3066
Sök

vart påbackad,och föraren smet!anmäla han?

7 100 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
hallå!
vart igår påbackad på en parkering medans ja var på ett möte.
min bror satt kvar i bilen,så helt plötsligt så ser han en bmw backa rakt in i fronten på mazdan.och när de hände så gick han ut och tänkte kolla på skadorna,då såg bmw föraren de och stack i väg fort som satan.

vart lite smårepor och att kofångarn satt lös.
så,kommer ja få ut nå pengar för de?
och kan ja anmäla han för smitning fast de inte vart så stora skador?

bytte kofångarn idag,för ja hadde tänkt att göra de idag ändå,för den gammla hadde en annan skada.

mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

39 Inlägg
13 januari 2009
klockren smitning och det är gött straffbart

3 714 Inlägg
13 januari 2009
tog han regnumret så skulle jag anmäla utan tvekan

det är smitning det handlar om
rätt allvarligt vad jag hört men kan ha fel

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

7 100 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
har en del av reg nummret.men har sett han jävligt ofta på stan,så när ja ser han ska ja ta nummret och sedan dra till polisen.

EDIT:har ju ett vittne ochså.bror min som satt i bilen.
Senast redigerat av bmx (13 januari 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 januari 2009
Något större ersättningsbelopp får du nog inte.
Speciellt med tanke på att du bytt stötan redan, så du inte kan visa upp och redovisa skadorna.

Men får du hans reg nr så anmäl, känns bättre sen när du vet att han får böter iallafall.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 100 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
aha okej!

ja precis,så den jäveln får tillbaka!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 januari 2009
bmx skrev:
aha okej!

ja precis,så den jäveln får tillbaka!

Ungeför så,  ja smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

39 Inlägg
13 januari 2009
Eller oxå brakar du in i sidan på honom och skyller på att du trodde ni lekte kull??tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 januari 2009
Ias skrev:
Eller oxå brakar du in i sidan på honom och skyller på att du trodde ni lekte kull??tongue

haha... -"du är..!"

Mvh Tommy

39 Inlägg
13 januari 2009
te_wik skrev:
Ias skrev:

haha... -"du är..!"

Mvh Tommy

jepp,,,gött snopen han skulle bli

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 januari 2009
jag skulle anmält just för sakens skull och att det va smitning.. så även om du inte satte så stort värde i att det faktiskt blev lite märken på bilen så hade jag anmält ändå

528 Inlägg
13 januari 2009
Ända sättet för dig att själv slippa betala självrisken är om du anmäler det, samt att du faktiskt kan bevisa att det är han. Iom att du har vittne så är väl chansen stor att föraren erkänner - annars är det faktiskt så krasst att det åligger *dig* att bevisa vem det var och att det inte var du. 
Jag fick min motorhuv repad på en parkering och ringde upp försäkringsbolaget om det ärendet och fick då veta att såvida jag inte kan bevisa vem det var så var det jag som skulle betala självrisken. Det var enligt mitt bolag mer regel än undantag att smitaren inte kan hittas och att bilägaren får betala självrisken.

Så, ta reda på vem det är. Vid närmre tröttsam eftertanke vet jag inte om du måste anmäla honom till polisen egentligen, vet du vem det är så kan du ju ringa upp personen - men så omdömeslösa personer som smiter från platsen bör bli anmälda.

998 Inlägg
13 januari 2009
Hände samma sak för mig på julafton, men ingen var i bilen när det hände, Inte så kul att komma ut och hitta bilen så. Spec när man haft bilen i 2 dagar sen den var inne pga inbrott.
Har du regnr så är det bara att gå till polisen, hade jag gjort utan att tveka.
Fronten och huven är kasst på min så jag hoppas att dom löser in den.
Senast redigerat av LordLife (13 januari 2009)

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
13 januari 2009
blev påbackad i sommras, vet exakt vem de va, har namn nr på regnr samt foto, men han backade in i mig då ja inte va hemma, har flera kompisar så som såg hur han stog parkerad innan vi for å hur min bil stog då vi kom hem. men fick inte ut nått då ingen såg själva händelseförlopet. försäkringsbolag hej kom å hjälp mig. kan ju fethaja att ja ska förstöra för denna människa.

till ditt problem. Han åker på det då du har vittne då detta hände. Men de blir inte så mycket, de du ska göra är att polisanmäla han för smitning. känns mycket mera för han.

blacken
13 januari 2009
Ta kontakt med muppen och säg åt  han att slita upp lädret. Ställer sig han nekande till det, så polisanmäl honom för smitning rakt av!..
Senast redigerat av blacken (13 januari 2009)

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 januari 2009
Bästa ekonomiska ersättningen är direkt av smitaren själv.

Säg att du har vittne och allt sånt. Säkra med foto på både dina skador och på hans bil om du kan.

Tror nog det är värt många tusenlappar att slippa smitningsanmälan till polisen med sån stor chans att han torskar dit på det...

Bara att begära 5000:- eller nå för sveda och verk samt de extra som det kostat dig i tid och pengar att fixa tillbaka.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

517 Inlägg
13 januari 2009
håller med här.. kontakta honom personligen, för tydligen har ju han sett ditt vittne med.
Jag vill inte uppmana till brott, vilket utpressning är. Men här kan du göra stålar wink

7 100 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
några pengar lär ja ju inte få ut av skadorna iaf,som sagt,de vart inte så mkt,och fronten har jag bytt redan för ha hadde en hemma som ändå skulle bytas!

men anmäla han ska jag göra iaf för smitningen.

och sen så¨har jag fått ett tips av någon om vem de är.så de ska ja kolla upp nu och sen blire raka vägen till polisen och göra en anmälan smile

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
14 januari 2009
Lätt man skall änmäla en smitning så "Aset" lär sig om fan åkerdit påted...   fuck vad jag hatar sånna...

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

7 100 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
ja precis!
och de värsta var ju att brosan satt i bilen,och han klev ut för att kolla om de blev nåt,och då den andra de,så då bara stack han iväg,jävligt smart mad

Sök