3035
Sök

bantning till stor finlandsbåt

669 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
hallå nu läre ja fan börja tänka på figuren ...är 186 väger 115 typ.

mitt mål är att väga runt 80-90,
tänkte höra med er hur ja ska lägga upp det.

förövrigt. äter stora jävla tallrikar mat..
är ute offta men tränar inte så..
går med hunden ibland.

så ja tänkte höra om det här skulle vara en bra början.

morgon. kliver upp gör 20 armhävningar 30 sittups.
går upp å gör iårdning frukost vad ska ja äta/dricka då? (normalt äter jag fralla 4 skiver eller nått.)
sen går ja till skolan....
på lunchen hade jag tänkt göra tallriksmodellen. halva med grönsaker, sen resten mat  ska försöka ta lite mat. fylla ut med grönsaker.

sen kommer jag hem. då brukar ja känna mig lite små hungrig. hur ska jag göra då?
på kvällen gå ut med hunden.
sen innan jag lägger mig och sover gör jag 20 armhävningar 30 sittups. slänger mig i sängen å somnar.

det är vad jag har tänkt.
är det bra tror ni ? tipps på förändringar ja kan göra.

mkt tacksam för svar./////

FreddeK
12 januari 2009
skippa gott bröd som frallor och limpor...Kör knäckebröd. ägg är bra mat! skinka istället för ost på mackorna. allbran regular till frukost  med lättfil eller mjölk! Banan, äpple, apelsin avokado kan du äta mycket av. Fisk är bra, pizza mindre bra!

Allt som är jättegott kan du skippa men gör små förändringar så du inte tröttnar. Skippa all läsk och drick bara VATTEN..osv osv osv...

Sleeper
3 084 Inlägg
12 januari 2009
Börja spela WOW och sen äter du i spelet wink.. själv spelar jag inte spel längre för vet att tiden flyger iväg så ibland glömde man att man var hungrig (spelade aldrig wow iofs). Det tillsammans med hårdträning på gymmet lär göra susen. Själv försöker man gå upp i vikt och tränar stenhårt. Men det är bara ge sig fan på det så går man ner i vikt sluta ät götta och käka vanlig mat istället. Ut och spring och förvandla fläsket till muskler. Hade en i hockeylaget som sprang bort 18kg på en sommar 2timmar springa varje dag hela sommaren.

Kostomläggning enbart är inge bra sätt att gå ned i vikt, om man inte vill hålla på i evigheter. Snabbaste enklaste och mest kvalitativa viktnedgången sker med stenhårdträning.
Senast redigerat av Sushikocken (12 januari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Muttley
12 januari 2009
Sluta med de stora tallrikarna med mat, och ät fler gånger på dagen men mindre portioner. Du får inte bli hungrig under dagen, mellanmål typ frukt eller något sådant nyttigt är bra. Sluta äta dina frallor för de är inte nyttigt för dig.

Och Hur lång tid har du tänkt att gå ner?.
du kan gå ner 20-25 kilo på 2-3 månader om du tränar 4-5 dagar i veckan. (egen erfarenhet).
De räcker inte med lite armhävningar och sittupps om du vill gå ner snabbt. utan börja med någon tyngre träning.

men har du inget mål på tid att gå ner det så kan du börja med att äta rätt och gå minst 45 minuter om dagen. Och skit i smågodis om du äter sådant. bara fasta tider och rätt mat.

122 Inlägg
12 januari 2009
Asså vill du gå ned i vikt så måste du motionera, inte bara göra armhävningar och situps. Promenad innan frukost, ät mörkt bröd. Spring eller promenera ett par kvällar i veckan. Det viktigaste är att äta rätt, så dra ned på kolhydraterna.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Thorssa
12 januari 2009
Gå ca. 45 min i högt tempo innan frukost, du ska gå såpass fort att du blir andfådd. Gör detta varje dag och du ska se att kilona börjar försvinna. Det är iaf en bra start!

Muttley
12 januari 2009
Är du inte morgonpigg så skit i att gå innan frukost för de gör ingen större nytta ändå. Har faktiskt pratats en del om de nu på senaste tiden och inte ens bodybuildarna gör det för förbränner inte mer för det=).
du kan gå exakt när du vill på dagen. Jag har aldrig någonsin gått på morgonen men ändå rasar kilonan sjukt mycket.

101 Inlägg
12 januari 2009
Finns många sätt,men alla är inte lika bra på samtliga.
Men som redan nämnts,promenad på morgonen innan frukost,det är då kroppen förbränner som bäst.
Frukosten ska defenetivt inte innehålla vitt bröd,prova dig fram med fiberrika brödsorter i stället,eller grötfrukost(står sig bra länge).
Små portioner,men med tätare och jämna intervaller.
Motion är första prio för att få kroppen att bli av med "slagget" i kroppen + dricka minst 3 liter vatten om dagen(ej läsk eller öl)
Blir du hungrig frammåt kvällen efter middag,ät en banan.
Man kan även byta ut en fast måltid som lunch eller middag,mot en "bantapåse" dvs ett pulver med fettsnålt innehåll,men med vitaminer och aminosyror.
Börja raska promenader med 20 minuter om du har taskigt flås,och öka därefter kondisen ökar.
Bränner bäst efter 30 min rask fart.
Middagarna ska innehålla lite fett och gärna mycket grönsaker,skippa såser.
Kyckling är bra sund mat.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
12 januari 2009
Minska på sockerintaget!!!
Ät inget som innehåller mycket vetemjöl såsom vitt bröd (frallorna), pasta mm.
Lättyoghurt och en frukt som mellanmål.
Ha som regel att äta vid fasta tider och i måttliga mängder.
Om du vill ha bröd så ät så mörkt med fullkorn som möjligt.
Ät kött och grönsaker. Mättar bra och har lågt kaloriinnehåll.

Börja motionera.
Fixa en motionscykel eller Crosstrainer o kör med inomhus på vintern.
Gå snabba promenader/jogga så kroppen får igång pulsen = fettförbränningen.
Om du ska gå ner 1kg så måste du förbränna ca 7000 kalorier.
Du måste göra av med mer kalorier än vad du stoppar i dig för att gå ner i vikt.
Så tänk på vad du stoppar i dig och börja rör på kroppen ordentligt.

9 108 Inlägg
13 januari 2009
Det viktiga för att bränna fett är som sagt att skippa socker och att träna länge och konstant så pulsen hålls uppe, 20 armhävningar och 30 situps låter mer muskelbyggande än fettförbrännande, skulle hellre satsat på en 40-minuters promenad innan frukost.

Har du bråttom kan du köpa dig måltidsersättning, gick ner 10kg på drygt två veckor med Allévo Choklad för ett tag sedan roll 5 drinkar om dagen, mycket vatten, 40 minuters promenad på morgonen och 40 minuter motionscykel på dagen var receptet. Finns att köpa på t.ex. Hemköp. Hur nyttigt det är är en annan femma.

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 januari 2009
MilleN skrev:
Har du bråttom kan du köpa dig måltidsersättning, gick ner 10kg på drygt två veckor med Allévo Choklad för ett tag sedan roll 5 drinkar om dagen, mycket vatten, 40 minuters promenad på morgonen och 40 minuter motionscykel på dagen var receptet. Finns att köpa på t.ex. Hemköp. Hur nyttigt det är är en annan femma.

Jag är inte proffs men tränar till och från. Helt klart går man upp i vikt om man tränar mindre och äter sämmre.

Jag förespråkar en ändrad livsstil framför chokladdrinkar, det är liksom inte hållbart att gå på diet hela livet.

börja med frukost, jag käkar ett par skivor lingongrova, det mättar fram till lunch. Sen är hemligheten att äta normala portioner helt enkelt. hoppa över allt vad kakor och godis heter, käka en Risifrutti light istället. För mig funkar det bäst att äka relativt ofta, dvs frukost, mellanmål (risifrutti) lunch, mer mellanmål, träna, middag...

