingenstans vad det är, tänkte ifall någon här visste vad det är eller vart man kan hitta lista med allt? Det är INTE turbo modellen.
Motronic 2.10.2 (4 Cyl. engines) Flash code Function 11 Relay, secondary air injection 12 No fault 21 Mass air flow sensor 41 Coolant temperature sensor 51 Throttle position sensor 61 Oxygen sensor 72 Adaptation, long time 73 Adaptation, short time 81 EVAP canister purge valve 91 Control module fault (RAM) 92 Control module fault (ROM)
Motronic 2.10.2 (4 Cyl. engines) Flash code Function 11 Relay, secondary air injection 12 No fault 21 Mass air flow sensor 41 Coolant temperature sensor 51 Throttle position sensor 61 Oxygen sensor 72 Adaptation, long time 73 Adaptation, short time 81 EVAP canister purge valve 91 Control module fault (RAM) 92 Control module fault (ROM)
Tack så mycket! Vad menas med Adaptation, long time?
nu ska vi se om jag fatta den där sidan rätt, (för lampan lyser på min också så skulle behöva kolla den)
Ska jag bara ta en isolerad elkabel i hål 6 gjorda den åå vrida på tändningen och jorda den sen kolla hur många ggr den blinkar första gången och sen hur många gånger andra gången så bildar dom ett tal och jag får fel koden på min bil?
nu ska vi se om jag fatta den där sidan rätt, (för lampan lyser på min också så skulle behöva kolla den)
Ska jag bara ta en isolerad elkabel i hål 6 gjorda den åå vrida på tändningen och gjorde den sen kolla hur många ggr den blinkar första gången och sen hur många gånger andra gången så bildar dom ett tal och jag får fel koden på min bil?
//Johan
Japp så gör du. Fast du ska inte sätta den i jord före du har slagit på tändningen ch ha den jordad i max 4 sek vet inte om den inte läser upp koderna om du har den längre. Men för att radera så måste du ha riktig utrustning.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"