3516
Sök

"Stilettnyckel" till volvo v40 -98 ?

1 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Hej allihopa!

Är nyreggad och vill säga hej till alla, hört om denna sida och att alla är hjälpsamma smile
Har en V40 -98, jätte nöjd o allt men sak hade jag gärna velat fixa till och det är larmdosan. Man måste stå nära bilen för att signalen skall kunna skickas för att clåset skall fungera. har redan bytt batteri, har två doser och på båda är det samma grej.

Nu till "stilettnyckeln", en sån vill jag ha! hur gör jag, vart köper jag, vem pratar jag med?

267 Inlägg
14 januari 2009
jag har samma problem, har tre dosor o alla e likadana det e något skumt, stör mig as mycket på det

rostskyddsmålare

Random Hero
4 047 Inlägg
14 januari 2009
öppna fjärren, leta upp antenn delen, böj till en 2 cm isolerad kabel o löd fast på anten delen o vik kabeln lite fint o sätt på locket så räcker den bra mkt längre, funkar ej på carhuards då deras felsta går på ljud

nyckeln fixar du på volvo

Dog food lid. Backwards

509 Inlägg
14 januari 2009
Hmm. Undra om det är vanligt på s/v40. På min får jag stå å sikta in genom rutan ett tag innan den låser/låser upp. Bytte batterier men de blev inte bättre.

88 Inlägg
23 januari 2009
Har också upplevt det här problemet!

Bytt batterier och sådat och ibland är räckvidden 1-2 meter bara och ibland är 10-15 meter och inga problem, väldigt ojämt fast det är samma plats den står på.

Någon som har en vettig lösning på det här ?

Sök