Men absolut mest ger det att se över sina mängder mat man stoppar in och få upp röven ur soffan, ny snackar vi inte 5timmar boxning om dagen utan bara röra sig normalt, ställ bilen om det är 500m till affärn osv. små ändringar gör mycket som fasen i början.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 814 Inlägg
13 januari 2009
träna kondition när du kan dvs gå promenader, jogga, springa

är många små mål istället för få stora

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
13 januari 2009
MilleN skrev:
Det viktiga för att bränna fett är som sagt att skippa socker och att träna länge och konstant så pulsen hålls uppe, 20 armhävningar och 30 situps låter mer muskelbyggande än fettförbrännande, skulle hellre satsat på en 40-minuters promenad innan frukost.

He he, jooo måltidsersättningar funkar bra tongue Körde på det i ca 3 veckor och gick ned ca 6 kilo. UTAN att röra mig mer än vad jag brukade innan. Drack bara 3 gånger om dagen.

Funderar på att köra på drinkar igen men promenera ca 40 min/dag som jag gjort i ca 2 veckor redan. Borde ju liksom gör anågon nytta? =P

Fast man blir ju rätt sleten av att bara köra drinkar så jag tar en klementin eller ett äpple ibland också smile

I do it my way

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
13 januari 2009
Hehe, först läste jag det som att du vägde 186kg tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.

2 665 Inlägg
14 januari 2009
jag går i samma tankar som trådskaparen.
Jag är 198cm och vägde 108kg.

Jag skippade smöret på mackorna. Är grovt mörkt bröd (inte ljust snabba kolhydrater) och vasa sport.

Lagom stora portioner är också mitt problem, det är ju så gott med mat. Väger mina matlådor nu.
Lunch 400gram  kvällsmat 300gram Låter kanske lite, men det räcker om man inte tränar eller har ett tungt jobb. En fullproppad låda pasta o köttfärs kan väga 800gram.
Raskpromenad ca35min måndag, onsdag o fredag.

Minska kraftigt på coca cola (öl) drickandet.

tappade 2kg på 2veckor vilket är perfekt. Fortare ska man inte gå ner sägs det.

Lycka till. Läs vad Fredrik Paulun har att säga. Här står allt du behöver veta.  http://www.paulun.se/

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 januari 2009
Jag har gjort arbeten om dieter så jag har ganska stor koll på vad man ska och inte ska äta.

Eftersom kroppen omvandlar kolhydrater till stärkelse och sen vidare till fett så ska du undvika kolhydrater. Eftersom kolhydrater inte är så mättande så är det extra bra att undvika det.

Grundregeln är att för att förbränna så mycket som möjligt så ska du äta något var 3:e timme. Annars går kroppen in i svältläge och då är förbränningen minimal. Omättade fettsyror, fleromättade fettsyror och mycket protein ska du äta. Det är även det som är mättande så det är riktigt bra.

Något som jag åt förut som är riktig nyttigt är Kessela. De är ungefär som Keso. Lättkessela smakar skit men det består till 90% av ren protein, alltså det är skitnyttigt.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst här egentligen, men för att göra de lätt ska ja lista lite saker som är NYTTIGT och MÄTTANDE.

*Fisk - Speciellt fet fisk som lax. Mycket nyttiga fettsyror och omega 3 fetter.
*Kyckling - Består nästan bara av protein.
*Ägg - Mycket protein och nyttiga fettsyror.
*jordnötter - Nästan uteslutande nyttiga fettsyror.
*Bönor - Många vegeterianer äter detta som proteintillskott.   
*skaldjur - Typ räkor.
*Allmänt "lätta" mejeriprodukter.
*Grönsaker och Frukt.

Sånt du absolut ska undvika!

*Pasta - Bara snabba kolhydrater.
*Ris -    Även detta snabba kolhydrater
*potatis - Samma sak här
*Vitt bröd
*Socker

En bra sak att köpa kan vara "kosttillskott" i form av 90 eller 100% protein som du blandar med mjölk. Pefekt som nyttigt och mättande mellanmål eller frukost.

Något jag åt som frukost som var ritkigt mättande var 2 stekta ägg(stekta i rapsolja) och sen en Lättkessela med LITE jordgubbs sylt. Detta klarade ja mig på mer än 3 timmar, men för att undvika svältläge så ät var 3:e timme smile

Sen om man ska vara onyttig så ska man vara de på morgonen när förbränningen är som högst.

Sen träna givetvis. För att förbränna så mycket fett som möjligt ska pulsen ligga mellan 120 - 160 slag/minut.

Lycka till!

mvh Emil
Senast redigerat av Ellertz (14 januari 2009)

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Mästare
2 947 Inlägg
14 januari 2009
Rickard-v skrev:
Väger mina matlådor nu.
Lunch 400gram  kvällsmat 300gram Låter kanske lite, men det räcker om man inte tränar eller har ett tungt jobb. En fullproppad låda pasta o köttfärs kan väga 800gram.

Äre du som ä Gunde Svan?

Dem där dietdrinkarna funkar dem?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

helt galen
388 Inlägg
14 januari 2009
Dricker du mycket läsk? Om du byter ut all läsk mot mot vatten kommer du tappa mellan fem och tio kilo på två månader bara genom det. Äter du hodis och chips? Ät inte alls alt BARA på lördagarna. Är man godissugen så köper man ett äpple, en kiwi, vindruvor eller vad du tycker är GOTT från fruktdisken.

4 skivor bröd på morgonen? Gå ner till tre och ha som redan sagts hellre skinka än ost på.
Ät mindre portiner. Jag bantar också, jag äter ofta från mindre tallrikar. Det lurar ögat. Tallriken är ju fortfarande full! (men mindre big_smile )

Du har hund, det är ju guldläge! En timmes promenad om dagen och i ganska rask takt inte i snigeltempo. Musik i öronen gör det lättare. Situps och armhävningar är bra men de ger mer muskler än bränner fett. Musklerna lägger sug under fettet - du blir mer vältränad men kommer inte se smalare ut.

Har du stark självdiciplin så kör en månad där du verkligen låter bli sockret och går långa promenader så ska du se att det händer grejer fort! 
Och känner du att du MÖRDAR för något gott (chips, godis what ever) så köp en LITEN godisbit, inte en full påse) det dämpar och sen tar man nya tag igen.

Jag har tappat tio kilo på två månader ungefär, det är inte ens svårt när man väl ger sig fan på det!

Varför åka fort när man kan åka brett?

Muttley
14 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Rickard-v skrev:
Väger mina matlådor nu.

Äre du som ä Gunde Svan?

dietdrinkar kan funka om du pallar med deras vidriga smak. jag klarar inte av det. Bättre att äta riktigt mat och träna mer istället. Om man nu bara ska gå ner i vikt. Sen så gäller de väl att hålla hårt på maten och inte äta nått smått ibland om man går på det.

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 januari 2009
tkd_rille skrev:
KimVsWorld skrev:
Rickard-v skrev:
Väger mina matlådor nu.

Äre du som ä Gunde Svan?

dietdrinkar kan funka om du pallar med deras vidriga smak. jag klarar inte av det. Bättre att äta riktigt mat och träna mer istället. Om man nu bara ska gå ner i vikt. Sen så gäller de väl att hålla hårt på maten och inte äta nått smått ibland om man går på det.

Dietdrinkar kan ju vara riktigt goda också. Vissa smakar ju milkshake smile De ja kan tycka är negativ är att de inte är så mättande.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök