bronwaller skrev:
Hammarslag skrev:
bronwaller skrev:
lutar åt maptun låda
Quaife sne skuren drevsats + quaife diffbroms ? = då behöver du inte oroa dig för ras
Ska bilen bara vara en leksak + gå på bana så kan ju rakskuret (bananpassad) vara ett föredra ? minimerar effektförlusten gentemot sneskuret, så får du det riktigt sköna ljudet ifrån en rakskuren låda.
Men det kostar ju till priset av komfort.
http://se.youtube.com/watch?v=u2B_qLVomzsSådär låter quaife rakskuret i en Saab 95 aero orginal, med inredning o isolering kvar = SPORTIGT!
utan isolering o inredning så låter det destomer o hörploppar kan vara att föredra
Bilen ska bli en ren banbil inget gat lek så rakskuret kan du lita på att det blir
vilka är bäst på det
gärna länkar
tack för länken
gött
Finns bara en rakskuren sats att köpa till saab 9000 med kortmotorn, dvs inte gamla 9000 långmotorn.
www.racestuff.se säljer denna sats, 36600;- kostar den. Sen måste du köpa en quaife diff på det, ytterligare ca 12000kr, sen så kostar nya synkar/lager o allt sånt som man såklart byter i samma veva.
5500kr var det billigaste jag hitta, för montering av drevsatsen samt de modifikationer som krävs för att få den monterad.
Men det är priset man får betala, för den håller för allt! Nordic uhr har kört med sin låda i 6-7år nu utan ras, och den har ju knappast gått lugnt. Flera hundra 402m körningar har gjorts med ballongdäck o klister.
Senast redigerat av Hammarslag (22 januari 2009)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed