3506
Sök

Polisbil prestanda?

238 Inlägg
31 januari 2008
#101
Sharky skrev:
Vilken bullshit. Går du på det?
Det förekommer ingen separat avgascertifiering av polisbilar och menar du att dom skulle åka runt med olaglig trim som dessutom ställer till satan vid varje service.

/Göran

Lekberg skrev:
Hej...har vart o kollat under huven på snutbilarna i åmål i deras garage o de dom sa e att de har över 300 Hk i bilarna bland de bästa grejerna de kan få tag på te bilarna bara frö att de ska kunna ta u pp biljakter osv,har konstat laddtryck me mera med mera....vet bara att de går j-ligt bra så de e inte så stor ide att försöka köra ifrån dom...om d nui inte har en bil själv me 400 hk o har lust attt dra dom...haa de...
jag skulle vilja verkligen höra en polis´bil med japs och dump ventil!!
haha
bullshit sägar jag me!!
big_smile

11 Inlägg
31 januari 2008
#102
ett alternativ för att ta reda på sanningen är att ta en trimmad skyline lr va fan som helst bara den är trimmad hitta på nå tok så dom jagar dig håll full gas å se om dom hänger på så slipper alla undra


Toker
491 Inlägg
31 januari 2008
#103
Gamla saab och volvo t.o.m tidigt 90-tal hade en del trim i, nu förtiden så satsas det på chassi, bromsar och fjädring då deras utrsustning i bilarna väger en hel del, en överlastat kombi är ju inte så rolig att köra i högre hastigheter.  Så trimmade polis bilar nuförtiden är ett minne blott.
Men Polisen har en och en annan trevlig Aero och T5 som rör på sig duktig då dom inte har så mycket utrustning men har åtgärdat fjädring i dom..
Klart det finns dåliga förare hos polisen, annars vore ju alla som jobbar som polis Supermänniskor utan brister..

Toker Jr 081102

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 januari 2008
#104
Kul läsning, många verkar inte veta ett piss... enligt min släkting som är trafikpolis så är de helt vanliga bilar, inge trim eller nått.. Men dock så kör dom Xc70 2.5T här i sundsvall iaf, så dom hänger på ganska många bilar ändå.. och sen kör de flesta riktigt bra, bortsett från vissa som man sett vinglar omkring på vägen...  och sen till vissa som skrev tidigt i tråden om spimattor i samma mening som 220 km/h.. tror inte en polis lägger en spikmatta för att stoppa en 200km/h + åkare. då kan dom lika gärna skjuta sönder däcken wink  dom följer efter så länge dom har kontroll sen så släpper dom de och begär förstärkning.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

V-Power
1 186 Inlägg
31 januari 2008
#105
Ellertz skrev:
Kul läsning, många verkar inte veta ett piss... enligt min släkting som är trafikpolis så är de helt vanliga bilar, inge trim eller nått.. Men dock så kör dom Xc70 2.5T här i sundsvall iaf, så dom hänger på ganska många bilar ändå.. och sen kör de flesta riktigt bra, bortsett från vissa som man sett vinglar omkring på vägen...  och sen till vissa som skrev tidigt i tråden om spimattor i samma mening som 220 km/h.. tror inte en polis lägger en spikmatta för att stoppa en 200km/h + åkare. då kan dom lika gärna skjuta sönder däcken wink  dom följer efter så länge dom har kontroll sen så släpper dom de och begär förstärkning.
Det var de vettigaste jag har läst i denna tråden!

ett "hahahah" till dem flesta andra smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

3 235 Inlägg
31 januari 2008
#106
har ni hört en motor på en polisbil under utryckning?

De kör ju alltid vid varvstopp...

Sist jag blev stoppad snackade jag nästan en halvtimmer med de, och sen fick de anrop från stationen om misshandel, så de hoppar in i sin bil och kör runt byggningen och sen ut på motorvägen. Man kunde klart och tydligt höra att han varvade MAX på varje växel.


