Jag har gjort arbeten om dieter så jag har ganska stor koll på vad man ska och inte ska äta.
Eftersom kroppen omvandlar kolhydrater till stärkelse och sen vidare till fett så ska du undvika kolhydrater. Eftersom kolhydrater inte är så mättande så är det extra bra att undvika det.
Grundregeln är att för att förbränna så mycket som möjligt så ska du äta något var 3:e timme. Annars går kroppen in i svältläge och då är förbränningen minimal. Omättade fettsyror, fleromättade fettsyror och mycket protein ska du äta. Det är även det som är mättande så det är riktigt bra.
Något som jag åt förut som är riktig nyttigt är Kessela. De är ungefär som Keso. Lättkessela smakar skit men det består till 90% av ren protein, alltså det är skitnyttigt.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst här egentligen, men för att göra de lätt ska ja lista lite saker som är NYTTIGT och MÄTTANDE.
*Fisk - Speciellt fet fisk som lax. Mycket nyttiga fettsyror och omega 3 fetter.
*Kyckling - Består nästan bara av protein.
*Ägg - Mycket protein och nyttiga fettsyror.
*jordnötter - Nästan uteslutande nyttiga fettsyror.
*Bönor - Många vegeterianer äter detta som proteintillskott.
*skaldjur - Typ räkor.
*Allmänt "lätta" mejeriprodukter.
*Grönsaker och Frukt.
Sånt du absolut ska undvika!
*Pasta - Bara snabba kolhydrater.
*Ris - Även detta snabba kolhydrater
*potatis - Samma sak här
*Vitt bröd
*Socker
En bra sak att köpa kan vara "kosttillskott" i form av 90 eller 100% protein som du blandar med mjölk. Pefekt som nyttigt och mättande mellanmål eller frukost.
Något jag åt som frukost som var ritkigt mättande var 2 stekta ägg(stekta i rapsolja) och sen en Lättkessela med LITE jordgubbs sylt. Detta klarade ja mig på mer än 3 timmar, men för att undvika svältläge så ät var 3:e timme
Sen om man ska vara onyttig så ska man vara de på morgonen när förbränningen är som högst.
Sen träna givetvis. För att förbränna så mycket fett som möjligt ska pulsen ligga mellan 120 - 160 slag/minut.
Lycka till!
mvh Emil