Jag har en calibra -92 som det kommer tjock vit rök ur avgasröret när man ger gas, misstänkte toppen men gjord ett kompressionstest och värdena ligger mellan 13 och 14, vilket jag tror är normalt; men jag är inte säker.
Någon som vet varför den sprutar ut rök om det inte är toppen som har gått?
Kondensen försvinner inte om du har den i garage. Det är vatten som kondenseras i insuget och i cylindrarna när de går ner i temp. Vad jag vet så finns de inte mycket att göra förutom K-sprit så du eliminerar risken för ispropp i bränsleledningarna eftersom det även kondenserar i tanken.
den läckte vatten förrut, men det är åtgärdat, sen har den varit ståendes ett par dar nu så jag vet inte om den dricker mycket, men om packningen hade varit kass så hade det väl givit utslag på kompmätaren, eller?
den läckte vatten förrut, men det är åtgärdat, sen har den varit ståendes ett par dar nu så jag vet inte om den dricker mycket, men om packningen hade varit kass så hade det väl givit utslag på kompmätaren, eller?
Åtgärdat?? Utveckla
Frågar igen, rycker det mindre när motorn blir varm?
Har satt en ny slang och ang rykandet så är jag lite osäker på om den blir bättre när den är varm, upptäckte detta för ett par dar sen sedan dess har den varit ståendes. Men när jag köpte den så rök det inte så här mycket; så den böör vara bättre vid varmt
Då är det bara att gå ut och starta bilen och låta den gå tills arbetstemp är uppnådd och se efter det då antar jag. och jag är som ni säkert har räknat ut värdelös på bilar...
låter som den förbräner vatten .... försviner det vatten ur kylsystemet ????
Nej vattennivån är densamma nu efter att vi bytt ut slangen som frostsprängdes! Har även varmkört motorn för att se att den inte kokar.
Frågar igen, ryker det mindre när motorn blir varm?
Ja den ryker mindre, Men det som får oss reagera är det faktum röken är såpass kraftig. Varken jag eller flickan är mekaniker så därför kollar vi allt med er
Nu tillbaka till ruta ett angående komptestet, Vi fick dessa resultat: (vänster till höger på stiften) 13.2 KG : 13.6 KG : 14.4 KG : 13.6 KG
Är dessa värden inom tolerans för en C20XE som rullat 22k mil ?