Hej, funderar på att köpa en ny bil men är osäker på vad som är bättre kvalite osv. vilken bil som tål mest och håller och relativt lätt att laga själv? i så fall ska man ha SOHC eller DOHC? 940 eller 850?
Jag säger 850. Trevligare motor, mer krut, mer lättrimmad (T5 då förstås), bra med grejer, ligger fortfarande i tiden medan 940 börjar tappa, modernare bil, säkrare bil, pålitlig.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
940in lätt varför åka grävling när man har så mkt roligare i en bakhjulsdriven bil
att en t5 skulle vara lättare att trimma ger jag inte mkt för sen så e 850 dyrare försökringen me samt att den drar mer och dyrare delar
min 945 drar 0.8 långkörning å då e trimmet ikopplat
940in e väl lättare å mecka med själv också kommer ju åt turbon å allt på ett helt annat sätt
mvh
Min 850 drar 0,8 långkörning enligt färddator (det kan du ju inte kolla ), och då väger 1650kg, utan förare, är chippad och ska (enligt firma) leverera 285hk...
Edit: Såg att du har 19T-agg, medans jag har ett 15G, och du har 280hk (bänkade?), vilket tyder rätt skarpt på lägre effektivitet i ditt trim eller motorn.
Senast redigerat av TurbOla (6 januari 2009)
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
940in lätt varför åka grävling när man har så mkt roligare i en bakhjulsdriven bil
att en t5 skulle vara lättare att trimma ger jag inte mkt för sen så e 850 dyrare försökringen me samt att den drar mer och dyrare delar
min 945 drar 0.8 långkörning å då e trimmet ikopplat
940in e väl lättare å mecka med själv också kommer ju åt turbon å allt på ett helt annat sätt
mvh
Min 850 drar 0,8 långkörning enligt färddator (det kan du ju inte kolla ), och då väger 1650kg, utan förare, är chippad och ska (enligt firma) leverera 285hk...
Edit: Såg att du har 19T-agg, medans jag har ett 15G, och du har 280hk (bänkade?), vilket tyder rätt skarpt på lägre effektivitet i ditt trim eller motorn.
sen ska de ju hålla de där 280 hk oxå;) 850is rasar ju som satan om man gämför med 940is