Gröna är typ lite bättre standardgrejor, funkar som vanligt med tål lite mer aktiv körning. Röda går steget längre, bettar aningen sämre vanlig körning men de funkar, därimot när du börjar stressa dom så visar dom sin rätta sida. En polare kör med röda på sin 850.
Sen finns de gula med, du förstår nog. De gula äter dessutom skivor, det gör röda med.
Har kört med gröna på två bilar som vi kört lite bana med och beläggen har lossnat från bakstycket så att säga, de har särat på sig, den ena lossnade och åkte rakt in i fälgen med ett stort hål som följd.
jag kommer aldrig mera köpa dom... bara min åsikt.
Gröna är typ lite bättre standardgrejor, funkar som vanligt med tål lite mer aktiv körning. Röda går steget längre, bettar aningen sämre vanlig körning men de funkar, därimot när du börjar stressa dom så visar dom sin rätta sida. En polare kör med röda på sin 850.
Sen finns de gula med, du förstår nog. De gula äter dessutom skivor, det gör röda med.
Jag skulle köpt gröna om jag vore dig.
Jasså? för när jag skulle köpa för nått år sen så kollade vi i listan och då va dom gröna sämre än orginal och dom röda likvärdiga så jag köpte dom gula iom att jag skulle köra lite bana men tror ni att dom pallade med det? nej utan märkte sen när jag tog loss klossarna efter ett tag att det lossat stora bitar.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Gröna är typ lite bättre standardgrejor, funkar som vanligt med tål lite mer aktiv körning. Röda går steget längre, bettar aningen sämre vanlig körning men de funkar, därimot när du börjar stressa dom så visar dom sin rätta sida. En polare kör med röda på sin 850.
Sen finns de gula med, du förstår nog. De gula äter dessutom skivor, det gör röda med.
Jag skulle köpt gröna om jag vore dig.
Jasså? för när jag skulle köpa för nått år sen så kollade vi i listan och då va dom gröna sämre än orginal och dom röda likvärdiga så jag köpte dom gula iom att jag skulle köra lite bana men tror ni att dom pallade med det? nej utan märkte sen när jag tog loss klossarna efter ett tag att det lossat stora bitar.
Då är dom väl skit, jag skriver bara vad jag läst mig till. Förutom dom röda min polare har på sin bil o som funkar jag jag beskrev.
Att du i en lista läst att gröna skulle va sämre än original låter ju apskit.
Dom skrev inte så mycket om just EBC. Det dom skrev var mestadels negativt. Finns det någonstans där man kan hitta objektiva jämförelser?
EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion. Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.
Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Dom skrev inte så mycket om just EBC. Det dom skrev var mestadels negativt. Finns det någonstans där man kan hitta objektiva jämförelser?
EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion. Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.
Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.
Eftersom du läst igenom tråden så ser du att det finns många andra märken som fungerar otroligt mycket bättre än EBC, så varför ens fundera på det?
Jag kommer köra carbotech, hade kört ferrodo DS om dom inte blivit så jävla dyra.
Jag kör med EBC Yellowstuff på mr2an och är riktigt nöjd än så länge. Har hört en hel del negativt om EBC men fick ett riktigt bra pris av en firma på ebay och kände mig tvungen att testa.
Funkar riktigt bra på gata (inspirerad körning och högfartsbromsning) och gnisslar inte. Bra bett och inga tecken på fadning efter 18-20 rundor på Superstage.