3231
Sök

bmw turkbil??

blacken
23 februari 2007
newkie skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:

Amerikanska bilar är snygga! Sedan kommer världens mest producerade motor därifrån. Cheva smallblock. Håller hur länge som helst. Så kom inte och säg att dom är dåliga.

jag håller med dig! gjutjärn och vinkel kan inte vara fel. Dessutom så har amerikanska bilar en själ som dom tyska bilarna inte har.

Visa mig själen i nya Chev..ehrm..Daewoo wink

jag sade amerikanska bilar. te:x GT 40, AC Cobra. Corvette,`Cuda 440 Magnum,  Dodge Charger, Mustang Mach 1, osv,osv.

7 120 Inlägg
23 februari 2007
lelleal skrev:
Ja säget bara en sak Blatte Most Wanted

Och ni klagade på MIG??? yikes

71 Inlägg
23 februari 2007
lelleal skrev:
Ja säget bara en sak Blatte Most Wanted

Jag säger bara en sak till dig REDNEC....vilken tönt helt otroligt säg så i verkliga livet om du är så tuff...

524 Inlägg
23 februari 2007
Ok,,, Måste skriva lite bara. BMW är bra bilar. Han som sejer emot kan ju tänka om lite.
Det är dock roligt att se när invandrare kommer med sina bilar. Majoritet BMW.
De dom flesta "lokala ungdomar" ser då är ju en typ av "kapprustning" en tävling/statusgrej där nyast, snyggast o.s.v. vinner.

71 Inlägg
23 februari 2007
Oke jag är invandrare jag är varken arab, turk, iranier jag är från ex jugoslavien jag är inne på min tredje BMW har haft en 523, en 540, och nu en m3 har bmw för att jag gillar att köra bil och inte för att visa upp det för någon, så att invandrare skulle ha bmw för att visa upp det för sina polare och släkten kanske stämmer på visa men inte på alla, så i vilken kategori hammnar jag i, jag är inte från mellanöster har en bmw men är inte svensk heller. Ju jag hammnar i gruppen som alla andra här i gruppen där man uppskatar fina bilar.

1 150 Inlägg
23 februari 2007
cado_mdrei skrev:
Oke jag är invandrare jag är varken arab, turk, iranier jag är från ex jugoslavien jag är inne på min tredje BMW har haft en 523, en 540, och nu en m3 har bmw för att jag gillar att köra bil och inte för att visa upp det för någon, så att invandrare skulle ha bmw för att visa upp det för sina polare och släkten kanske stämmer på visa men inte på alla, så i vilken kategori hammnar jag i, jag är inte från mellanöster har en bmw men är inte svensk heller. Ju jag hammnar i gruppen som alla andra här i gruppen där man uppskatar fina bilar.

Har någon anklagat dig ?host

71 Inlägg
23 februari 2007
lelleal skrev:
cado_mdrei skrev:

Har någon anklagat dig ?host

jag säger bara du behöver inte bete dih som en mupp här när i verkliga livet du inte vågar säga så där...ingen har anklagat mig men skulle reagera på samma sätt om någon började säga svenne hit svenne dit...

Rebel with a cause
224 Inlägg
23 februari 2007
Att folk kränger på plastkit på en 318 är väl lika illa som att sätta en vinge på en volvo? Sen har väl "turkarna" bättre smak än många svennar med tanke på valet av bil? smile

524 Inlägg
23 februari 2007
Asså, jag syftade på dom som jag anser lever i sin "fantasivärld" typ 18-25 som ligger och drar på maxvarv inne i stan med sina 320, 325 och som konstant måste överbevisa sej själva, allmänt askaxiga o.s.v.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
23 februari 2007
GrebyAxel skrev:
Asså, jag syftade på dom som jag anser lever i sin "fantasivärld" typ 18-25 som ligger och drar på maxvarv inne i stan med sina 320, 325 och som konstant måste överbevisa sej själva, allmänt askaxiga o.s.v.

Men vissa "nysvenskar" har ju en sådan attityd, finns tyvär inget vi kan göra åt det.
Tycker bara synd om de "nysvenskar" som är seriösa och råkar just ha en BMW och får massa skit för det.

