2539
Sök

Dumpventil?

Stressad fläkt
93 Inlägg
19 februari 2005
Trådstartare
#1
tjena jag undrar varför man har en dumpventil och om det finns någon film med en sån som sitter på en bil det enda ja vet är att det pyser gött som fan vart kan man köpa osv

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t

Stressad fläkt
93 Inlägg
19 februari 2005
Trådstartare
#2
har läst lite det är för turbobilar va? men finns det något annat sätt att bilen ska låta som e billigt??  ändrör låter det mer av det??

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
19 februari 2005
#3
Jo du kan ju tex plocka bort sista dämparen på avgas systemet... Som min granne har gjort.. Å hens volvo 240 låter så mycket att det skakar i rutorna hos mig när han startar högen.. Annars så kan du väl köpa ett Simons system... Eller om du her en volvo eller saab så kan du köpa dig ett Jt... Både simons/Jt är billiga system..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

127 Inlägg
20 februari 2005
#4
För det första om du ska ha dumpventil ska du ha en TURBO bil... En dumpventil fungerar ej utan laddtryck.. Va har du för bil? Du kan Skaffa sportavgassystem och öppetfilter då låter det lite bättre... Mvh

Robban
200sx s13

12 086 Inlägg
21 februari 2005
#5
Att plocka bort ljuddämpare är inte bra!tongue.. låter ju som faan inuti bilen! men bygga lr köpa ett sportsystemn är ju vettigt.

Dumpventiler sätetr man på turbobilar, mellan turbon och innan spjället för att släppa ut övertryck som bildas när man stänger spjället med turbon i fullt snurr, och därav låtr turbon fortsätta snurra i sin höga hastighet. Så en dumpventil är framförallt funktionell men ger även ifrån sig ett gott ljud.

Grymt billiga dumpventiller hittar du på www.stylingbutiken.se
De har en röd eloxerad öppen dump med tratt för 749kr. Säkerligen inte den bästa på marknaden men snygg och den kostar ju som en tank soppa.

Att sätta på ett ändrör ger ingen skillnad på ljudet, bara utseendet.

343 Inlägg
22 februari 2005
#6
Den där Almgren måste väl driva med oss allihopa eller?

Stressad fläkt
93 Inlägg
22 februari 2005
Trådstartare
#7
varför driver ja med er?? sad

Ok tack för svaren då vet jag:)

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t

343 Inlägg
22 februari 2005
#8
Hur gammal är du Almgren?

Stressad fläkt
93 Inlägg
23 februari 2005
Trådstartare
#9
ta det via pmmen varför driver ja med er? sad

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t

V12 power
21 Inlägg
24 februari 2005
#10
Varför ta upp hur gammal någon är och om han driver med en?

Alla kan väl inte vara lika kunnig på bilar! Har man en fråga så måste man väl få ställa den utan att bli pikad? Tycker de är dålig stil iaf!

Mvh Thomas


Administratör
11 911 Inlägg
25 februari 2005
#11
smedman skrev:
Varför ta upp hur gammal någon är och om han driver med en?

Alla kan väl inte vara lika kunnig på bilar! Har man en fråga så måste man väl få ställa den utan att bli pikad? Tycker de är dålig stil iaf!

Mvh Thomas



Håller med!

Har faktiskt missat det här med att man måste veta svaret innan man ställer frågan smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

24 Inlägg
25 februari 2005
#12
de här med dump? har hör man kan placera den på olika sätt!
tydligen är det inte bra att sätta den direkt efter turbon pga värmen som bildas! men de måste ju vara de bästa , ju närmare turbon ju bättre funktion måste den ju ha??

343 Inlägg
25 februari 2005
#13
Okej, ja ber om ursäkt. Var dumt sagt.

Stressad fläkt
93 Inlägg
25 februari 2005
Trådstartare
#14
Almgren skrev:
ta det via pmmen varför driver ja med er? sad


Tack precis vad ja ville att någon skulle säga.... ;P

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t


Sök