blir lättare med bara turbo eller kompressor, för med båda ska vara backventiler i tryckrören hit o dit..dump behövs inte på diesel för de e inget gaspjäll så de blir inget vakum, inget under tryck att göra sig av med
Eftersom du inte har något spjäll som stänger så får du heller ingen tryckstöt när du släpper gasen. Dieslemängden minskar men luftflödet fortsätter tills turbon tappar fart... 2 backventiler bara så är du hemma.. Ev någon koppling så kompressorn firkopplas när turbon byggt sitt laddtryck...
Som tidigare är sagt, du behöver ingen dumpventil på en diesel. Faktum är att om du lyckas bygga ett system som kan få en dump att låta så lär du (om någon skillnad alls) få en effektförlust
blir lättare med bara turbo eller kompressor, för med båda ska vara backventiler i tryckrören hit o dit..dump behövs inte på diesel för de e inget gaspjäll så de blir inget vakum, inget under tryck att göra sig av med
men skenar den inte iväg på varv på motorn då? om inte över trycket släpps ut när ja släpper gasen?
som alla säger behövs där ingen dumpventil på en diesel, men det finns att köpa specialare med magnetventil och nån sorts motor. kostar dock ganska mkt pengar för en sån meningslös grej.
blir lättare med bara turbo eller kompressor, för med båda ska vara backventiler i tryckrören hit o dit..dump behövs inte på diesel för de e inget gaspjäll så de blir inget vakum, inget under tryck att göra sig av med
men skenar den inte iväg på varv på motorn då? om inte över trycket släpps ut när ja släpper gasen?
ne då de skenar inte, de enda ja märkt som får en diesel att skerna är att skruva upp pumpen som fan på en sugdiesel.. men det är inget som du behöver tänka på:P