238 Inlägg
31 januari 2008
#107
doris skrev:
ett alternativ för att ta reda på sanningen är att ta en trimmad skyline lr va fan som helst bara den är trimmad hitta på nå tok så dom jagar dig håll full gas å se om dom hänger på så slipper alla undra
jag lär ju knappast stanna i sommar för polisen!!


speciellt om jag är redan rökt så kan jag lika maxa ur porschen!!big_smile

78 Inlägg
31 januari 2008
#108
jääävlar vad mkt skit snack seriöst det e helt sjukt, kan inte alla bara fatta att det säkerligen är flera saker som stämmer i denna tråden ang "halv trimmade" bilar förr och att dom numera har häcken full av tycka till politiker som vill ha miljöbilar i stort sett,


som sagt innan            Trimma SKITEN ur bilen stanna inte om du redan är körd liksom bara att köra så d ryker så länge du inte krockar me nån stakars människa

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

66 Inlägg
1 februari 2008
#109
Fakta från min far som är Polis: Polisens bilar är INTE toktrimmade med andra kammar, uppställt ladd, större turbo, dumpventil och fan o hans moster vilket skit alla snackar. Om det är något gjort med dom så har det skett inne på Saab och Volvo som bilarna levereras från. Detta för att det är dom som servar dom och alla garantier och dylikt ska gälla fortfarande. Det polisen i längden vinner på är deras utbildning dom fått, dvs. till skillnad från 98 % av alla coola människor som säger att dom är grymma på att köra bil, så kan dom faktiskt göra det. Sen har alla brancher sina mindre begåvade anställda och det finns även poliser som inte är "supersnutar" bakom ratten. Men merparten av poliserna skulle förmodligen köra ifrån dom flesta på Garaget.org. Sen är det som Ellertz skrev. Polisen gör en bedömning om det är farligt för dom att fortsätta förfölja en bil. Är det så kallas förstärkning in och jakten fortsätter på distans.

Hur som helst så skulle inte jag försöka köra ifrån Polisen oavsett vilken bil jag hade. tongue

Mvh Zhnibben
Senast redigerat av Zhnibben (1 februari 2008)

FritidsPålis
43 Inlägg
1 februari 2008
#110
Lekberg skrev:
Hej...har vart o kollat under huven på snutbilarna i åmål i deras garage o de dom sa e att de har över 300 Hk i bilarna bland de bästa grejerna de kan få tag på te bilarna bara frö att de ska kunna ta u pp biljakter osv,har konstat laddtryck me mera med mera....vet bara att de går j-ligt bra så de e inte så stor ide att försöka köra ifrån dom...om d nui inte har en bil själv me 400 hk o har lust attt dra dom...haa de...
Kära Lekberg gick du på den lätta. I Karlstad finns det 2 st Saab 9-5 som är lite chippade ska lämna ca: 270 hk och inte mer. Har provkört en av dem och konstaterar att dä inte va så mycket att hänga i granen.

Its nice to be important, but its more important to be nice!!

V-Power
1 186 Inlägg
1 februari 2008
#111
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
#112
Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.
Jag tror nog att snutarna skulle kunna ge de flesta här en riktigt god match och dessutom gå vinnande ur striden om de hade likvärdiga bilar och fick göra något och itne bara följa efter.. Kolla hur dom gör i USA där smäller de bara om man försöker åka ifrån dom big_smile


V-Power
1 186 Inlägg
1 februari 2008
#113
camaro67 skrev:
Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.
Jag tror nog att snutarna skulle kunna ge de flesta här en riktigt god match och dessutom gå vinnande ur striden om de hade likvärdiga bilar och fick göra något och itne bara följa efter.. Kolla hur dom gör i USA där smäller de bara om man försöker åka ifrån dom big_smile
Hehe ja ok smile Jag tror inte de iaf tongue

Men visst hade snutbilen grym prestanda David big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
#114
Konbanan skrev:
camaro67 skrev:
Konbanan skrev:
När jag stod o vänta på bussen imorse kom de förbi en XC70 polisbil, så jag tog registreringsnummret och har nu kollat på vägverket. Den hade 185hk o vägde 1950 kg, oj va rädd man blir smile Den måste ju gå som fan, hehe.
Nummret: AFS011

Zhnibben: Vafan e de för jävla skitsnack att merparten av poliserna skulle köra ifrån dem flesta på garaget. Bespara mej sånt skit, dem klarar inte av en biljakt utan förstärkning.
Jag tror nog att snutarna skulle kunna ge de flesta här en riktigt god match och dessutom gå vinnande ur striden om de hade likvärdiga bilar och fick göra något och itne bara följa efter.. Kolla hur dom gör i USA där smäller de bara om man försöker åka ifrån dom big_smile
Hehe ja ok smile Jag tror inte de iaf tongue

Men visst hade snutbilen grym prestanda David big_smile
Jaa den va inte så vass. Men snutarna har väldigt mycke erfarenhet eftersom de kör hela dagarna. big_smile


