3876
Sök

Är Audi verkligen bra bilar?

Auditok
169 Inlägg
5 augusti 2007
jag skulle vilja påstå att audi är bra grejer, samtidigt så kan allt på precis vad som helst om de så är Kia eller Mercedes, krångla.
Jag är ett Audi-freak iallafall!

DFFL
9 020 Inlägg
5 augusti 2007
Streammen skrev:
Ponuts skrev:
Polarn har en rs4 å den krånglar bara, kul när det är en så billig bil.

Alla bilar kan krångla lilla gubben, även din pizzaräcer. Om man kollar generellt så är audi bland de bästa bilar du kan köpa idag, om du är ute efter en alldaglig bil, tonvis med körglädje enligt mig, om man jämför med vissa andra märken som volvo, ford, mm

När jag säger detta drar jag inte med alla sportmodeller utan alla modeller som vanliga svensson brukar använda, a4, a6, v40, s70, v70, v50, mondeo, focus, mm mm ( bara några modeller)

Man kan ta min som exempel.
Ganska gubbig bil, men det är bara en 1.8T med 190hk.
Hur många märken bygger bilar med så små motorer och lika många hästar?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Evolution
1 627 Inlägg
5 augusti 2007
audi håller bra och bra körglädje men när nått går sönder som det gör på alla bilar så e de inte billigaste bilen att hålla på med

Fäll ner pungen och landa

OEM <3
6 957 Inlägg
5 augusti 2007
kanelbull2 skrev:
audi =Fyra nollor i grillen ,och ne bakom ratten ..big_smile big_smile

och var är din bil då...?

Har bara hört bra saker ifrån Audi ägare,
dock audi 100 (C4) har varit lite strul med vattenpumpen...?
känner 2 som haft lite strul, fast då snackar vi uppåt 25 000 mil big_smile

Tanken nästa år är en S3:a lr en A4 Tdi...så ja skulle inte ha nåt emot att äga
en Audi smile

OEM <3

Kalaskillen
246 Inlägg
5 augusti 2007
Karlzzon The One skrev:
audi håller bra och bra körglädje men när nått går sönder som det gör på alla bilar så e de inte billigaste bilen att hålla på med

Allt för att de är ett bra märke och de har en högstandard på sakerna de tillverkar. Nu tänker alla, "ja men de har väl volvo, och alla andra också. Självklart!" men man kan ju till exempel bara undra hur denna tråd kom upp i från första stund, han undrar om de är bra bilar, för han har ju hört de både från media och från mun till mun. Och de är ju inget trams de han hört, för Audi är ett bra märke bara att inse.

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

220 Inlägg
6 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Streammen skrev:
Ponuts skrev:

Alla bilar kan krångla lilla gubben, även din pizzaräcer. Om man kollar generellt så är audi bland de bästa bilar du kan köpa idag, om du är ute efter en alldaglig bil, tonvis med körglädje enligt mig, om man jämför med vissa andra märken som volvo, ford, mm

När jag säger detta drar jag inte med alla sportmodeller utan alla modeller som vanliga svensson brukar använda, a4, a6, v40, s70, v70, v50, mondeo, focus, mm mm ( bara några modeller)

Man kan ta min som exempel.
Ganska gubbig bil, men det är bara en 1.8T med 190hk.
Hur många märken bygger bilar med så små motorer och lika många hästar?

Saab

220 Inlägg
6 augusti 2007
Streammen skrev:
Ponuts skrev:

Lilla gubben?  Pizza räcer?  Säger du det till pizzabagarna med eller är du bara jävligt cool bakom skärm och tangentbord?? Ojsan du ägde en audi lilla gubben, gå å sug lite på mammas tutte så lär du dig något. Bara för att jag äger pizzaugn så hävdar jag inte att det är världens bästa bil. Hade du ägt en saab så hade du med 100% säkerhet påstått att det vore den bästa bil som rullat på jordens vägar. Sa föresten din morsa till dig att du är en överlevande abort?

220 Inlägg
6 augusti 2007
Här skriver man att ens polares rs4 krånglar och att det är synd på en sån dyr bil, så kommer någon liten skit å hoppar på en bara för att han äger en audi.

184 Inlägg
6 augusti 2007
Streammen skrev:
Karlzzon The One skrev:

Allt för att de är ett bra märke och de har en högstandard på sakerna de tillverkar. Nu tänker alla, "ja men de har väl volvo, och alla andra också. Självklart!" men man kan ju till exempel bara undra hur denna tråd kom upp i från första stund, han undrar om de är bra bilar, för han har ju hört de både från media och från mun till mun. Och de är ju inget trams de han hört, för Audi är ett bra märke bara att inse.

WORD

Audi Freak :)

87 Inlägg
18 juni 2010
Jag har själv kört Audi nu i snart ett halvår. Förutom att generatorn var kass så funkar bilen felfritt. Aldrig vart med om en bil som är så trevlig och köra, går mjukt och känns nyare än vad den faktiskt är.

Sen är de en väldigt trevlig bil och skruva och dona med. Man märker direkt att någon faktiskt har suttit och tänkt till på alla små detaljer. Man ska inte behöva byta en dörr pga att en elhiss slutar fungera tex :p

Inte för att just det exemplet stämmer in på någon bil vad jag vet, men tror ni fattar vinken.
Monterade själv ner mina framdörrar här i dagarna, och man känner verkligen hur dom byggt bilen för att man just ska kunna byta ut knapparna till elhissarna utan att behöva krångla mer än att byta en kontakt.

Köper man Audi, får man i regel väldigt mycket bil och komfort för pengarna, samt en väldigt säker bil.

Sonaks

Administratör
11 896 Inlägg
18 juni 2010
Sonaks skrev:
Jag har själv kört Audi nu i snart ett halvår. Förutom att generatorn var kass så funkar bilen felfritt. Aldrig vart med om en bil som är så trevlig och köra, går mjukt och känns nyare än vad den faktiskt är.

Sen är de en väldigt trevlig bil och skruva och dona med. Man märker direkt att någon faktiskt har suttit och tänkt till på alla små detaljer. Man ska inte behöva byta en dörr pga att en elhiss slutar fungera tex :p

Inte för att just det exemplet stämmer in på någon bil vad jag vet, men tror ni fattar vinken.
Monterade själv ner mina framdörrar här i dagarna, och man känner verkligen hur dom byggt bilen för att man just ska kunna byta ut knapparna till elhissarna utan att behöva krångla mer än att byta en kontakt.

Köper man Audi, får man i regel väldigt mycket bil och komfort för pengarna, samt en väldigt säker bil.

Sonaks

Notera när sista inlägget skrevs här. 2007-08-06 22:59:26

Är det meningsfullt att lyfta en sån tråd?

Låser här.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök