3064
Sök

bmw turkbil??

250 Inlägg
23 februari 2007
blacken skrev:
newkie skrev:
blacken skrev:

jag håller med dig! gjutjärn och vinkel kan inte vara fel. Dessutom så har amerikanska bilar en själ som dom tyska bilarna inte har.

Visa mig själen i nya Chev..ehrm..Daewoo wink

jag sade amerikanska bilar. te:x GT 40, AC Cobra. Corvette,`Cuda 440 Magnum,  Dodge Charger, Mustang Mach 1, osv,osv.

Ja jag gillar också dom klassiska amerikanska muskelbilarna. Men nu var det bilmärken vi talade om (Over all). Chevrolet är väll amerikanskt forfarande eller? Tycker nog att Gammla e30 M3an hade en själv, andra bilar från tyskland är väll då t,ex Ur-quattron, alla frontmotorporschar, dom äldre Porscharna överhuve taget, Mercedes SL... Alla dessa hade helt klart karaktär och själ så det räckte och blev över, Måsvingen? listan kan göras lång...

Visa mig en modern amerikansk bil som är bättre än en tysk....

------------------------------------------------------

blacken
23 februari 2007
newkie skrev:
blacken skrev:
newkie skrev:

Visa mig själen i nya Chev..ehrm..Daewoo wink

jag sade amerikanska bilar. te:x GT 40, AC Cobra. Corvette,`Cuda 440 Magnum,  Dodge Charger, Mustang Mach 1, osv,osv.

Ja jag gillar också dom klassiska amerikanska muskelbilarna. Men nu var det bilmärken vi talade om (Over all). Chevrolet är väll amerikanskt forfarande eller? Tycker nog att Gammla e30 M3an hade en själv, andra bilar från tyskland är väll då t,ex Ur-quattron, alla frontmotorporschar, dom äldre Porscharna överhuve taget, Mercedes SL... Alla dessa hade helt klart karaktär och själ så det räckte och blev över, Måsvingen? listan kan göras lång...

Tyska fordon har ingen "Själ" att tala om. Dom är för tekniska för det, dvs dom lägger ner så mycket arbete på att göra allt så så nära teknisk perfektion det går, och då så glömmer dom bort att ge fordonet ett "hjärta" också,

Jag älskar cab
73 Inlägg
23 februari 2007
har inte läst i genom tråden nu men . bmw visst det är många som kallar den för pizza räcer kebab bil blatte most wanted men iaf det är många invandarare som har en sån bil men och ^o) om du vill ha en bmw ska du väll köpa den

236 Inlägg
23 februari 2007
blacken skrev:
newkie skrev:
blacken skrev:

Tyska fordon har ingen "Själ" att tala om. Dom är för tekniska för det, dvs dom lägger ner så mycket arbete på att göra allt så så nära teknisk perfektion det går, och då så glömmer dom bort att ge fordonet ett "hjärta" också,

Var nånstans skiljer sig jänkarna från de då?

blacken
23 februari 2007
beda skrev:
blacken skrev:
newkie skrev:

Var nånstans skiljer sig jänkarna från de då?

Jänkarna har en grövre yxa när dom när dom bygger något.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
23 februari 2007
Men en liten fråga i debatten, Svennssonbil är inte de en bil som "svennson" vanligt folk åker i typ till jobbet och på släktträffen???  typ. . 
Toyta Carina, Volvo v70, v40, audi a4, bmw 525, 535, detta är väl svenssonbilar

sen om man moddar till dom så de blir "sommar bilar", så kanske de inte klassas som
svenssonbilar längre eller om du har en BMW 850 eller en Corvette. . .

Men såkallad "turkbil" är väl inte dirket en orginal BMW 316 compact klassad som ??? eller. . .

. . . och för övrigt har väl iså fall turkar god bilsmak,
som inte nöjer sig med att pendla till jobbet i en orginal Volvo 740?!

Förövrigt tyckar jag att Volvo S60 börjar få "Turkstämpeln" nu. . .
rätt många invandrare jag sett på senare tid med fetstylade sånna!
. . . och hur blir det då. . . är Volvo en Svenneturkbil då eller???

- V8 - 4 ever . . .

Meister
6 763 Inlägg
23 februari 2007
Cheva smalblock går hur långt som helst. Allt är så överdimensionerat. De tar inte ut några större effekter orginal, men det finns potential. Det är väldigt billigt att ta ur mer effekt. Sedan att de inte går att svänga med en jänkar och att de nya är fula. Corvetten åker 8:or runt Porschar som är värda det dubbla och jag anser att de är mycket snyggare. Sedan är det mer själ i en Corvette än Porschar, bara 911 som har själ. Sedan utsende så finns nya mustangen, och snart kommer Camaron. Pontiac GTO, Ford GT är andra ny amerikanske bilar som är snygga. De hade en period på 90-talet som de inte va så snygga men nu är de annat.

blacken
23 februari 2007
camaro67 skrev:
Cheva smalblock går hur långt som helst. Allt är så överdimensionerat. De tar inte ut några större effekter orginal, men det finns potential. Det är väldigt billigt att ta ur mer effekt. Sedan att de inte går att svänga med en jänkar och att de nya är fula. Corvetten åker 8:or runt Porschar som är värda det dubbla och jag anser att de är mycket snyggare. Sedan är det mer själ i en Corvette än Porschar, bara 911 som har själ. Sedan utsende så finns nya mustangen, och snart kommer Camaron. Pontiac GTO, Ford GT är andra ny amerikanske bilar som är snygga. De hade en period på 90-talet som de inte va så snygga men nu är de annat.

överensstämmer helt med föregånde talare!!

250 Inlägg
23 februari 2007
camaro67 skrev:

Corvette z06 slog porsche 911 turbo på bana ja, och hur gjorde man detta? Jo en dubbelt så stor motor med 2 cylindrar mer dock ingen turbo.

Ska man ha jämförbara bilar vad gäller displacement då så kan man kanske tänka sig carrera GT 5,7 liter 605 hästar
corvette z06 7 liter 505 hästar
911 turbo 3,6 liter 485 hästar

Corvette har verkligen lyckats med sin motor, ganska impomerande att man måste bå tillbaka till bladfjädring för att lyckas med lite väghållning som varenda knutta klarar av hemma i garaget på vilken volvo som helst ;P

Pris kan man knappast gämföra med då kvalitet och tillgång och efterfrågan spelar stor roll...

Dom nya amerikanarna byggda på gammla modellers är ju gräsliga i jämförelse.

Prova även att gämföra standardbilarna wink inte bara toppskiktet

------------------------------------------------------

455 Inlägg
23 februari 2007
ne nu blir ja sur.. bmw är ingen turk bil:(..älskar i varje fall bmw m3!
nae jag tycker volvo är för vanligt att ha, det är ju vad jag tycker i varje fall:P

Bmw 750
73 Inlägg
23 februari 2007
äääähh... e juh bara töntar som säger att bmw är turkbil!!! Nått att bry sig om el?
Senast redigerat av Lennan (23 februari 2007)

fuck you.. i`m from skåne

Skogs Arbetare
413 Inlägg
23 februari 2007
orka bry sej om det sitter en "kebab enligt en del" bakom ratten, jobbar med att köra bil på natten, ser en del som bara "crusar" och kör runt, då pratar vi om samma varv hela j..... natten i stan, men ack så roliga dom är att jäklas med, och det är inte bara"så kallade" "turkbilar".....
FlensDriftters

Go For It!!

Bmw 750
73 Inlägg
23 februari 2007
Tompa_Vax skrev:
orka bry sej om det sitter en "kebab enligt en del" bakom ratten, jobbar med att köra bil på natten, ser en del som bara "crusar" och kör runt, då pratar vi om samma varv hela j..... natten i stan, men ack så roliga dom är att jäklas med, och det är inte bara"så kallade" "turkbilar".....
FlensDriftters

hur "jäklas" du med dom dom då?

Skogs Arbetare
413 Inlägg
23 februari 2007
Lennan skrev:
Tompa_Vax skrev:
FlensDriftters

Vill nog hålla det till mej själv.

Go For It!!

66 Inlägg
23 februari 2007
polaren på jobbet har skaffat sig en e36 316 med m3 speglar, vi (arbetskamraterna) har väldigt roligt åt det smile han är svensk. Nu gillar jag bmw då jag haft någon själv men det är fan så roligare att ha en riskokare. Ska se till å steka många m3:or i sommar.
Tyvärr har Bmw den turkstämpel, det värsta jag vet är m3 stylade bmw´s som inte är riktiga m3:or.

Var nere på stationen med en polare i somras å hängde lite, stod en bmw med m3 märke på bakluckan, jag såg direkt att det inte var en äkta m3:a.

Drog fram å snacka lite med tjejen å killen, dom tyckte dom var skitballa. Jag sa snygg M3:a osv.. det uppsatta dom och gick på linjen att det var en äkta m3:a.

Det roliga var att när jag hoppa in i min bil så det sista jag sa var, synd bara att M3 märket bak inte sitter exakt där det ska haha.. fan vad dom glodde på mig då smile med sur min.

Truth in Engineering | URQ

Bmw 750
73 Inlägg
23 februari 2007
Tompa_Vax skrev:
Lennan skrev:
Tompa_Vax skrev:
FlensDriftters

Vill nog hålla det till mej själv.

tönt!

Meister
6 763 Inlägg
23 februari 2007
newkie skrev:
camaro67 skrev:

Corvette z06 slog porsche 911 turbo på bana ja, och hur gjorde man detta? Jo en dubbelt så stor motor med 2 cylindrar mer dock ingen turbo.

Ska man ha jämförbara bilar vad gäller displacement då så kan man kanske tänka sig carrera GT 5,7 liter 605 hästar
corvette z06 7 liter 505 hästar
911 turbo 3,6 liter 485 hästar

Corvette har verkligen lyckats med sin motor, ganska impomerande att man måste bå tillbaka till bladfjädring för att lyckas med lite väghållning som varenda knutta klarar av hemma i garaget på vilken volvo som helst ;P

Pris kan man knappast gämföra med då kvalitet och tillgång och efterfrågan spelar stor roll...

Dom nya amerikanarna byggda på gammla modellers är ju gräsliga i jämförelse.

Prova även att gämföra standardbilarna wink inte bara toppskiktet

Man kan ju inte säga att kvaliten är dåölig i Corvetten. Sedan är det ju en snabb bil man är ute efter. Sedan är väll Carrera gt en turbo motor? För pengarna man får över kan man ladda en vanlig Corvette på 5,7 liter med turbo eler kompressor och få ut bra mycke mer effekt än 600hk. Men Carreran är ju grym också.

10 Inlägg
23 februari 2007
Aerodynamik skrev:
men turk, arab, irakier samma sak... roll

Tycker BMW:s raka sexor är bra och jag har INGET emot varken BMW eller turkar.OK?

lär dig lite historia din människa!turkar är inte araber eller kurd eller nåt annat vi e turkar de e stor skillnad din åsna kan inte du sluta skriva för du gör mig förbannad!annars tar jag alla bmwèr i hela sverige och upp den i din lilla svenne arsle en och en!!!!

Kettunen
23 februari 2007
BMW ABSOLUT ingen jävla turk bil. Visst många Jugoslavier, Albanier, Iranier osv kör bmw .
Men bmw är så långt ifrån att vara en "blatte" bil!! Det är TYSK! TYSK jävla kvalitet.

684 Inlägg
23 februari 2007
vad spelar det för roll vem som kör bilen, tror bara det e ren avensjuka,, men orka hänga upp sej på det!

Sök