Bildrulle
499 Inlägg
1 februari 2008
#115
Hittade ett par roliga civilare för ett tag sen... Fanns ej med i vägtrafikregistret...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

V-Power
1 186 Inlägg
1 februari 2008
#116
munster skrev:
heheh fan va dum de räcker ju bara att polisen tar regnummret på bil fan så åker ju du ditt åndå idioter som tror en kan köra ifrån polisen sad inte så kaxig när de kanckar på...bilarna är inte spec trimmade men de räcker till finns ju fler än en...men alla tror väl att en kan leka ghost rider utan att de blir något...tänk om visst me bike går de men inte me en stor bil + att många tror de är fabriksförare bara för en har köp en jävla japs....hhhe funkar inte så¨men de ska jag väl inte behöva skriva heheh...fy fan lägg ner bättre 402 m istället:D på strippen...
Vem är de som e dum?

Dem ska sätta dit personen som körde inte bilen. Tar dem regnummret får dem bara veta vem som äger bilen. Dem måste bevisa vem som körde, hur ska dem göra de om dem inte såg föraren?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
#117
Konbanan skrev:
munster skrev:
heheh fan va dum de räcker ju bara att polisen tar regnummret på bil fan så åker ju du ditt åndå idioter som tror en kan köra ifrån polisen sad inte så kaxig när de kanckar på...bilarna är inte spec trimmade men de räcker till finns ju fler än en...men alla tror väl att en kan leka ghost rider utan att de blir något...tänk om visst me bike går de men inte me en stor bil + att många tror de är fabriksförare bara för en har köp en jävla japs....hhhe funkar inte så¨men de ska jag väl inte behöva skriva heheh...fy fan lägg ner bättre 402 m istället:D på strippen...
Vem är de som e dum?

Dem ska sätta dit personen som körde inte bilen. Tar dem regnummret får dem bara veta vem som äger bilen. Dem måste bevisa vem som körde, hur ska dem göra de om dem inte såg föraren?
Har de inte gjort om de där nu? Så att de är upp till ägaren att plocka fram den som kört? Eller gäller de bara fartkameror? big_smile


410 Inlägg
1 februari 2008
#118
Supra_Micke skrev:
Helikopter används av polisen, men inte ofta, är för dyrt, tar tid att få upp i luften. Sen får de flesta svenska polishelikoptrar inte flyga nattetid då dom (vad jag hört) saknar utrustning för nattflygningar. Så jag har bara sett helikoptrar i samband med rån och andra grova brott.
Nej helikoptern saknar inte utrustning för att flyga nattetid. Var ett bankrån här förrigår och då var polisen ute och flög med helikoptern det var bäcksvart och klockan var runt 2000 så dom kan allt flyga nattetid och dom gör det också.


V-Power
1 186 Inlägg
1 februari 2008
#119
camaro67 skrev:
Konbanan skrev:
munster skrev:
heheh fan va dum de räcker ju bara att polisen tar regnummret på bil fan så åker ju du ditt åndå idioter som tror en kan köra ifrån polisen sad inte så kaxig när de kanckar på...bilarna är inte spec trimmade men de räcker till finns ju fler än en...men alla tror väl att en kan leka ghost rider utan att de blir något...tänk om visst me bike går de men inte me en stor bil + att många tror de är fabriksförare bara för en har köp en jävla japs....hhhe funkar inte så¨men de ska jag väl inte behöva skriva heheh...fy fan lägg ner bättre 402 m istället:D på strippen...
Vem är de som e dum?

Dem ska sätta dit personen som körde inte bilen. Tar dem regnummret får dem bara veta vem som äger bilen. Dem måste bevisa vem som körde, hur ska dem göra de om dem inte såg föraren?
Har de inte gjort om de där nu? Så att de är upp till ägaren att plocka fram den som kört? Eller gäller de bara fartkameror? big_smile
Ja just de de skulle dem ändra, men jag tror inte dem har gjort de än.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

89 Inlägg
1 februari 2008
#120
Har inte orkat läsa alla inlägg men är tveksam att polisen skulle köra runt med trimmade/chippade bilar då det är olagligt med sådana bilar och får inte framföras på våra vägar. Chippa en bil och få lite mera hästar lär ju inte hjälpa så mycket i en biljakt som polisen ändå undviker av säkerhetssjäl.

Lika bra att dom köper in några riktiga polibilar direkt som dom kan köra ikapp busarna i smile
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall … sion=42115
Senast redigerat av R170 (1 februari 2008)



Sök