De som varvar ur i stan kan ju just bara det, kör de där det är kurvigt så går det inte lika bra för dem tongue

Busdriver
389 Inlägg
23 februari 2007
GrebyAxel skrev:

Jag har upplevt ganska så många fler honda civics med snikmotor och japsdämp eller volvos med wunderbaum som ligger på maxvarv inne i stan, än vad jag upplevt beemers som gjort desamma. har nog fan inte sett en enda beemer som legat på varvstoppet när jag funderar på saken... kanske beror på vart man befinner sig, i uppsala är det som jag beskrev iaf...

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
23 februari 2007
Men va FASEN är detta då nyss var du stolt över att de kallas turkbilar å nu är du förbannad för : "varför just turk???" ...skärp dig faen

edit: till isse26
Senast redigerat av Simppi (23 februari 2007)

2 594 Inlägg
23 februari 2007
ne bmw är fina tyska bilar men jag ser inte så många turkar som har dom, däremot fd volvo raggare som sladdar runt i dom och det värsta är att dom ser fördjävligt ratiga ut me(oftast)

Busdriver
389 Inlägg
23 februari 2007
ghost_boy83 skrev:
ne bmw är fina tyska bilar men jag ser inte så många turkar som har dom, däremot fd volvo raggare som sladdar runt i dom och det värsta är att dom ser fördjävligt ratiga ut me(oftast)

Så börjar det bli i hudiksvall nu med har jag observerat, de föredetta skabb-volvoraggarna har bytt upp sig till skabbiga gamla bmw 5-serie. ett mycket intressant folk må jag säga, dom tog med sig sina wunderbaums också tongue

26 Inlägg
23 februari 2007
Lustigt att så många tror att folks uppfattning av BMW som turkbil det beror på avundsjuka. E36:an, som det snackats mest om i denna tråd, börjar ju på 30 000 på blocket, inte så värst mycket att vara avundsjuk på smile

En turkbil är det, därför att ovanligt många turkar äger en sådan, precis som att en rockbar är en rockbar för att många rockers går dit smile

Nyare BMW, tycker jag inte är så turkiga, men E36:an är helt kurdifierad.

Och ta inte allt så allvarligt, man måste få retas lite!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 februari 2007
Men sluta tjafsa... Alla har tydligen helt olika smak vad det gäller bilar, so what? Era egna åsikter vem som kör BMW är ju helt orelevant egentligen. Jag har flera vänner som kör BMW och det är olika nationaliteter på minst tre av dom, men vem bryr sig? Jag skule inte ha nåt emot en BMW om jag hade råd att köpa och äga den, men all har inte de förutsättingarna.
Så till all ermed fördomar om folk och deras bilar: LÄGG AV!!! Mumla för er själva när ni ser nån ni inte gillar i i en BMW eller Volvo, SAAB, Honda... Dra bara inte in oss normala människor i det.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 534 Inlägg
23 februari 2007
adem skrev:
Jag tycker inte att en bil kan klassas som en "turk bil" eller '"svensson bil" visst många turkar har bmw och mercedes men det är väl inget fel med det man köper den bilen man har fastnat för. En bmw har bättre förarmiljö än en exempel vw eller volvo.

Det roliga är att BMW inte är en Turkbil, det är en Tysk bil, medans Volvo är en svennebil, och jag har ändå inget emot Volvo smile

BMW koncentrerar sig inte på Turkar, de gör helt enkelt snygga, välkonstruerade, kvalitativa, säkra, komfortabla och sportiga bilar, och däri kan inte en skrutten 740 jämföra sig med en BMW(Jag har inget emot 740 heller, är jobbigt med 740-propaganda bara), inte ens de gamla som hade 10 gånger bättre drivlina, och de nya idag som har förbättrat sig på alla andra ställen...

191 Inlägg
23 februari 2007
LOL på denna tråd!
Senast redigerat av Lotec (23 februari 2007)

Åttafemti R

Knegare
718 Inlägg
23 februari 2007
Bara för att dessa 'turkar' som många så gärna kallar den har en aning om vad som är bilar med kvallite gör ju inte det att bilmärket i sig blir sämre?smile

William 2009-02-20

Sök