3552
Sök

Hur är Golf IV V6 4-motion att köra?

250 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Någon som kört denna som kan säga hur rolig den är att köra? Ska snart ut o testa en, men kan lika bra kolla här vad andra tycker också smile Jämför gärna med BMW e36 och e46.

Är den mer över- än understyrd? Är den det vid vanlig körning eller bara när den pressas?

1 723 Inlägg
11 januari 2009
jag har nyss köpt en och kan säga att det är bland det roligaste jag kört. Bra bil för inte så mycket pengar! kul med 4motion och det är riktigt bra drag i den.

1 723 Inlägg
11 januari 2009
kan tillägga att V6an är rejält stark och blir skön att köra i stadstrafik. man kan lätt lägga sig på 3an och  slippa växla allt för mycket. (förutom stopp och start wink) Den är stark nog så man ofta kan utnyttja 6e växeln. Är det en längre 40-50km/h sträcka går det bra att lägga sig på 6an för å få ner förbrukningen. Om man vill...
Senast redigerat av falloutboy (11 januari 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 januari 2009
varför e bagageutrymmet i golf v6 mindre än alla andra modeller?

1 723 Inlägg
11 januari 2009
är det? har inget att jämföra med mer än mk3an som jag hade och det känns då inte litet. Kanske är 4motion som tar plats?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 januari 2009
falloutboy skrev:
är det? har inget att jämföra med mer än mk3an som jag hade och det känns då inte litet. Kanske är 4motion som tar plats?

Enligt produktbladet har alla andra Golfar i liter med uppfällt/nedfällt säte: 330/1184 och v6an har 245/1070 :S

1 723 Inlägg
11 januari 2009
skumt. jag har då inga problem att packa in mycket grejer i den. 4 pers, julmaten, alla juklappar och packning gick då in i min 3dörrars.

den känns inte liten. nästan 100 liter borde ju märkas.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2009
Jag skulle säga att Golfen är trygg att köra med väldigt bra grepp, därmed inte sagt att den är tråkig. Bmwna däremot är mkt "pigga" med bra balans och roliga köregenskaper.

Att köra dem genom en hal kurva går förmodligen att köra i samma hastighet med ett proffs bakom ratten, vi vanliga dödliga åker nog av med röven före i bmwn innan golfen börjar känns otrygg.

Enligt mitt tycke en snabb och trygg bil, men vill du ha roligt bakom ratten hade jag köpt en Bmw.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Chef
41 Inlägg
11 januari 2009
Mortalis skrev:

För att haldexen tar lite plats så bagaget är inte lika djupt i v6orna

1 723 Inlägg
11 januari 2009
Rquired skrev:
Enligt mitt tycke en snabb och trygg bil, men vill du ha roligt bakom ratten hade jag köpt en Bmw.

jag har bara kört en bmw en gång så jag har inte mycket att jämföra med. Men man kan inte säga att man har tråkigt bakom ratten i en v6 4motion. Du har säkert minst lika kul.

250 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
falloutboy skrev:
jag har nyss köpt en och kan säga att det är bland det roligaste jag kört. Bra bil för inte så mycket pengar! kul med 4motion och det är riktigt bra drag i den.

Ok, gött! Har du kört en e36:a eller e46:a som du kan jämföra med? Just för att de är vad jag kallar "körglada"...

1 723 Inlägg
11 januari 2009
har kört e36... tror jag... en m3a var det iaf. var lite för länge sedan för att kunna ge en rättvis bedömning. M3an är den mer sportigare bilen, v6an mer standard i jämförelse (dock har den samma chassi som Golf GTI). Eftersom det är min bruksbil så är det inte negativt med "standard" för mig.

smaksak, prova och jämför själv!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2009
falloutboy skrev:
Rquired skrev:

jag har bara kört en bmw en gång så jag har inte mycket att jämföra med. Men man kan inte säga att man har tråkigt bakom ratten i en v6 4motion. Du har säkert minst lika kul.

Nja inte riktigt så jag menade, som sagt mkt motor och bra grepp gör i sig en rolig bil och Golf gör det väldigt bra. Men den är inte lika lätt i steget som en bmw så att säga och går inte att busa med på riktigt samma sätt. Sen är styrningen och balansen i bmw i en egen klass tkr jag i vart fall.

Men man har ju inte tråkigt bakom ratten på en Golf så att säga...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 723 Inlägg
11 januari 2009
Rquired skrev:
falloutboy skrev:
Rquired skrev:

Nja inte riktigt så jag menade, som sagt mkt motor och bra grepp gör i sig en rolig bil och Golf gör det väldigt bra. Men den är inte lika lätt i steget som en bmw så att säga och går inte att busa med på riktigt samma sätt. Sen är styrningen och balansen i bmw i en egen klass tkr jag i vart fall.

Men man har ju inte tråkigt bakom ratten på en Golf så att säga...

du tänker så smile fast det är en smaksak!

250 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
falloutboy skrev:
har kört e36... tror jag... en m3a var det iaf. var lite för länge sedan för att kunna ge en rättvis bedömning. M3an är den mer sportigare bilen, v6an mer standard i jämförelse (dock har den samma chassi som Golf GTI). Eftersom det är min bruksbil så är det inte negativt med "standard" för mig.

smaksak, prova och jämför själv!

Ok! Yes, ska ta o göra det inom kort smile

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
12 januari 2009
Med en sån här blir det ännu roligare big_smile
http://www.ace-competition.se/index.php … &gen=1

Och ja, bagaget är mindre för att reservhjulsbaljan ligger högre upp och minskar på utrymmet till bagage, för att drivaxlar, bakdiff och Haldex-koppling ska få plats.

/Mattias

Avstängd
512 Inlägg
12 januari 2009
bagaget är mindre i alla golfar med 4WD, höjt golvet pga bakaxelns tillkomst! Skönt ljud i denna maskin, men väljer hellre turbon, inte lika stor störst..

Avstängd
512 Inlägg
12 januari 2009
Förlåt, missade föregående talare..

27 Inlägg
27 augusti 2011
Mortalis skrev:

kanske kan få lite liv i en gammal tråd, jag undrar om de är någon som har måtten på skuffen på Golf v6 4-motion ?
som Bredd,djup och höjd (med höjd menar jag till "plattan" som följer med när man öppnar och stänger skuffen)

Sök