3756
Sök

hur mkt pengar hr ni

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#1
jag menar att nu tiden är så jäv*a svår och spara pengar
innan kunde ja spara 10 tusen i månaden halva min lön ., nu knappt 1000 spänn ,
är det så för er också ?

RMR-Crew
478 Inlägg
11 januari 2009
#2
Hur kommer det sig?
Tjänar du mindre nu helt plötsligt eller vad?

Svetsare
3 150 Inlägg
11 januari 2009
#3
kawiZz skrev:
Hur kommer det sig?
Tjänar du mindre nu helt plötsligt eller vad?
Haha  xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#4
nej men allt kostar fan .. jag har försökt räkna ut vad som koastar mer och varför men kommer inte så långt .. är det maten el hyran som har stigit. och sen dolda avgifter typ man ringer mer kanske . eller så kostar allt bara mer nu sad

911 Inlägg
11 januari 2009
#5
Abeed skrev:
nej men allt kostar fan .. jag har försökt räkna ut vad som koastar mer och varför men kommer inte så långt .. är det maten el hyran som har stigit. och sen dolda avgifter typ man ringer mer kanske . eller så kostar allt bara mer nu sad
har man en lön på 20 000 efter skatt och du inte kan spara knappt 1000 kr vid månadens slut så tycker jag det är konstigt !



visst , lite saker har stigit men inget man märker av i stora summor !

pic up the phone, wazzzaaa

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2009
#6
Abeed skrev:
jag menar att nu tiden är så jäv*a svår och spara pengar
innan kunde ja spara 10 tusen i månaden halva min lön ., nu knappt 1000 spänn ,
är det så för er också ?
Du tjänar alltså 20000kr i månaden men får inte ens ihop en tusenlapp att spara?

Då kanske du omgående borde se över din situation.
Saker som t.ex. lån på bil, lägenhet/hus o.s.v. kanske du borde gå till banken med och försöka lösa på ett bättre sätt.

Därför att du blir fett lurad om du inte har stor familj, bor i dyrt hus med stort lån och kör dyr bil med stort lån.

Jag tänker däremot inte avslöja varken vad jag tjänar eller hur mycket jag sparar.
Kan säga att jag är skuldfri åtminstone.
Senast redigerat av FireTraXX (11 januari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

526 Inlägg
11 januari 2009
#7
Brukar lägga undan typ 20k i månaden.
Då klarar jag mig precis med 15k som jag får kvar..

Edit: var lite ironisk där wink Bäst att säga det nu innan diskutionen spårar ur smile
Senast redigerat av Turbo_Erik (11 januari 2009)


182 Inlägg
11 januari 2009
#8
Det kan ju inte finnas för många skryttrådar här...

Till TS, har du flyttat hemifrån nyligen eller?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 januari 2009
#9
Jag har det också lite sådär. Får mellan 17 - 18.000 kr i månaden, efter skatt. Och det brukar inte
vara jättelångt ifrån att allt precis går runt. Sparar någon femhundring och något mer varje månad.
Visst. Jag har ju en del i lån, minst sagt (vi snackar uppåt 400.000 kr), och sedan ska hyran, telefonen
(hemtelefon och sedan mobil), bredband, digital-TV, försäkringar, o.s.v betalas också. Så det springer
iväg rätt snabbt. Tanken på att jag inte skulle klara situationen om jag blev arbetslös är dock lite
lagom skrämmande, om jag får säga det själv...


Crusty69
11 januari 2009
#10
Jag bränner mina pengar på tok för fort iaf, har fan inte en spänn kvar i slutet av månaden, och som vanligt så har man ingen aning om vart pengarna efter alla räkningar tar vägen smile

lundwall
11 januari 2009
#11
Abeed skrev:
nej men allt kostar fan .. jag har försökt räkna ut vad som koastar mer och varför men kommer inte så långt .. är det maten el hyran som har stigit. och sen dolda avgifter typ man ringer mer kanske . eller så kostar allt bara mer nu sad
Dolda avgifter? Om du själv har hand om din ekonomi finns det väl inga dolda avgifter? Och du kan ju se svart på vitt om maten kostar mer nu än innan? Huruvida din hyra är höjd, det tänker jag faktiskt inte förklara hur du kollar.

Om du helt plötsligt har 9000 mindre i månaden och inte bytt jobb eller fått sämre lön, så kanske det är dags att sluta skjuta heroin? big_smile

22 Inlägg
11 januari 2009
#12
FireTraXX skrev:
Jag tänker däremot inte avslöja varken vad jag tjänar eller hur mycket jag sparar.
Håller med.

Allt jag äger är köpt kontant med ihopsparade pengar. Har studielån och kan inte tänka mig att låna till annat än möjligtvis hus.

583 Inlägg
11 januari 2009
#13
för lite... ligger minus varje månad på kontot... :'(

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

2 665 Inlägg
11 januari 2009
#14
Spara 10000kr i månaden, Det var länge sedan för mig.

Du bor hemma hos mor o far antar jag. När man flyttar så kan du glömma de summorna.

Några tusen lappar har jag över efter allt är betalt men inte tusan spar jag dem, jag handlar för pengarna.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

2 337 Inlägg
11 januari 2009
#15
Jag har så jag klarar mig och lite till.

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
#16
" Hur mycket pengar har ni ? "
Tillräckligt för att livet ska gå runt och klara att bygga om bilarna..
Tjänade bra på byggena med trakt och en massa övertid.. innan finanskrisen kom.
Nu är det rejält kapad budget men har ändå en massa delar liggandes som jag samlade på mig
i sommras så det är väl bara att skruva då.

De flesta här på garaget har tydligen råd att bygga om bilar för massvis med tusen ,
undrar hur många Fast&Furious-byggen som har lån på ett antal 100 000 här..
Det kan då inte vara roligt i dagens läge.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#17
Har inga skulder på mig alls. och bor inte med mor o far.
men det käns som mer kommer upp och man slösa dubbelt så mkt än förr i tiden

526 Inlägg
11 januari 2009
#18
_Jonex_ skrev:
" Hur mycket pengar har ni ? "
Tillräckligt för att livet ska gå runt och klara att bygga om bilarna..
Tjänade bra på byggena med trakt och en massa övertid.. innan finanskrisen kom.
Nu är det rejält kapad budget men har ändå en massa delar liggandes som jag samlade på mig
i sommras så det är väl bara att skruva då.

De flesta här på garaget har tydligen råd att bygga om bilar för massvis med tusen ,
undrar hur många Fast&Furious-byggen som har lån på ett antal 100 000 här..
Det kan då inte vara roligt i dagens läge.
Du får flytta till Stockholm, här har vi mycket jobb hela 2009.
Men som över allt annars så är det anställningsstopp..


3 Inlägg
11 januari 2009
#19
Visst blir saker å ting dyrare men så stor skillnad har jag absolut inte märkt! En del grejer har ju till och med blivit billigare! Man får helt enkelt spendera lite mindre när grejerna kostar mer!


340 Inlägg
11 januari 2009
#20
Finanskrisen drabbar väl inte en vanlig icke varslad Svensson? Jag frågar mig hur finanskrisen drabbat mig? inte nämnvärt på nått sätt...


Sök