2753
Sök

Vart går gränsen för att slippa skolan?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2009
Vi hade som gräns att var det under -30 så behövde vi inte stå och vänta på skolskjutsen smile

(berodde nog mest på att bussen inte ville starta... haha)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 963 Inlägg
10 januari 2009
expect1991 skrev:
-25 säger de på min skola tror jag, vid -20 måste nog farbror blå eskortera mig om jag ska pallra mig dit, och jag är rätt så skötsam ändå XD

hehehe big_smile nästan alla söderbor är sjukt klena när de gäller kyla wink Va i kiruna för några dagar sen o blev besviken för de kallaste va bara -26 sad

Men are not born - Men are made

huh?
10 427 Inlägg
10 januari 2009
Kanske är olycksförsäkringen för skolungarna som inte gäller under en viss gräns wink haha

'Force Majeure'
Senast redigerat av steifan (10 januari 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2009
Felax skrev:
expect1991 skrev:
-25 säger de på min skola tror jag, vid -20 måste nog farbror blå eskortera mig om jag ska pallra mig dit, och jag är rätt så skötsam ändå XD

hehehe big_smile nästan alla söderbor är sjukt klena när de gäller kyla wink Va i kiruna för några dagar sen o blev besviken för de kallaste va bara -26 sad

Det var visst lite under 30 minus där i förrgår.
Men där är alltid lika kallt, blåser så förbannat upp e fjället..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 januari 2009
Vi slapp 4 dagar i skolan när de var -8 förra året.... Fast de var för att ventilationssystemet pajat så de bara var 13 grader varmt inne

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

181 Inlägg
11 januari 2009
Jag behövde inte gå till skolan när det var lite kallare än -40 en gång på 90-talet men annars har det då aldrig varit något vad jag kommer på ;O

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
11 januari 2009
Felax skrev:
expect1991 skrev:

-25 i södra sverige och -25 i Norrland är en jävla skillnad.. Själv klagar jag över -10 här i jönköping men när man är hos flickvännens föräldrar i Lycksele och det är -25 så njuter jag bara.. helt annan kyla! smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
11 januari 2009
Felax skrev:
expect1991 skrev:

Lite ot men jag kanske ska flytta dit, Hehe har fått 1 jobberbjudande där så kanske;) Men jag lär ju frysa en del hehe:P

1 963 Inlägg
11 januari 2009
Aruzo skrev:
Felax skrev:
expect1991 skrev:

Lite ot men jag kanske ska flytta dit, Hehe har fått 1 jobberbjudande där så kanske;) Men jag lär ju frysa en del hehe:P

hehe ok staden ska ju flytta nu med så.. ska väl börja snart=) nejdå de är inte kallt bara friskt big_smile

Men are not born - Men are made

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
Det känns kallare i södra sverige pga att det nästan ständigt är fuktig luft
från Östersjön som blåser in.
Själv hatar jag 0-gradigt men 5-30 minus gör mig ingenting och det beror
på att i norr blir det torr luft, då går det att jobba sig varm.

* Läste om en skola i Svärdsjö som hade 8 grader inne när dom öppnade efter jullovet,
snacka om utkylt. Barnen gick i skolan ändå men inte full dag.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

90 Inlägg
11 januari 2009
Men snälla lilla människa , det daltas för mycket , ungarna måste väl ha utbildning fast det är kallt ute?

Dom sitter väl inte ute och läser som i Afrika?

1 067 Inlägg
12 januari 2009
bjornE_ skrev:
Felax skrev:
expect1991 skrev:

-25 i södra sverige och -25 i Norrland är en jävla skillnad.. Själv klagar jag över -10 här i jönköping men när man är hos flickvännens föräldrar i Lycksele och det är -25 så njuter jag bara.. helt annan kyla! smile

Skitsnack..    Här uppe har vi 92% luftfuktighet och -20 big_smile

SÅ den där "torra" kylan är länge sedan den var aktuell..   

Skulle ändå inte rekommendera att slicka på någon lyktstolpe ;P

Köldgränser är för skolidrotten..  Annars så lyft luren och ring skolan i fråga..   

Personliga rekordet för min del är -43 och då hade jag full utomhustjänst i flygvapnet neutral

Sök