2168
Sök

Subaru Impreza, Mitsubishi Evolution på vintern korkat eller inte?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 januari 2009
#21
Klart du ska, att låta en sån bil stå i Garaget under vintern är väl ett stort slöseri på resurser om inte annat wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
9 januari 2009
#22
Hur jävla roligt är det att spola av bilen dagligen för att åka till jobbet? Att ta ut och leka fina dagar är väl en annan sak då kan de ju va värt att tvätta efteråt.


184 Inlägg
9 januari 2009
#23
Självklart så ska man använda bilen som man har köpt för en relativt stor summa.
skulle aldrig komma på tanken å låta den stå å kosta pengar å bli gammal i ett garage under vintern. jag kör min Impreza dagligen. var nyss ner på sjön å körde. har även isdäck som jag slänger på å kör när ja känner för det.
Men tvättar man å håller efter en bil så är de väl inge problem. Sen har väl självklart alla olika uppfattnigar om vad man tycker å tänker.
AWD  = vinterbil:)

MvH: Johan

353 Inlägg
9 januari 2009
#24
har kört min evo 7 en vinter och aldrig mer! fy fan som den såg ut under mot när jag fick den! är ju aldrig intagna i sverige evo 7 så rostskydd var det inte mkt till! sen om man ska åka vinter måste man bytta fjäderben med dom vill man inte förstöra med en massa salt! men jag har isdäck till den:) dock bara 50 m till sjön från garaget!


STI TypeR Driver
191 Inlägg
9 januari 2009
#25
Är väl upp till var och en hur man vill använda sina bilar.
Själv låter ja min STI  stå i garaget över vintern.
Obefintligt med rostskydd gör att ja mer än gärna undviker salt å slask.
Så underhållande som den är på sommarhalvåret gör ändå att de helt klart e värt varenda krona.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

V10
9 januari 2009
#26
Om min nästa bil blir en Evo så ska den få sjunga alla verser den kan på vintern...såna bilar SKA köras på vintern, dom som låser in Evo/Impreza borde personligen gå till polisstationen och anmäla sig själva för "skadegörelse av bil" eller lämna in bilnycklarna till mig big_smile
Senast redigerat av V10 (9 januari 2009)

Byggare Behm
562 Inlägg
9 januari 2009
#27
Fyrhjulsdrift på snö och grus är skitkul, bilarna är ju faktiskt byggda för det från grunden.
Ingen skulle väl åka 4wd i rally om det inte vore för att det har så många fördelar
på grus och snö.

Subaru har inte världens bästa rostskydd, dom tog bort efterbehandligen i hamnarna pga en massa miljöregler.
Tyvärr gjorde dom flesta biltillverkarna det, Toyota inkluderat.
Jag ser det som självklart att lämna in ögonstenen på rostskydds behandling oavsett om den går året runt
eller bara på sommaren.
Sommarvädret med en massa regn och tjära/grus från asfalten är ingen lek heller.

PS. Åker Subaru som bruksbil, ingen turbo men kul är det iallafall.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

272 Inlägg
9 januari 2009
#28
Jag skulle ställa av den på sommaren, finns ingen större vits med att nöta 4WD på asfalt, då ska det vara RWD.

Med rätt behandling går det att få en Japan att hålla för svenska saltvägar oxå.

Dock skulle jag på en nyare EVO med aktiva diffar se till att bygga in hydralpaketet som sitter bakom höger bakhjul i en tät låda, där brukar det inte vara vackert efter en vinter.

Åker helst på is =)

353 Inlägg
9 januari 2009
#29
isakare skrev:
Jag skulle ställa av den på sommaren, finns ingen större vits med att nöta 4WD på asfalt, då ska det vara RWD.

Med rätt behandling går det att få en Japan att hålla för svenska saltvägar oxå.

Dock skulle jag på en nyare EVO med aktiva diffar se till att bygga in hydralpaketet som sitter bakom höger bakhjul i en tät låda, där brukar det inte vara vackert efter en vinter.
nä jag vet kostade mig en ny pump efter en vinter 28000:- på mitsubishi! nu är det inbyggt och klara det mesta http://www.zatzy.com/attachments/projekt/61495d1215960570-andreaswrx-mitsubishi-evo-vii-diff.1.jpg


Najs
9 januari 2009
#30
as kul o leka me turbo o fyrhjulsdrift på vintern juh

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
#31
En rostskyddsbehandling sen e de bara att tuta å köra, kan tänka mig att en Evo eller Impreza lär va skitkul på en is eller liknande? eller ja..alla 4WD tongue

OEM <3

RMR-Crew
478 Inlägg
10 januari 2009
#32
Kör ffs.

41 Inlägg
10 januari 2009
#33
Jag hade garanterat kört och lekt jävel i snön iaf smile


Aktad Medlem
301 Inlägg
10 januari 2009
#34
I stort sett enda anledningen till att jag skulle vilja ha en sådan är just vinteregenskaperna.


688 Inlägg
10 januari 2009
#35
Kör på du bara!!! själv kör jag Nissan 200SX S14 o det går riktit bra:D


Dieselgypsy
538 Inlägg
10 januari 2009
#36
Det är bara att köra. Fyrhjulsdrift är den bästa och roligaste drivningen vintertid. Det är bara synd att man då ställer av en rolig bil!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Race For Fun!
379 Inlägg
10 januari 2009
#37
Jag ställer med av min evo 8, det man får ut av att köra på sommaren kompenserar hela vintern utan problem big_smile anledningen till att man ställer in sina fina "sommar" bilar är ju saltet och att chansen är 100ggr större att åka av vägen än en fin och torr sommardag wink sedan är man ju alltid lite skruv kåt när hösten kommer hihi, men dom som väljer att köra med sina bilar på vintern tar jag av mig hatten för smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

353 Inlägg
10 januari 2009
#38
rätt skoj när man läser inläggen dom som har sådan här bilar kör inte med dom på vinter! medan dom som inte har skriver att dom skulle köra emd dom! är ju samma sak att ställa av en evo/impreza som att ställa av en supra varför kör inte folk med supro ex på vinter?


Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
10 januari 2009
#39
Det är väl en j*vla skillnad !

Impreza / EVO är gjorda för att köras.
Det ÄR rallybilar i grunden så varför inte köra dom på Snö/is.

en Supra är INTE gjord för snö/is där har du skillnaden och anledningen förmodligen.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

353 Inlägg
10 januari 2009
#40
AreeZ skrev:
Det är väl en j*vla skillnad !

Impreza / EVO är gjorda för att köras.
Det ÄR rallybilar i grunden så varför inte köra dom på Snö/is.

en Supra är INTE gjord för snö/is där har du skillnaden och anledningen förmodligen.
är inte en supra gjort för att köras med då? så du menar att man ska ställa av subaru/evo på sommaren efter som det är 4wd?

så en 4wd skyline ska man med köra med på vinter då? är ju samma som imprezan/ evon
Senast redigerat av andreasevo7 (10 januari 2009)



Sök